Aihe: Säätämisestä
1
Zeni
01.03.2006 13:49:41 (muokattu 01.03.2006 13:50:14)
Olen aika laiska säätämään kun enemmän kiinnostaa vaan tuo soittaminen. Marsussa on (särökanavalla) bass,middle ja treble säätimet ja jokaisessa säätö 1-10. ennen ne olivat suunnilleen B=1,M 5-6 (keskellä) ja T 2-3. Viime kerralla innostuin kuitenkin säätämään ja kokeilin tuollaista middlescooppia sunnilleen B6,M2,T5-6 asetuksilla ja soundi selkeytyi tunkkaisesta erottelevaksi. Kohta olisi tarkoitus jatkaa taas säätelyä, mutta onko muita tälläisiä huomion arvoisia "perusvinkkejä" Tällä muutoksella vahvari sai kyllä täysin uuden luonteen.

Kuvittelin että kun kitara on keskialuesoitin pitäisi myös middle olla korkealla, mutta ilmeisesti nuo säätimet on suunniteltu niin, että toimivat sen kitaran sointialueen sisällä (loogista :) eikä "perinteisesti"

Kyseessä siis JCM600 jos se on tärkeää.
Antti1
03.03.2006 00:07:20
Mä en oo tota kuussatasta koskaan koittanut, mutta kuulostaa aika perhanan oudolta toiminnalta. Ehkä bass tuossa säätää alamiddleä ja treble ylämiddleä? Kyllä sellanen ylämiddlepuukko erottelee juu. Kannattaa koittaa pistää kaikki kello kahteentoista ja miettiä mitä kaipaat lisää, tai vähemmän. Mäkin löysin juuri Screamerista uuden soundini aika perhanan kummilla asetuksilla ja ihan sattumalta.
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
ReBeat
03.03.2006 00:11:08

Nimenomaan kokeilemalla löytyy sopivat säädöt. Ei tollasia perusvinkkejä voi mun mielestä antaa kun toinen tykkää muhkummasta jne. Paitsi että kovin voimakas middle-scoop ei välttämättä kuulu muiden soittimien seasta, vaikka se yksin soitellessa olisikin ihan jees. Laidasta laitaan testaten vaan kaikki potikat ja sillä tavoin löytyy. Tuossa marsussa on vissiin pasiiviset sävynsäädöt, joten ne toimii luultavasti aika loogisesti, toisinkuin joissain mesoissa kuulemma ens alkuun.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)