ydinaukio 01.03.2006 11:00:44 | |
---|
Itse en omista kuin Alicen, joka onkin sitten aivan uskomattoman mahtavaa musaa. Kysymys: milloin se siis on äänitetty? |
reijoteppo 01.03.2006 11:42:09 (muokattu 01.03.2006 11:42:54) | |
---|
Itse en omista kuin Alicen, joka onkin sitten aivan uskomattoman mahtavaa musaa. Kysymys: milloin se siis on äänitetty? Alicen biisit on tehty jo 1992 Robert Wilsonin näytelmään "Alice" Saksassa, mutta Alice-albumi on äänitetty 2001-2002, eli siis tuoretta Waitsiä. Kappaleiden sovitukset ovat selkeästi uusissa kuosissa, eivätkä siis ole vain levytettyjä versioita vanhoista kappaleista. Sovituksia ja muita aineksia on todellakin mietitty uusiksi. Blood Money on myöskin vanhoja ralleja sisältävä levy, mutta uusissa vaatteissa. Blood Moneyn kappaleet ovat myöskin näytelmämusiikkia Robert Wilsonin & Thalia-teatterin "Woyzeck"-näytelmästä, joka on useita aikaisempiakin tulkintoja saanut tarina... |
Perseapina 01.03.2006 12:21:25 (muokattu 01.03.2006 12:23:02) | |
---|
Jazz-kauden levyistä parhaita ovat mielestäni Foreign Affairs ja The Heart Of The Saturday Night. Jos ei kuitenkaan halua ennen pitkään kaikkia ostaa niin kannattaa ehdottomasti hankkia tuo Asylum Years-kokoelma, mikä sisältää vain ja ainoastaan loistavia piisejä. Rähinäaikakaudelta suosittelisin Swordfishtrombonesia tai Blood Money:a, joka Alicen rinnalla on vähän hempeämpää meininkiä. Nighthawks on taas perkuleen hyvä livelevy. Got my mojo workin' |
Nita Nitro 01.03.2006 15:48:01 | |
---|
Mulle uppoaa parhaiten vanhemmista Swordfishtrombones. Se on vaan kertakaikkiaan upea levy äänimaailmaltaan ja biiseiltään. Rain Dogsilta löytyy myös timanttisia biisejä vaikka itse tykkään että se on vähän hajanaisempi kokonaisuus. Uudemmista vois mainita Alicen ja Blood Moneyn ohella myös Bone Machinen, joka on varmaan Waitsin "vaikein" ja rajuin levy. Tylyä ja ehdotonta kamaa. mystische! |
Linda 01.03.2006 16:17:13 | |
---|
Kiitos vinkeistä. Rain Dogsia olen tässä vähän kuunnellut. Joistain biiseistä tulee yllättäen Primus mieleen ja Waits kuulostaa sedältä, joka on majaillut muutaman vuoden veneen alla tenttupullo seuranaan. Aivan loistavaa siis. Jatkan tässä tutustumistani, uskoisinpa että tämä on kauniin ystävyyden alku. "Christians, huh? So forgive me." - Bill Hicks |
reijoteppo 01.03.2006 16:40:45 | |
---|
Kiitos vinkeistä. Rain Dogsia olen tässä vähän kuunnellut. Joistain biiseistä tulee yllättäen Primus mieleen ja Waits kuulostaa sedältä, joka on majaillut muutaman vuoden veneen alla tenttupullo seuranaan. Aivan loistavaa siis. Jatkan tässä tutustumistani, uskoisinpa että tämä on kauniin ystävyyden alku. Onnea teille... ;) |
reijoteppo 01.03.2006 16:43:28 | |
---|
Mulle uppoaa parhaiten vanhemmista Swordfishtrombones. Se on vaan kertakaikkiaan upea levy äänimaailmaltaan ja biiseiltään. Rain Dogsilta löytyy myös timanttisia biisejä vaikka itse tykkään että se on vähän hajanaisempi kokonaisuus. Uudemmista vois mainita Alicen ja Blood Moneyn ohella myös Bone Machinen, joka on varmaan Waitsin "vaikein" ja rajuin levy. Tylyä ja ehdotonta kamaa. Jees. Meikäläisen suursuosikki on myöskin Swordfishtrombones, johtuu ehkä siitä, että oli mun eka Waits-levy. Ostakaa ne kaikki! Ette pety! :D Ja nähkää se kans livenä! Ite näin Tomin kesällä 1999 Tukholmassa. |
sus 01.03.2006 19:27:25 (muokattu 01.03.2006 19:27:56) | |
---|
Tom Waitsista täytyy sen verran mainita että siinä vasta heppu. Jotkut biisit ovat ihan sietämätöntä kuultavaa mutta kyllä häneltä kokonaisia levyllisiä löytyy suorastaan helmiä! Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
noir 01.03.2006 20:20:42 | |
---|
(Alice ja Blood Moneyhän julkaistiin vasta kauan tekemisensä jälkeen, siitä järjestys.) Olin hieman ihmetellytkin, miten 2002 julkaistussa levyssä on vuosiluku 1992 leimattu kopiraitteihin. Tämä syy kävi kyllä mielessä, mutten jaksanut uskoa saati ottaa selvää. Mä haluun sua - sulta ei kysytä. Majoittakaa minut halvalla Helsinkiin! |
Marlowe 01.03.2006 20:35:32 | |
---|
Pidän eniten Tom Waitsin Elektra/Asylum-kaudesta, eli karkeasti ottaen vuosien 1973-1980 levytetystä materiaalista. Kyllä senkin jälkeen mies on tehnyt hyviä juttuja, mutta ehkä nämä "Swordfishtrombonesit" ja muut ovat vähän liian kokeellisia minun makuuni. Toisaalta joku "Mule Variations" oli ihan hyvä levy. Yksittäisistä levyistä "Closing Time" nousee ylitse muiden. Eräs kaikkien aikojen parhaista debyyttilevyistä, väittäisin. Waits hakee levyllä ehkä vielä vähän omaa tyyliään, eikä kuulosta ihan niin omaperäiseltä kuin myöhemmin, mutta herranen aika että "I Hope That I Don't Fall in Love with You", "Ol' 55", "Martha" ja muut vastaavat biisit ovat loistavia sävellyksiä. Waits on myös erinomainen sanoittaja, mistä esimerkkinä vaikkapa "Martha". En usko, että kovinkaan moni parikymppinen laulaja/lauluntekijä osaa kuvata yhtä hienosti ikäpolvea vanhemman ihmisen tunteita. Aikalaisista rankkaan hänen yläpuolelleen ehkä vain Randy Newmanin. Erityisen viehättynyt olen tähän pätkään "I Hope That I Don't Fall In Love With Youssa": Now it's closing time, the music's fading out Last call for drinks, I'll have another stout Kannattaa tutustua myös "Heartattack and Vineen", joka on erinomainen levy sekin. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
reijoteppo 01.03.2006 21:04:37 | |
---|
Olin hieman ihmetellytkin, miten 2002 julkaistussa levyssä on vuosiluku 1992 leimattu kopiraitteihin. Tämä syy kävi kyllä mielessä, mutten jaksanut uskoa saati ottaa selvää. No siis joo, mutta musa on tuoretta... |
mr_b 01.03.2006 22:12:06 | |
---|
Ostakaa ne kaikki! Ette pety! Näin se kyllä on! Äh, kapakkajatsiperiodi on vähän epätäydellinen, onneksi puolisollani on joitain vinyylinä... Ja nähkää se kans livenä! Helppoa näinkin usein keikkailevan artistin kanssa... Olen vähän ymmärtänyt että Waits ei paljonkaan pidä pitkien kiertueiden tekemisestä, joten tuskin miestä enää Pohjolassa nähtäneen. Tai mistä sen tietää. Big Timeäkään ei näemmä vieläkään saa DVD:nä, vieläkin muistelen pätkää lämmöllä joskus Andorran isolla kankaalta sen nähneenä. Toiseksi paras konserttielokuva ikinä. Chicks dig dig d-i-g dig dig metaphors. |
texjazz 01.03.2006 22:36:56 | |
---|
Swordfishtrombones lisään minäkin. Täydellinen, aution saaren levy selkeästi. Ja kokoelmaa kehiin: Beautiful Maladies. Surullisilla talonmiehillä on melankolia |
Flash 02.03.2006 16:43:03 | |
---|
Live Music Is Better! |
Linda 02.03.2006 17:49:19 | |
---|
"Christians, huh? So forgive me." - Bill Hicks |
The Black Rider on loistava kaaos levy. En ehkä kuitenkaan suosittelisi sitä alkupaloiksi, vaikka oonkin nähnyt erään henkilön siltä materiaalia tarjottuani hurahtaneen totaaliseksi Waits fanaatikoksi. |
williamgravehill 04.03.2006 19:52:16 | |
---|
Bone Machine ja Real Gone! |
Bilharzia 04.03.2006 20:44:08 | |
---|
Ite alotin Blood Moneysta. Autto varmaan paljon. |
__Unna 04.03.2006 21:25:37 | |
---|
ottamatta lainkaan huomioon henkilökohtaisia mieltymyksiäsi tuon esille oman kantani tom waitsin parhaasta levystä: alice. ilmestynyt muistaakseni 2002, eli vähän uudempaa tuotantoa. vanhasta sitten swordfishtrombones ja frank's wild years. real gone on myös hyvä levy, samaa kieroutta kuin aiemmissa mutta myös soundillisesti uutta. taitaa olla tällä levyllä kun waits imitoi höyryveturia.. |
McNulty 04.03.2006 21:48:47 | |
---|
Kertokaa rakkaat ihmiset minulle, mikä teos Waitsin laajahkosta tuotannosta kannattaa ottaa kuunteluun, jos ei koskaan aiemmin ole siihen yhtä biisiä enempää tutustunut? Tack o hej. Itse suurena Tom Waits-diggarina voisin suositella seuraavia: - Blood Money - Rain Dogs - Swordfishtrombones - Closing Time - New Old Songs Noilla saa aika hyvää kuvaa maalailtua siitä millaista musaa Waits on viimeisen reilun 30 vuoden aikana toteuttanut. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |