Aihe: Dolby-lisenssi
1
teroyk
24.02.2006 14:08:31
Sain hullun idean julkaista kasetti omakustanteen vuonna 2006. Ihan vain sen takia, että idea on niin crazy.
Mutta miten haetaan lisenssi Dolby kohinan vaimennuksen käyttöön äänitteessä?
varakeef
24.02.2006 14:36:34
Sain hullun idean julkaista kasetti omakustanteen vuonna 2006. Ihan vain sen takia, että idea on niin crazy.
Mutta miten haetaan lisenssi Dolby kohinan vaimennuksen käyttöön äänitteessä?

Älä siitä huoli. Se on kasettimonistamon heiniä - jos ne painaa dobly-standardin mukaisia kassuja, se on siinä sitten.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
teroyk
25.02.2006 01:15:51
Älä siitä huoli. Se on kasettimonistamon heiniä - jos ne painaa dobly-standardin mukaisia kassuja, se on siinä sitten.

Paitsi että tässä hullussa ideassa on lisänä se, jokainen kasetti tulee olemaan yksilö, joten en voi käyttää kasettimonistamoa, vaan joudun käyttää kallista Nakamichiani ekaa kertaa johonkin "järkevään" :)
Pieni rumpalipoika
02.03.2006 17:23:56 (muokattu 02.03.2006 17:25:24)

Heippa. Kokemusta Dolby-lisensseistä ei ole, mutta henkisestä epätasapainosta on. Suosittelen tarkistamaan lääkitystä, laimeampaan suuntaan. Hoho.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
teroyk
03.03.2006 14:54:59
Heippa. Kokemusta Dolby-lisensseistä ei ole, mutta henkisestä epätasapainosta on. Suosittelen tarkistamaan lääkitystä, laimeampaan suuntaan. Hoho.

Kyse on pienestä taiteellisesta tempauksesta, Marshall McLuhanin toteamusta noudattaen: Medium is message.

Hulluttelulla ja hulluudella on iso ero :)
Leikari
03.03.2006 15:05:34 (muokattu 03.03.2006 15:07:07)
Paitsi että tässä hullussa ideassa on lisänä se, jokainen kasetti tulee olemaan yksilö, joten en voi käyttää kasettimonistamoa, vaan joudun käyttää kallista Nakamichiani ekaa kertaa johonkin "järkevään" :)

miten meinaat tuotostasi levittää??

tuollaiseen pienimittakaavaiseen eikä kovin kaupalliseen (kädestä-käteen myyntiä?) kotikopiointiin tuntuu lisenssien hakeminen jotenkin turhanpäiväiseltä - jätät dolby-logot ja maininnat pois - antaa kuuntlijan itse ratkaista, että millä tavoin kuullostaa paremmalta (minullakin on monta maksisinkkua, joissa ei ole nopeusmerkintää ja on melkoista arvausta keksiä, että 33 vai 45 ;-)

edit: ai niin .... nykyään voisi sanoa, että media is massacre

P.S
ko. luhanin kirjan suomalaisen painoksen ostin divarista joskus 70-luvulla - vielä hyllyssä makaa...
Soitetaan jamia!
teroyk
03.03.2006 15:33:17
miten meinaat tuotostasi levittää??

kädestä-käteen ja muusikoiden.net tori ;) sekä web-sivulta tilaus...ei ole edes tarkoitus myydä kovin montaa kappaletta...tää on vain tällainen tempaus...itse asiassa olisin kusessa jos niitä alkais mennä enempi, sillä jos jokaisesta tekee yksilön ja kesto on 90min(!), niin alkais toimitus ajat venymään :)

tuollaiseen pienimittakaavaiseen eikä kovin kaupalliseen (kädestä-käteen myyntiä?) kotikopiointiin tuntuu lisenssien hakeminen jotenkin turhanpäiväiseltä

Niinhän se tuntuu, mutta jotenkin mulla on tärkeää tällaisessakin tapauksessa pro-meininki...tosin jos lisenssi tulee maksamaan maltaita, niin kyllä mä sitten jätän väliin. Sillä ei tällaisissa jutuissa viitsi pahasti ottaa takkiin.

kuuntlijan itse ratkaista, että millä tavoin kuullostaa paremmalta (minullakin on monta maksisinkkua, joissa ei ole nopeusmerkintää ja on melkoista arvausta keksiä, että 33 vai 45 ;-)

Newbeat-tyylin levyt on ovelia, kun niissä oli rumpukompit "väärällä nopeudella"...sai kaksi levyä yhden hinnalla ja italo-disco artisti Danutan yksi maxi toimi väärällä nopeudella(tosin hienosäätö oli yläkantissa) niin hyvin, että sisko ei uskonut oikeaksi nopeudeksi, kun viimein soitin oikealla nopeudella...tuo on levytaidetta jos mikä!

edit: ai niin .... nykyään voisi sanoa, että media is massacre

Kävi jossain välissä mielessä kasetin nimeksi, mutta ei se tule olemaan toi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)