Aihe: oikea rääkymistaktiikka ei löydy
1 2 3 4
FuckTheWorld
13.02.2006 15:55:44

Reeniä, reeniä vain niin kyllä se joskus löytyy, ite oon puolisen vuotta tuota rääkymistä treenannu ja nyt alkaa löytymään se paras saundi.
Räyh !
luopio
13.02.2006 15:58:23
Reeniä, reeniä vain niin kyllä se joskus löytyy, ite oon puolisen vuotta tuota rääkymistä treenannu ja nyt alkaa löytymään se paras saundi.

ei se paras läydy ikinä, aina pääsee parempaan;)
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Unworthy Knight
13.02.2006 16:13:34
ei se paras läydy ikinä, aina pääsee parempaan;)

Näin se menee, tai sitten menee ääni.

Ollu jännää hakee ääntä takasi vuoden tauvon jälkeen.
Nyt on alkanu löytyy taas se oikee sopukka josta se tulee niinkun tykkää.
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3 YSKÄ#4
marsgi
18.02.2006 11:53:06 (muokattu 18.02.2006 11:54:02)

Örinää:
http://koti.phnet.fi/ilpik/Official%20%d6rin%e4%e42.mp3

Rääkymistä:
http://koti.phnet.fi/ilpik/Official%20R%e4%e4kymist%e42.mp3

Kommenttia ihan vain rohkeasti sen luonteesta huolimatta! Kysymyksiä saa myös esittää tietysti.

toi on hyvä esimerkki miltä se kuulostaa kun ei oo muuta musaa taustalla
oman "näytteeni" voit imuttaa osoitteesta www.mikseri.net/artists/?id=33534
Defactor
21.02.2006 23:45:33

Offtopic, mutta:

On alkanut askarruttaa Jari Mäenpään (Wintersun, Ensiferum) ja muiden saman alan ihmisten laulu. Siis sellainen puhtaan ja säröisen äänen välillä vuorottelu. Miksi tätä kutsuttaisiin ja tuotetaanko tämä suunnilleen samalla tavalla kuin örinä tai rääkyminen, mutta vain ikäänkuin kevyemmin?
Dynaamisesti Epäröimätön Fasaani ja Alivaltiosihteeri, Charmikas Tukipilari sekä Oikeamielinen Rullaluistelija
Witch_King
28.02.2006 12:57:42

monimutkaiselta vaikuttaa.....mitä enemmän treenaa sitä paremmin se löytyy....eipä näissä imo montaakaan ns universaalia sääntöä löydy,irtoaa miten irtoaa ja mitä enemmän voimaa sitä parempi soundi

tässä tuoreinta samplea

http://koti.mbnet.fi/nazipoli/Sear-The_Execution.mp3
Buffa D
07.03.2006 19:26:23
Opin toissapäivänä :)
njoo mul auttaa jotenki se, että vedän leukoja sillee sisäänpäin. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta nää muutki selitykset on samaa luokkaa. Ääni tulee tosi syvältä, eikä satuta tai käheennä mua ollenkaa.
Tuntuu vaan että käytän aika paljon kurkun lihaksia ton äänen tuottamiseen. Oonko oikeilla jäljillä?

Kysymys: onko kellään ollu vaikeuksia saada huutoonsa heti lyriikoita alussa, vai johtuuko vika vaan mun treenin puutteesta?
cuccis
11.03.2006 00:22:38

Ei välttämättä ihan oikee topik.. Tai emt.. Ite haeskelen semmosta corey taylor/.. No mikäs se Sepulturan laulajan nimi ny on.. Niitten tyyppistä huutamista.. Mikskä sitä nyt sitte kutsutaan..
Niin siis, Pitäskö sen äänen ruveta särkeen mahollisimman ylhäällä vai alhaalla? Vai pitäskö sen jotenki olla alunperin olla särkevää? Vaai..? Nykyään tuntuu et se särkee aika ylhäällä, mutta.. Välillä tuntuu et ei se ihan oikein kyl nyt mee..
Niin, jotain vinkkejä?
rumpalia vaasasta haetaan :)
kuriken
19.03.2006 09:28:41
Googletuksella löysin tällaisen linkin: http://wiki.ehow.com/Do-Harsh-Death-Metal-Vocals.

Itse ainakin oivalsin tuon tavan mitä tuossa opetetaan. Tiedä onko tuo sitten oikea tekniikka ja mihin "örinägenreen" tuo kuuluu.
Olet hullu
- Eikä kukaan huomaa sitä
Spadee
18.06.2006 02:59:00

Mikki on todella hyödyllinen apuväline rääkymisessä. Monet yrittävät rääkymistä ilman mitään mikä vahvistaisi ääntä, joillakin onnistuu, joillakin menee siihen, että he yrittävät laulaa hirveän lujaa rääkymällä. Mikkiin kun rääkyy niin ei tarvi kovin rasittaa ääntään, vaan se lähtee luontevasti jne. Kokeilehhan mikin kanssa, johan toimii. :)
Saapukaa helvettiin, voitte nähdä minut siellä.
luopio
18.06.2006 23:58:17
joillakin menee siihen, että he yrittävät laulaa hirveän lujaa rääkymällä.

Itse ainakin laulan helvetin kovalla volyymilla rääkyessäni ja olen huomannut monien muidenkin tekevän niin. Se on katsos yksi tapa sekin.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)