Aihe: Where the Hell is Funk? Mitä on hyvä funk?
1 2 3
snailfishb
24.08.2003 23:38:20
niin missä täällä sivuilla o FUNK? kyllä täälläkin varamaan funkki ihmisiä on.

Niin ja sit vielä et minkä laista on teidän mielestä hyvä funk mulle se on groovailua ja jonkinlaista rentoo meininkiä (ja slap&poppia heh.. kun oon basisti sgi-bada papa sgibim bamba dau)

Itse näen ("hyvän" (mun mielest.)) funkin kumminkin niinkun jazziin kuulumattomaks ja mun mielest siinä pitää olla ballseja eikä mitään helvetin yli kliinejä jazzi saundeja. what ever groove is all I need
Dr. Funkenstein
25.08.2003 00:14:51
Jazz, fuusio, proge (etc.) palstalla on ollut funkista juttua.
Karlsson
25.08.2003 08:46:37
Jazz, fuusio, proge (etc.) palstalla on ollut funkista juttua.

Joo, sinne vaan tappelemaan aiheesta. (esmes mun kanssa)
Jatsia heti aamusta.
Setä Groove
25.08.2003 13:13:27
niin missä täällä sivuilla o FUNK? kyllä täälläkin varamaan funkki ihmisiä on.

Niin ja sit vielä et minkä laista on teidän mielestä hyvä funk mulle se on groovailua ja jonkinlaista rentoo meininkiä (ja slap&poppia heh.. kun oon basisti sgi-bada papa sgibim bamba dau)

Itse näen ("hyvän" (mun mielest.)) funkin kumminkin niinkun jazziin kuulumattomaks ja mun mielest siinä pitää olla ballseja eikä mitään helvetin yli kliinejä jazzi saundeja. what ever groove is all I need

...laitetaanpa tämä nyt tänne ku ei tästä taas mitään tuonne Jazz ym puolelle ilmesty...
eli itsekin oon ihmetelly samaa, paitsi että noin yleisesti... eli missä ihmeessä on ne soittajat, jotka haluais vääntää Funkkia??? ...yleisöähän vunkille löytyy aina...kissoja....mmmmm.... Mix treella ei oo ku tomba, handji ja mie funkkimiehiä? prkl.

Hyvä Funk.... "Free your mind..." eli sellanen joka saa pyllyn liikkumaan, huomaamatta... butt, ofcourse. jepjep.
Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!!
Karlsson
25.08.2003 13:21:53
Mua on taas yleensä ihmetyttänyt ihmisten käsitys funkista. Ja minun käsitykseni muita. En oikein perusta vaikkapa tuosta slapistä pahemmin ja Funkadelic on mielestäni kohtuu turha bändi. Mutta, eipä siitä enempiä kuin että the Meters soimaan vaan...
Jatsia heti aamusta.
Blue Moon
25.08.2003 14:17:50

Sam Other: Mua on taas yleensä ihmetyttänyt ihmisten käsitys funkista. Ja minun käsitykseni muita. En oikein perusta vaikkapa tuosta slapistä pahemmin ja Funkadelic on mielestäni kohtuu turha bändi. Mutta, eipä siitä enempiä kuin että the Meters soimaan vaan...

Mun mielestä Funkadelicin suosioon on selvä vastaus eli ne rock-vaikutteet särökitaroineen jne. Jos nyt Clintonin jutuista puhutaan, niin IMHO vaikka Parliament funkkaa paljon notkeammin, vaikkeivat omat funk-suosikkini Clintonin hommeleista löydykään.
- It's been a long time coming -
Attila
25.08.2003 14:20:21
My papa was a rolling stone
where ever he laid his head
was his home

Papa oli pyörivä kivi.
KanZuu
25.08.2003 14:30:57 (muokattu 25.08.2003 15:30:26)
Mäkin oon vasta "löytämässä" funkkia ja ihmettlen miten ei kaikki ei kuuntele tätä! No vaiskaa, mutta kumminkin tuntuu kiven alla olevan Suomessa funk tyypit. Tilasin cdonista Parliamentin kokoelman vaan 6,95 muikstaatkseni ja hyvä on! Tower of Poweristakin dikkaan ja Red Hot Chili Peppersistä, vanha sehän on funkahtavaa (George Clintonhan tuotti peppersien tokan levyn). Mutta antakaas vinkkejä mikä bändi voisi iskeä, noiden kolmen yllämainitun perusteella minuun?
Attila
25.08.2003 14:37:27
Mäkin oon vasta "löytämässä" funkkia ja ihmettlen miten ei kaikki ei kuuntele tätä! No vaiskaa, mutta kummnikin tuntuu kiven alla olevan Suomessa funk tyypit. Tilasin cdonista Parliamentin kokoelman vaan 6,95 muikstaatkseni ja hyvä on! Tower of Poweristakin dikkaan ja Red Hot Chili Peppersistä, vanha sehän on funkahtavaa (George Clintonhan tuotti peppersien tokan levyn). Mutta antakaas vinkkejä mikä bändi voisi iskeä, noiden kolmen yllämainitun perusteella minuun?

Temptations
Blue Moon
25.08.2003 14:43:32 (muokattu 25.08.2003 14:43:41)

Mutta antakaas vinkkejä mikä bändi voisi iskeä, noiden kolmen yllämainitun perusteella minuun?

Kokeile vaikka Sly & the Family Stonea.
Karlsson
25.08.2003 14:47:35
Kokeile vaikka Sly & the Family Stonea.

Josta onkin luontevaa siirtyä Larry Grahamin soolotuotantoon. Ainut oikea peukkubasso. Muut on feikkejä!
Jatsia heti aamusta.
krushing
25.08.2003 14:51:45

Josta onkin luontevaa siirtyä Larry Grahamin soolotuotantoon. Ainut oikea peukkubasso. Muut on feikkejä!

Graham Central Station!
Karlsson
25.08.2003 14:52:32
Graham Central Station!

Näin on!
Jatsia heti aamusta.
Blue Moon
25.08.2003 15:22:44

--- Ainut oikea peukkubasso. Muut on feikkejä!

Köh... Rick James... :-)
Hekeman
25.08.2003 16:08:47
Mainitaan nyt vielä kotimainen Calypso King & The Soul Investigators. Orkesteri on jäänyt täällä todella vähälle huomiolle, vaikka kyseessä on todella kovan luokan funk-poppoo Meters-henkeen.
Esiintyy myös Didier's Sound Spectrumilla.
Tiukkaa funk-tykitystä viimeisen päälle.
Tutustukaa tähän bändiin hyvät ihmiset.
Bacchus
25.08.2003 16:29:42
...laitetaanpa tämä nyt tänne ku ei tästä taas mitään tuonne Jazz ym puolelle ilmesty...
eli itsekin oon ihmetelly samaa, paitsi että noin yleisesti... eli missä ihmeessä on ne soittajat, jotka haluais vääntää Funkkia??? ...yleisöähän vunkille löytyy aina...kissoja....mmmmm.... Mix treella ei oo ku tomba, handji ja mie funkkimiehiä? prkl.

Hyvä Funk.... "Free your mind..." eli sellanen joka saa pyllyn liikkumaan, huomaamatta... butt, ofcourse. jepjep.

Mine voin tulla. Iskee jonkinlaista funkki-kautta päälle nyt kovasti... Innostusta ois.

Kertokaapa jotain erinomaisia nimiä, joihin kannattaisi ehdottomasti tutustua?
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Skebaholikko
25.08.2003 16:38:34 (muokattu 25.08.2003 16:39:37)

Ei nyt puhdasta funkkia, mutta itse olen viime aikoina kovasti diggaillut Living Colouria, yhdistelee mielestäni HEMMETIN hienosti funkkia, hard rockia ja ihan poppiakin välillä. Corey Gloverilla on perkeleen hieno ääni ja Vernon Reid tiluttaa ja komppailee kuin kovimmatkin taitajat, etenkin menestyslevy Vivid on aivan pirun rautaisaa kamaa. Mennäänpäs heittämään Funny Vibea ja Cult Of Personalityä ilmoille........."Hey Chuck, it looks like we got some non-believers out there.............."

Edit: So why you wanna gimme that...FUNNY VIBEEE!?!
Jos hyppäät laskuvarjolla, eikä se aukea, ja ystäväsi ovat katselemassa, - niin voisi olla hauska temppu, jos esittäisit uintiliikkeitä.
Setä Groove
25.08.2003 18:43:51
Mine voin tulla. Iskee jonkinlaista funkki-kautta päälle nyt kovasti... Innostusta ois.

Kertokaapa jotain erinomaisia nimiä, joihin kannattaisi ehdottomasti tutustua?

Jimmy Castor Bunch! ...aliarvostetuin Funk bändi kautta aikojen. Ja Funkkia isolla F:llä...
Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!!
Bacchus
25.08.2003 23:07:21
Jimmy Castor Bunch! ...aliarvostetuin Funk bändi kautta aikojen. Ja Funkkia isolla F:llä...

Minäpä tutustun. Täytyy käydä levykaupassa tsekkaamassa josko löytyis.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)