Nower 01.03.2006 13:17:50 | |
---|
Hei! Okei.. Ajattelin kysyä, että tunnetteko te soittimenne täysin, eli osaatte ulkoa kaikki asetukset ulkoa ja tiedät tarkalleen mitä mikäkin nappi tekee? Itselläni on Yamaha DGX 205 ja en usko että tunnen sitä jätkää ollenkaan :D AIna kun jotain pitää saada selville, niin kaivan ohje kirjan esiin ja sieltäkään en aina löydä tietoa mitä etsin. Terveisin, Kimi |
baron 01.03.2006 13:22:24 | |
---|
Power napin ja transpose napin osaan. Muut on turhaa hienostelua. My name is Baron, Sir Baron. |
R.Syke 01.03.2006 13:24:24 (muokattu 01.03.2006 13:25:28) | |
---|
Power napin ja transpose napin osaan. Muut on turhaa hienostelua. Toi on hyvä lähtökohta. Myö Grand Pianon olen vapisevin käsin tämmänyt päälle. Jotenkin se soitto kuulostaa kuitenkin erilaiselta kuin Timo Mikkilän. Manuaalia ei ou ees tallessa. |
Haipuma 01.03.2006 13:26:08 | |
---|
pari synaa on ja manuaalit ties missä. En osaa juuri mitään niillä tehdä, soittelen hiukkasen muokattuja presettejä ja netistä ongittuja soundeja. Hyötyä en ole jaksanut opetella ottamaan niistä irti. Sähköpianossa virtanapin paikan muistan jotenkin, se riittää myös täällä. The truth lies within Kesälintu. |
Absalom 01.03.2006 13:36:34 | |
---|
Okei.. Ajattelin kysyä, että tunnetteko te soittimenne täysin, eli osaatte ulkoa kaikki asetukset ulkoa ja tiedät tarkalleen mitä mikäkin nappi tekee? Vanha Korg CX-3: muutama nappi, pari säädintä ja normaali satsi liukutankoja. Helppo homma - tunnen läpikotaisin. Korg DW-8000: parametrit selkeästi painettuna laitteen koteloon, joten jos tuntee synteesin salat, niin homma hanskassa. Mulla ei täysin. Takapaneelissa mystisiä Tape-nappuloita liittyen patchien ajamiseen koneeseen c-kasetilta. Manuaalin ja yrityksen ja erehdyksen kautta niidenkin käytttarkoitus selvinnyt. Korg N364: AI2-synteesi kai sinänsä johdonmukainen ja selkeästi hallittavissa valikoiden avulla. Mun makuun kuitenkin liikaa liikkuvia osia, joten en ole jaksanut loppuun asti perehtyä. Sekvensseriin en ole edes yrittänyt tutustua, kun ei ole ollut tarvetta. Tämän koneen kanssa olen sinut ehkä vain 75 %.sti. Paskimmillaankin proge on parasta... |
mr.muzak 01.03.2006 13:40:20 | |
---|
Power napin ja transpose napin osaan. Muut on turhaa hienostelua. Transpose -napin? Häpeisit, sullahan on sävellajit hallussa ihan Ab-mollia myöden! |
projekti 01.03.2006 13:41:10 | |
---|
Itselläni on Yamaha DGX 205 ja en usko että tunnen sitä jätkää ollenkaan Jos tuossa on valikkosysteemit edes suunnilleen samantyyppiset kuin PSR-sarjassa niin otan osaa. Itsellä oli Jammun PSR-vatkain ja se valikkosurffaus oli syvältä nahkahanurista. Transposekin oli miljoonan valikon takana, mutta löytyi ilman ohjekirjaa kun aikansa paineli ja pyöritteli niitä nappuloita suunnilleen oikeassa järjestyksessä. Ultra Pro. |
R.Syke 01.03.2006 13:45:02 (muokattu 01.03.2006 13:45:22) | |
---|
Transpose -napin? Häpeisit, sullahan on sävellajit hallussa ihan Ab-mollia myöden! Baron jättääkin lennosta transponoinnin puhaltajalle, kitaristille ja pasistille :D Ja rumpalille. Mitäs turhia. |
Janus 01.03.2006 13:48:25 | |
---|
Osan tunnen läpikotaisin, osaa en. Lähinnä pari soundimodulia on jäänyt kaivelematta sisuskaluja myöten, koska mulle riittää niistä ne muutamat mageet presettisoundit joita ei muista laitteista löydy. |
Jabbe 01.03.2006 14:45:16 | |
---|
Omista synista en tiiä mitään mut ainaki Pussyn Motif on hallussa.. Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
teroyk 01.03.2006 15:16:15 | |
---|
Okei.. Ajattelin kysyä, että tunnetteko te soittimenne täysin, eli osaatte ulkoa kaikki asetukset ulkoa ja tiedät tarkalleen mitä mikäkin nappi tekee? Olen sinut soittimieni kanssa. Mutta en voi sanoa, että tuntisin kaikki soittimeni, sillä jotkut soittimet saattavat yllättää ihmeellisesti, kun luulee jo osaavan koko soittimen ulkoa. Napit, nupit ja mahdolliset valikot tällaiselle kokeneemmalle on yksinkertaisia. Mutta soundia tehdessä hoksaa joskus, että hemmetti miksen ole tehnyt tätä aikaisemmin. Toki on jotain soittimia joissa on yli 1000 parametriä soundia kohti (FS1r ja K5000s), niin ei niitä voi sanoa osaavansa ulkoa, mutta kyllä sieltä valikoista kaikki tarpeellinen löytyy, jos ne on ylipäätänsä siellä valikoissa. |
EP 01.03.2006 15:29:05 | |
---|
Power napin ja transpose napin osaan. Muut on turhaa hienostelua. Entäs' ne valkoset ja mustat napit siinä edessä.. |
Leikari 01.03.2006 16:37:06 | |
---|
Entäs' ne valkoset ja mustat napit siinä edessä.. ei niitä tartte kun työasemasynassa on "start" ja "stop" - - noilla pärjää! ... tämähän on lähinnä digitaalihärpäkkeitä koskeva asia - - tunnustaa kuitenkin täytyy, että ensimmäisen työasemasynani (esq-1) hallitsin kyllä läpeensä ja parhaiten mitä koskaan kun nollasta piti alkaa manualin kanssa kahlaamaan ja opetella koko synteesihommakin + sekvensseri + datansiirrot samalla (tämä 80-luvulla). Jatkossa olen manualit selannut, että tietää mitä ominaisuuksia/temppuja on - yleensä sitten kaivanut tarpeen mukaan asiat esille. Vaihtelee laitteittain, että miten syvällisesti mihinkin on ollut tarvetta perehtyä. Intuitiolla pärjää pitkälle, mutta knoppeja joutuu tarkistelemaan. Viimeisin varsinainen manualiinperehtymisurakka oli microwave 1:n kahden manualin läpikäynti jokunen vuosi sitten. Kaikkiin laitteisiin olen kyllä manualit säästänyt ja käytetynä ostetettuihin tarvittaessa hommannut Soitetaan jamia! |
polyfonken 01.03.2006 16:41:24 | |
---|
en mä mitään soittaa osaa mutta olen mielestäni sinut soitinteni kanssa. ehkä tossa auttoi se että on opetellut soitin kerrallaan perusteista alkaen (oskillaattorit/äänilähteet, filtterit, waveshaping, sekut, lfot, erilaiset efektit ja kaikki noi perusjutut) eikä ole vaan hommannut alkuun jotain lootaa jossa on nappi pianolle ja toinen jousiorkesterille :D t. (http://www.polyfonken.com/TravelSampler) |
BaariMikko 01.03.2006 18:26:06 | |
---|
Itse asiassa ainoastaan Electron käytön taidan hallita täysin. S80:sta osaan käyttää tarvitsemiani ominaisuuksia. MicroKorgin säädössä aina välillä eksyy. Ja tuossa vanhassa Kawain monosynassa on muutama sellainen säätömahdollisuus, että välillä joutuu pysähtymään ja miettimään, että mites helvetissä tämä menikään. Saa nähdä mitä tapahtuu, kun Ion saapuu... Life is very short, and there's no time for fussing and fighting, my friend - I have always thought that it's a crime
Osta reggaeta! Surviainen - Olenkorento |
JPQ 01.03.2006 21:34:29 | |
---|
Lähes täysin synani tunnen ja itse oppineena sanoisin pitkälti eräät asiat pitää joskus kerrata mutta pienellä muistelulla usein nekin muistuu. Eräs PSR on todella tosiaan kauhea jos haluaa kaksi soundia päällekkäin edes hyi hirvitys ja toinen miltei pahempi oli Roland U110. |
Kosmonautti 01.03.2006 21:35:46 | |
---|
Mulla on Motif. Osaan laittaa siihen virran päälle. Hakusi - möllisty - ei vastaa yhtään sivua.
Tarkoititko: Mallisto |
Mulla on Motif. Osaan laittaa siihen virran päälle. Joo. Sama täällä. Kyllä mä niitä soittelen kovasti mut en mä niistä mitään ymmärrä. Datanörtit on erikseen. Sitä varten on kiippariteknikot MÖLLISTY |
baron 01.03.2006 22:31:10 | |
---|
Joo. Sama täällä. Kyllä mä niitä soittelen kovasti mut en mä niistä mitään ymmärrä. Datanörtit on erikseen. Sitä varten on kiippariteknikot Soundeista viis kunhan kromaattiset hajasävelet on kohdallaan! My name is Baron, Sir Baron. |
Fuzzy Boner 01.03.2006 23:27:41 | |
---|
Soundeista viis kunhan kromaattiset hajasävelet on kohdallaan! mun harmoniantaju ei riitä. MÖLLISTY |