Aihe: Mikkien sarjaankytkentä ja volumet
1
SaBer
24.08.2003 19:25:18

Ajattelin laittaa bassooni tone-potikan tilalle mikkien sarjaan/rinnakkain kytkimen. Bassossa on kaksi mikkiä. Kysymys kuuluu, että miten volumepotikoiden säätäminen vaikuttaa saundiin mikkien ollessa kytkettynä sarjaan sillä tavalla, että molemman mikin jälkeen on oma volumepotikka? Vai vaikuttaako se pelkästään yleiseen volumetasoon?
SaBer
25.08.2003 15:22:15

No kuvittelen että sulla on Jazz bass tyyppinen kitara missä on kaks volumea + yks tone?
Itse olen toteuttanut tuon modauksen sillälailla että otin toisen volan pois ja jätin tonen paikoilleen. Elikkä mulla on master vola + tone ja sitten tuo sarjaan/rinnan kytkentä mahdollisuus. Näi äkkiä ajateltuna niin saattaahan se onnistua kahdella volalla myös mutta siitä taas ei ole henk.koht. kokemusta. Halusinkin nimenomaan yhden ainoan master volan sen normaalin kahden sijaan ja olen ollut tyytyväinen ratkaisuun. Sarjaan kytkettynä Jazzi kuullostaa huvin paljon Presicionilta, sellainen lihavahko soundi. Toisessa asennossa se kuullostaa ihan normaalilta Jazzilta.

Mulla on Warwick Rockbass Streameri. Eli kaks humpparia. Lähden periaatteesta, että kaikki minkä voi säätää soittimen ulkopuolelta on turha laittaa soittimeen. Siksi en tonea mielestäni soittimessa tarvitse. Sen sijaan esim. vain toista mikkiä leikkaamalla saa korostettua toisen mikin saundia rinnakkainkytkennässä. Kiinnostaisi vaan, että toimiiko se samalla tavalla sarjaan kytkettynä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)