januszian 01.03.2006 19:29:01 | |
---|
Puolustakaa/vastustakaa 7-kielisen hevikitaran ostopäätöstä. Itte näkisin että ala B tuo lisää kullia riffeihin. Mutta onko kaula ylitsepääsemättömän leveä 6-kielistä 12 vuotta veivanneelle? ESP:llä on pari LTD mallia mutta Schecterin C-7 Hellraiser olisi niukasti kärjessä EMG mikeillään ja tyylikkyydellään. Taitaa ollakin jo keskusteltu mutta ku nyt alotin niin: ESP LTD vs. Schecter? (LTD siksi että budjetti ei ole ääretön.. Toi Hellraiser menee jo yläpäässä ajateltua sijoitusta.) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
Lancelot 01.03.2006 19:35:04 | |
---|
Hyvä ku ees tulee käytettyä niitä kuutta kieltä.. saati sitte seitsemää.. |
Da Make 01.03.2006 19:40:19 (muokattu 01.03.2006 19:41:27) | |
---|
Kullia tulee kun vähentää säröä ja laittaa paksummat kielet. Ei helvetti hei oikeesti... jatkuvalla syötöllä tulee näitä "auttakaa rakentaamaan mielipiteeni tarvikkeesta X" keskusteluja. 7-kielinen on hyvä jos musiikki on sävelletty sellaiseksi, että sen soittamiseen tarvitsee matalaa virettä paikoitellen. Ja Ibanezin kaula ei ainakaan ole mitenkään ylitsepääsemättömästi leveämpi. Kaikkeen tottuu. |
Werde 01.03.2006 19:48:01 | |
---|
Taitaa ollakin jo keskusteltu mutta ku nyt alotin niin: ESP LTD vs. Schecter? (LTD siksi että budjetti ei ole ääretön.. Toi Hellraiser menee jo yläpäässä ajateltua sijoitusta.) Osta tuolta torilta meikeläisen Dimarzioilla ehostettu RG 1527 ;) Japanilaista huippulaatua noiden korealaisten sijaan, eikä hintakaan ole paha. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
januszian 01.03.2006 19:49:42 | |
---|
Kullia tulee kun vähentää säröä ja laittaa paksummat kielet. - setti on jo 012-054 6:lla kielellä... Sitä rupesinkin pohtimaan että jos mun totuttu ala E-kieli on 054 niin mitä pistän ala B:ksi? Onko 064 tai 066 paksuutta olemassakaan? Ja miten noita 7-kielisen settejä muuten saa puodeista? Ei helvetti hei oikeesti... jatkuvalla syötöllä tulee näitä "auttakaa rakentaamaan mielipiteeni tarvikkeesta X" keskusteluja. - Tai jospa vaan kuitenki käyttäjiltä tulisi niitä rehellisimpiä ka kriittisimpiä mielipiteitä? Ainakaan Schecterin tai ESP:n sivuilta on turha katsoa että mitä vikaa niiden tuotteissa on... Ei kaikki käyttäjät ole automaattisesti 13-vuotiaita ja täysin tietämättömiä. 7-kielinen on hyvä jos musiikki on sävelletty sellaiseksi, että sen soittamiseen tarvitsee matalaa virettä paikoitellen. Ja Ibanezin kaula ei ainakaan ole mitenkään ylitsepääsemättömästi leveämpi. Kaikkeen tottuu. - Uskoisin säveltäväni 7-kieliselle sopivaa soitantaa. Kuten tämä: http://koti.welho.com/jpappila/PlanetaryDisorder.mp3 "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Guitar Hero 01.03.2006 19:52:06 (muokattu 01.03.2006 19:53:07) | |
---|
en mä vaan ymmärrä.. - setti on jo 012-054 6:lla kielellä... Sitä rupesinkin pohtimaan että jos mun totuttu ala E-kieli on 054 niin mitä pistän ala B:ksi? Onko 064 tai 066 paksuutta olemassakaan? Ja miten noita 7-kielisen settejä muuten saa puodeista? pistät reteesti jonkun ohuen bassokielen? "Jumalaut mä oon out" |
Puolustakaa/vastustakaa 7-kielisen hevikitaran ostopäätöstä. Tarviiko tuota puolustaa/vastustaa..? Itte näkisin että ala B tuo lisää kullia riffeihin. Jotku vaan tykkää muhkummasta, kuten minä. Mulla kaikki kitarat ovat alavireessä. Mutta onko kaula ylitsepääsemättömän leveä 6-kielistä 12 vuotta veivanneelle? Kaikkeen tottuu. Taitaa ollakin jo keskusteltu mutta ku nyt alotin niin: ESP LTD vs. Schecter? (LTD siksi että budjetti ei ole ääretön.. Toi Hellraiser menee jo yläpäässä ajateltua sijoitusta.) Osta Ibanez :) Assembled in blasphemy |
-K- 01.03.2006 20:08:33 | |
---|
Jos nyt oikeasti haluaa seiskaa jossa B-kieli soi niiin torilla on 2077XL. Ibanezin paras sarjatuotantoseiska. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
gasser 01.03.2006 20:09:11 | |
---|
Itte näkisin että ala B tuo lisää kullia... Jaa? Niinpä kai. Muitakin tapoja on. Sit ku saan baritonin, stondis o iha mahoton. Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
januszian 01.03.2006 20:34:15 | |
---|
Jos nyt oikeasti haluaa seiskaa jossa B-kieli soi niiin torilla on 2077XL. Ibanezin paras sarjatuotantoseiska. Juuri tätä tässä nyt haettiin. Eihän tommostakaan voi mistään brosyyrista lukea että "meidän kitarassa ei muuten B-kieli soi ollenkaan kunnolla." :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
ilpoliekkio 01.03.2006 20:37:40 | |
---|
Minulle 7-kielinen kitara on kyllä sellainen ihanuuden ilmentymä kitaran muodossa, että.. Sopeutuminen seiskalla soitteluun ei kestänyt kuin muutaman päivän, ja nyt en muunlaisilla kitaroilla halua oikein soitellakaan. Oma seiskani on siis Ibanez UV7BK, ja kyllä on ihana vekotin. Awaken the suffering |
Da Make 01.03.2006 20:48:31 | |
---|
En ole kertaakaan ostanut valmista 7-kielisen satsia, yleensä se on 10-52 ja 62 irtokieli siihen lisäksi. Kyllä ainakin Ernie Ballilla on muistaakseni jopa 68 kieliä. ps. pahoittelen aiempaa ylireagointia. |
Feggy 01.03.2006 20:50:07 | |
---|
Aina voi kokeilla 6-kielistä baritonikitaraa, jos halua munien tärisevän. Shake some action. |
Explorer 01.03.2006 20:52:01 | |
---|
yleensä se on 10-52 ja 62 irtokieli siihen lisäksi Sama. Elixirin 10-52 ja lisäksi joku mikänytsattuulöytymään 62, tällä hetkellä D'addario. Toimii mulla kuin skaala on 25.5" ja vire Bb. |
LaXu 01.03.2006 20:53:39 | |
---|
Enpä minä ainakaan sille ole mitään kummoisempaa käyttöä keksinyt. Lisää botnea niihin "jyräriffeihin", mutta ihan yhtä kivasti sitä soittelee kuusikieliselläkin. Jos tykkää käyttää peukaloa sointujen sormitukseen niin siinä tulee ongelmia seiskan kanssa. Henk. koht. olen kyllä sitä mieltä, että jos sitä alarekisteriä pitää kolkutella, niin basso käteen. Mielestäni huomattavasti hauskempaa kuin baritonikitaran tms. soittelu. |
Werde 01.03.2006 20:54:35 | |
---|
Jos nyt oikeasti haluaa seiskaa jossa B-kieli soi niiin torilla on 2077XL. Ibanezin paras sarjatuotantoseiska. Mulla onkin A-kieli ihan normiskaalaisessa. Ei vaadi kuin säätötaitoa ja riittävän paksun kielen että soi kunnolla. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
-K- 01.03.2006 21:04:37 | |
---|
Mulla onkin A-kieli ihan normiskaalaisessa. Ei vaadi kuin säätötaitoa ja riittävän paksun kielen että soi kunnolla. Ei mene ihan noin. Kauan soitellut rinnakkain 27" ja 25,5" scaleilla ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Tottakai sitä tatsia saa kun laittaa paksua kieltä mutta kyllä se intonaationkin säätö on niin paljon helpompaa 27"lla, ja sointi paljon luonnollisempi. Mutta hyvä että joku pärjää. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
Werde 01.03.2006 21:13:01 | |
---|
Tottakai sitä tatsia saa kun laittaa paksua kieltä mutta kyllä se intonaationkin säätö on niin paljon helpompaa 27"lla, ja sointi paljon luonnollisempi. Mutta hyvä että joku pärjää. Intonaatio säädetään aivan samalla tavalla molemmissa malleissa. Miten se voi olla "helpompaa" tai "vaikeampaa" ? Ihan yhtä helposti se tallapala liikkuu, ja kun sen kerran saa kohdilleen tuolla 25,5 tuumaisellakin en näe syytä vaihtaa sen takia pidempiskaalaiseen. Pärjään tällä kyllä aivan mainiosti, kuten valtaosa muistakin seiskakitaristeista. Aika harvassa noita baritoniseiskoja kuitenkin on, tiedä sitten mistä syystä. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
Juustonaksu 01.03.2006 21:13:41 | |
---|
- setti on jo 012-054 6:lla kielellä... Sitä rupesinkin pohtimaan että jos mun totuttu ala E-kieli on 054 niin mitä pistän ala B:ksi? Onko 064 tai 066 paksuutta olemassakaan? Ja miten noita 7-kielisen settejä muuten saa puodeista? Kokeilepa huviksesi GHS Boomersin Wylden settiä 10-60. Soundi jykevöityi huomattavasti varsinkin, kun nuo punotut ovat .36, .52 ja .60. Vähennä sitä säröä ja lisää middleä niin tulee soundiin munaa. Niin ja saahan Wyldeä 11-70 kuusikieliselle todella mataliin vireisiin. ;) En periaatteessa näe tuossa seitsemänkielisessä mitään hienoa. Liian alhainen vire menee vain mössöksi mielestäni ja usein ollaan jo niin matalilla taajuuksilla, että basisti alkaa valittamaan. Kuusikielisellä kyllä minun mielestäni onnistuu ihan riittävän hyvin nuo matalatkin vireet, kun iskee riittävän paksun kielisatsin. Ja jos noista kahdesta meinaat valita niin kyllä kallisutisin tuon Schecterin puoleen vain sillä, että kaikki Schecterit, mitä olen itse hipelöinyt ovat olleen sanoin kuvaamattoman paljon edellä jotakin LTD:tä, mitä on tullut kopeloitua. Että ihan siinä mielessä itse tähän menisin, vaikka kalliimpi olisikin. Varmasti maksaa ajan kanssa takaisin. :) "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
Explorer 01.03.2006 21:21:58 | |
---|
basisti alkaa valittamaan Jos kitara alaviritetään H:hon, joko 7. kielellä tai baritonilla, on basistin oma moka jos se ei tajua olla messissä ja alkaa mouhoamaan. Yleensä nää on bändin sisäisiä päätöksiä joissa oletetaan basistinkin olevan mukana. Basso ei ole erillinen koskematon ja muuttamaton saareke bändissä. |