thrashrat 01.03.2006 03:11:31 (muokattu 01.03.2006 03:19:19) | |
---|
Onko kukaan käyttänyt Mbox 2:sta koneessa jossa on toinenkin äänikortti. Mulla on staudio:n dsp2000 ja käytän sen kanssa jotain aatamin aikaista logicin versiota, mutta tarttis saada koneeseen myös pro tools ja nyt sen saisin ku kaverilla on mbox 2 avaamattomassa paketissa nurkassa lojumassa.. eli onko odotettavissa ongelmia esim ajureiden kanssa? tai jotain muuta? |
Tuskinpa.. EDIT: siis tuskinpa on odotettavissa ongelmia USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
varakeef 01.03.2006 14:08:06 | |
---|
tarttis saada koneeseen myös pro tools ja nyt sen saisin ku kaverilla on mbox 2 avaamattomassa paketissa nurkassa lojumassa... Eikös protools vaadi protools-sopivaa rautaa? Mbox on tällaista rautaa, se sun toinen äänikortti ei taida olla. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Janus 01.03.2006 14:34:02 | |
---|
Eikös protools vaadi protools-sopivaa rautaa? Mbox on tällaista rautaa, se sun toinen äänikortti ei taida olla. Näin on. Protoolsissa voi käyttää vain Mboxia ja sen sisäänmenoja ja ulostuloja (itseasiassa Protools ei edes aukea ellei Mbox ole kiinni koneessa), mutta halutessaan Mboxia voi käyttää äänikorttina myös muiden softien kanssa. |
Chaplin 01.03.2006 14:45:37 | |
---|
Tuskinpa.. EDIT: siis tuskinpa on odotettavissa ongelmia Niin niin.. Siis tuskinpa on ongelmia jos koneessa on kaks äänikorttia.. Onko kukaan käyttänyt Mbox 2:sta koneessa jossa on toinenkin äänikortti. Olen käyttänyt ,tosin Mbox 1:stä ja toisena korttina oli RME Hammerfall 9632 LE USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
Raimo 01.03.2006 22:50:37 | |
---|
Niin niin.. Siis tuskinpa on ongelmia jos koneessa on kaks äänikorttia..
Olen käyttänyt ,tosin Mbox 1:stä ja toisena korttina oli RME Hammerfall 9632 LE Juuh, täällä on kotikoneessa MBox 1 ja sit myös emolevyn AC '97 käytössä. Olen kytkenyt ton emohevosen MBoxin linjainputteihin, eli käytän MBoxia 90% ajasta käteväsijaintisena luuriliittimenä ja volana! :P Kylhän se kytkentä vähän surisee ja pirisee, mutta onneksi kuunteluhommissa tuo Windows Media Player osaa soittaa MBoxin kautta. Sitten siltä emon äänikortilta tulee ne softat joiden kanssa MBox ei toimi. Itse Toolssia käytän kotona kuitenkin aika harvoin, se on enempi kriisitilanteita varten toi LE tässä. Blah. |
thrashrat 01.03.2006 23:53:52 | |
---|
ok. kiitos tiedoista. ajattelin (pelkäsin) vaan sitä että millaisia ajureita toi mbox2 & protools käyttää ja jyraakö ne esim. jotenkin tuon toisen kortin ajurit tai jotain... sen kyllä tiesin että pro tools vaatii just ton digidesignin raudan. toimiiko toi sitten kätevästi siten, että pro toolssista äänet ängetään automaagisesti ulos mbox2:n monitor outeista, mutta jos esim. kuuntelen siinä samalla kun pro tools on päällä esim winampilla musiikkia, windows änkee äänet ulos audio asetusten mukaisesta kortista? vai pitääkö aina ennen "sessiota" märittää "sounds & audio devices" asetuksista ulostulo, jolloin on mahdollista käyttää vain yhtä korttia kerralla? sori jos on vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta halusin vain olla varma, koska pari projektia on pahasti kesken eikä huvita sotkea konetta... |
Chaplin 02.03.2006 00:13:53 | |
---|
ok. kiitos tiedoista. ajattelin (pelkäsin) vaan sitä että millaisia ajureita toi mbox2 & protools käyttää ja jyraakö ne esim. jotenkin tuon toisen kortin ajurit tai jotain... sen kyllä tiesin että pro tools vaatii just ton digidesignin raudan. toimiiko toi sitten kätevästi siten, että pro toolssista äänet ängetään automaagisesti ulos mbox2:n monitor outeista, mutta jos esim. kuuntelen siinä samalla kun pro tools on päällä esim winampilla musiikkia, windows änkee äänet ulos audio asetusten mukaisesta kortista? vai pitääkö aina ennen "sessiota" märittää "sounds & audio devices" asetuksista ulostulo, jolloin on mahdollista käyttää vain yhtä korttia kerralla? sori jos on vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta halusin vain olla varma, koska pari projektia on pahasti kesken eikä huvita sotkea konetta... Toolsin ollessa päällä ei muistaakseni Winamp pelitä Mboxin kautta.. Huom: muistaakseni. Sitä en tiedä, että voiko Winamppia soittaa samanaikaisesti siihen toiseen korttiin..? Kylhän se kytkentä vähän surisee ja pirisee, mutta onneksi kuunteluhommissa tuo Windows Media Player osaa soittaa MBoxin kautta. Sitten siltä emon äänikortilta tulee ne softat joiden kanssa MBox ei toimi. Itse Toolssia käytän kotona kuitenkin aika harvoin, se on enempi kriisitilanteita varten toi LE tässä. Minkä softan kanssa Mbox ei toimi?? USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
Raimo 02.03.2006 01:24:14 (muokattu 02.03.2006 01:24:58) | |
---|
toimiiko toi sitten kätevästi siten, että pro toolssista äänet ängetään automaagisesti ulos mbox2:n monitor outeista, mutta jos esim. kuuntelen siinä samalla kun pro tools on päällä esim winampilla musiikkia, windows änkee äänet ulos audio asetusten mukaisesta kortista? vai pitääkö aina ennen "sessiota" märittää "sounds & audio devices" asetuksista ulostulo, jolloin on mahdollista käyttää vain yhtä korttia kerralla?
Juuh, mä olen siis tuon ratkaissut niin, että olen tosiaan kytkenyt sen muun äänikortin MBoxin linjasisäänmenoihin ja feidailen MBox- ulostulon ja sen toisen kortin välillä tuolla "input monitor"- hanalla. Tosiaan esim. CD:t voin kuunnella Windows Media Playerilla MBoxin kautta mutta jos PT sattuu olemaan käynnissä niin silloin Media player vaihtaa automaattisesti toisen kortin puolelle. PT varaa koko MBoxin ollessaan käynnissä.
Minkä softan kanssa Mbox ei toimi?? No vaikka Quicktime Player. Tai mikään tietokonepeli. Siis PC:llä. ;)
Blah. |