Aihe: Mikeistä
1
Thingamabob
22.08.2003 16:12:07
Kuinka kaukana/lähellä mikit pitää olla kieliä? Onko sillä jotain merkitystä,e sim. saundin kannalta?
Hoplaa..
Härski
22.08.2003 16:52:31
Kyllähän kovempaa meteliä tulee soundiin, jos mikkejä nostaa. Mulla ainakin sustain lisääntyy, jos mikkiä nostaa, mutta on siinä haittapuolensakin. Esim. Ykskelasia mikkejä ei kannata ihan kieliin kiinni nostaa, koska ne alkaa (kai) vinkumaan ja vittuilemaan, ja korvista valuu verta ym..

Jotenkin noi, kai.

MuTu
Gypsy
22.08.2003 17:32:49
Mitään mikkejä ei kannata ihan kieliin nostaa kiinni.
poppamies
24.08.2003 16:32:43

No bassossa tulee ihan omia ongelmia jos mikit nostaa liian ylös. Rupee paukkumaan, ja sellaiset mikit missä on "pole piecit"eli sellaiset näkyvissä olevat pyöreät tapit saattaa käydä niin että släpätessä jos/kun kieli osuu siihen tappiin niin se liikahtaa ja katkaisee käämilängan mikistä. Silloin kyllä ahistaa.
"G-strings are for strippers"
85423321
24.08.2003 19:27:39
Kyllähän kovempaa meteliä tulee soundiin, jos mikkejä nostaa. Mulla ainakin sustain lisääntyy, jos mikkiä nostaa, mutta on siinä haittapuolensakin.

Sustainin pitäisi kyllä vähetä kun mikkejä nostetaan, sillä mikkien magneettikenttä "jarruttaa" kielien liikettä. Kun mikkejä lasketaan, niin volyymi laskee, mutta sustain lisääntyy.
"Särky lähti rukouksen ja Buranan voimalla!" -?
poppamies
24.08.2003 23:02:11

No, mulla on sitten outo kitara...

No ei se kitaran rakenteellinen sustaini kasva mutta kitarasta tulee kylläkin kiertoherkempi ja silloin siihen tulee ikään kuin sähköistä "sustainia".
"G-strings are for strippers"
Aardfather
25.08.2003 17:29:27
Sustainin pitäisi kyllä vähetä kun mikkejä nostetaan, sillä mikkien magneettikenttä "jarruttaa" kielien liikettä. Kun mikkejä lasketaan, niin volyymi laskee, mutta sustain lisääntyy.

Tämä on muuten aivan totta, vaikka yhtäkkiä voisi kuvitella toisinpäin. Varsinkin jos on humbucker-mikit jossa on voimakkaat magneetit. Tämä tosin ei päde kaikkiin mikkeihin. Riippuu ihan mikkityypistä.

- Aardfather
Gypsy
25.08.2003 17:46:33 (muokattu 25.08.2003 17:46:49)
Ja toi mikkien liian ylhäällä pitäminen saattaa jopa aiheuttaa vireongelmia. Uskokaa pois. Fakta. Olen ainakin lukenu näin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)