Lethal_J 28.02.2006 21:09:31 (muokattu 28.02.2006 21:09:43) | |
---|
Eli siis olen mietiskellyt millä vahvistimella Ensiferum äänittää/keikkailee? jos joku sattuisi tietämään. Kun ajattelin vahvistimen ostoa niin haluaisin saada hyvin vahvan ja hektisen heavy äänen. niin pitäisi tietty hyvä vahvaistin olla. Että pääseekö moisiin halvemmilla putkilla tai trankuilla vai alanko pistää paria tonnia sukan varteen? |
J.RA 28.02.2006 22:05:00 | |
---|
Etkö ajatellut yhtään omaperäisempi olla? Mene rohkeasti liikkeisiin testailemaan ja kuullostele mikä SINUN korvaasi hyvältä kuullostaa. Bändiä sen kummemmin tuntematta, uskoisin että säästämään rahaa joudut. ja ps. vaikka samanlaisen vahvistinpömpelin ostaisitkin niin et sitä samaa soundia kuiteskaan saa. Se soundihan lähtee sormista,eiks juu? ;) -Sellasta se vaan on- |
Da Make 28.02.2006 22:05:49 | |
---|
Eli siis olen mietiskellyt millä vahvistimella Ensiferum äänittää/keikkailee? jos joku sattuisi tietämään. Kun ajattelin vahvistimen ostoa niin haluaisin saada hyvin vahvan ja hektisen heavy äänen. niin pitäisi tietty hyvä vahvaistin olla. Että pääseekö moisiin halvemmilla putkilla tai trankuilla vai alanko pistää paria tonnia sukan varteen? Lindroosilla oli ainakin FME:ssä Behringer V-Amp Pro etuasteena, ja sillä toisella kitaristilla PSA-1. Päätevahvareita en saanut vakoiltua. |
Deranged 01.03.2006 09:27:39 | |
---|
Se soundihan lähtee sormista,eiks juu? ;) Juu juu. Siantapposärö lähtee aina sormista. Samoin 6000ms delay, flanger ja phaserit on helppo toteuttaa sormipelillä kun vaan osaa. Ei siinä tarvita ku kitara, piuha ja vahvistin soittajan lisäks. Tosimies repii hyvät soundit vaikka ukulelesta ja viilipurkista. |
Da Make 01.03.2006 09:38:18 | |
---|
Juu juu. Siantapposärö lähtee aina sormista. Samoin 6000ms delay, flanger ja phaserit on helppo toteuttaa sormipelillä kun vaan osaa. Ei siinä tarvita ku kitara, piuha ja vahvistin soittajan lisäks. Tosimies repii hyvät soundit vaikka ukulelesta ja viilipurkista. Ja Parnoidi soitetaan ovikellolla. (Olen harjoitellut huiluäänitekniikkaa.) Mutta asiaan palatakseni, ei Ensiferumin särösaundit ole todellakaan mitään ainutlaatuisia. V-Amp Pro on varmasti hyvä budjettiratkaisu, esimerksi Rocktron Velocity 100 päätevahvistimen ja sopivan kauitinkaapin kanssa. Tech 21 PSA-1 (tai nykyään 1.1) kustaantaa n. 2-3kertaa enemmän kuin V-Amp pro. |
saastara 01.03.2006 10:10:01 | |
---|
ei Ensiferumin särösaundit ole todellakaan mitään ainutlaatuisia Ei välttämättä ainutlaatuisia mutta sarjassaan sangen toimivia. Ironilla on ainakin allekirjoittaneen mielestä lähestulkoon parhaimmat kitarasoundit mitä hevanderipuolella on suomessa äänitetty. Lavasoundissa ei sitten todellakaan ole mitään kovin kummoista, toimi muistaakseni ihan hyvin. Epäilenpä, että Enskan pojat ovat studiossa V-ampilla vetäneet. Line 6 Xt Pro:ta sanoi Jari ainakin itse käyttäneensä sooloihin, tiedä sitten muusta. Sinun postimerkkisi palavat. |
oiva tumpeloinen 01.03.2006 10:29:24 | |
---|
Epäilenpä, että Enskan pojat ovat studiossa V-ampilla vetäneet. Line 6 Xt Pro:ta sanoi Jari ainakin itse käyttäneensä sooloihin, tiedä sitten muusta. Mäenpää myi tuolla torilla puolisen vuotta sitten POD PROta pois. Eiköhän sitä johonkin Ensiferum/Wintersun-nauhoituksiin ole käytetty. |
Mäenpää myi tuolla torilla puolisen vuotta sitten POD PROta pois. Eiköhän sitä johonkin Ensiferum/Wintersun-nauhoituksiin ole käytetty. Kyllä. Terv. Nykyinen omistaja |