Aihe: Fool-Drive 2 -projekti
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16 17 18
WeetM
25.02.2006 11:02:58

Joo, hyvin toimii. Mulla on tuon tapainen omassani. Kokeile yleismittarilla miten johdot laitat.

Jos siitä ei hirveästi olisi vaivaa, niin voisitko vilkaista, että miten olet omasi kytkenyt? Itse en yleismittaria omista, mutta eilen kokeilin 9V paristolla ja pienellä hehkulampulla, että mitkä kiertokytkimen navat ovat yhteydessä toisiinsa missäkin asennossa, mutta en oikein saanut selville, että mitkä siellä pitäisi yhdistellä, että Fool-Drivekin toimisi.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Micolo
25.02.2006 16:04:56
Voi voi, kun oon myöhässä mut onko joku vielä tekemässä noita piirilevyjä? Innostus olisi kova päästä rakentelemaan. Kuinka paksua toi alumiini levy tulis olla jos sen kotelon itse väsää? Ettei se mee kasaan jos sitä polkee isommallakin monolla?
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
jortsul
27.02.2006 21:49:02
minäki haluisin piirilevyn oikeestaan 2 kappaletta. Kenellä ois ylimääräsii? pikaviestiä tulemaan!
Paroni
01.03.2006 14:03:55
Myös täälläpäin kiinnostusta löytyisi yhteen piirilevyyn, joten ei muuta kuin pikaviestiä vaan tulemaan jos olis nurkissa ylimääräisiä levyjä tai sitten osaavia ja halukkaita tekijöitä. Kiitos!
SirElwood
01.03.2006 14:22:20 (muokattu 01.03.2006 14:23:22)
Nimimerkki "metal god" teki viimeeksi noita levyjä. Ehkä häneltä kannattaa kysellä.
Metal God
01.03.2006 16:16:17
Nimimerkki "metal god" teki viimeeksi noita levyjä. Ehkä häneltä kannattaa kysellä.

Pikaviestejä onkin tullut tasaista tahtia.:) kaikille tedoksi että suurin osa ajastani menee nyt töissä, ja vapaa aikanakin menee vahvariprojektiin. Ilmoitan tänne, kun olen valmis tekemään uuden satsin. Saattaa mennä kuukausi jos toinenkin. Kannattaa siis muualtakin kysellä.
"How much more black could this be? and the answer is: None ... none more black."
tilujätkä
05.03.2006 16:39:05 (muokattu 07.03.2006 16:03:38)
nyt on loma sitten ohi ja huomenna kouluun... pääsee taas fool-driven kimppuun. Tosin siinä saattaa mennä vaan hermot koska luulisin että olen sählännyt aika mahtavasti kondensaattorien kanssa... täytyy sitten kysellä jos/Kun on jotain mennyt vikaan

Edit: eilen pääsin rakentamaan mutta vaan vaihoin yhden vastuksen ja laitoin diodin oikein päin (kuinka ihmeessä olin päässyt niin mokaamaan) mutta sitten rakentaminen tyssäsikin osien puutteeseen. Mistä saisi suhtkoht halpoja jalkakytkimiä tähän pedaaliin. Mieluiten tampereelta. Olisikohan elektorissa/bebekissä ?
jortsul
07.03.2006 17:28:43
Joo tossa kävin ton fool driven komponentteja kyselee kaupasta ja sitten tuli vastaa semmonen ongelma, että kauppias kysyi vastuksien tehoarvoja wateissa?
Mistään en kuitenkaan löytänyt näitä arvoja.

Jostain luin että komponentit saisi noin 30 eurolla. Onko jotain netti osotetta josta saisi näitä komponennteja tilattua? Kun kaupassa sanoivat että kannattas mielummin tilata jostain netti kaupasta/tukusta.
SirElwood
07.03.2006 17:32:48
Joo tossa kävin ton fool driven komponentteja kyselee kaupasta ja sitten tuli vastaa semmonen ongelma, että kauppias kysyi vastuksien tehoarvoja wateissa?
Mistään en kuitenkaan löytänyt näitä arvoja.

0,6w

Jostain luin että komponentit saisi noin 30 eurolla. Onko jotain netti osotetta josta saisi näitä komponennteja tilattua? Kun kaupassa sanoivat että kannattas mielummin tilata jostain netti kaupasta/tukusta.

Kumma kauppa tuommonen. Mutta tuolla elektroniikkalinkkejä faq:ssa noita kauppoja on. Valkkaa sieltä mieluisin.
tilujätkä
07.03.2006 18:28:01
onko niillä vastuksen arvoilla wateissa paljonkin merkitystä, sillä mulla ei oo mitään hajua minkä arvosia ne mun pedaalin vastukset on kun otin ne vaan niitten ohmien mukaan koulun lokerikosta kun sielä sitä väsäilen. Saa kyllä opettaja kuulla siitä sitten jos onkin mennyt jokin pahasti pieleen. hehe
SirElwood
07.03.2006 18:47:01 (muokattu 07.03.2006 18:47:11)
onko niillä vastuksen arvoilla wateissa paljonkin merkitystä, sillä mulla ei oo mitään hajua minkä arvosia ne mun pedaalin vastukset on kun otin ne vaan niitten ohmien mukaan koulun lokerikosta kun sielä sitä väsäilen. Saa kyllä opettaja kuulla siitä sitten jos onkin mennyt jokin pahasti pieleen. hehe

No ei sillä mitään väliä ole. Ei tuohon liian pieniä oikein voi laittaa.
tilujätkä
07.03.2006 19:04:34
kiitoksia. Kyllä tää Muusikoiden.net on hyvä paikka kun munkilainen poropeukalo saa täältä apua ilman mitään mollaamista.
Micolo
07.03.2006 22:55:31

Ainakin www.Musikding.de on sellanen mistä varmasti saa halvalla. Ite pulitin parista konkasta, vastuksesta ja on-on-on kytkimestä Jyväskylän KS-elektroniikasta 14€. Älyttömät hinnat, mutta noita ei kuitenkaan saksasta löytyny.
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
WeetM
08.03.2006 11:00:46

Ainakin www.Musikding.de on sellanen mistä varmasti saa halvalla. Ite pulitin parista konkasta, vastuksesta ja on-on-on kytkimestä Jyväskylän KS-elektroniikasta 14€. Älyttömät hinnat, mutta noita ei kuitenkaan saksasta löytyny.

Tuon kalliin ja hankalasti saatavan on-on-on -kytkimen voi korvata aika helposti myös kahdella on-off -kytkimellä, joiden hinta on aika paljon alhaisempi. Tein itse näin ja hyvin toimii.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
tilujätkä
09.03.2006 20:18:33
Tuon kalliin ja hankalasti saatavan on-on-on -kytkimen voi korvata aika helposti myös kahdella on-off -kytkimellä, joiden hinta on aika paljon alhaisempi. Tein itse näin ja hyvin toimii.

kyllä ois ihan hyvä ratkasu mullekkin. Voisitko mitenkään piirtää jonkun näköistä kaavioo tästä, tai laittaa linkkiä että miten ne pitäis johdottaa. olisin kovin kiitollinen.
jortsul
09.03.2006 21:42:50
Mistäpäs ootte tilaillu komponenttei tohon driveen?
Koti pikkukaupungin liikkeseen eivät mielellään tilaa. Taitaa olla laiskuuttaa..
SirElwood
09.03.2006 22:05:36
Mistäpäs ootte tilaillu komponenttei tohon driveen?
Koti pikkukaupungin liikkeseen eivät mielellään tilaa. Taitaa olla laiskuuttaa..

Tältä samalta sivulta löyty vastaus:

"Kumma kauppa tuommonen. Mutta tuolla elektroniikkalinkkejä faq:ssa noita kauppoja on. Valkkaa sieltä mieluisin."
jortsul
09.03.2006 22:09:42
Taas uus tyhmä kysymys: Käykö vastuksiksi jotkut SMD vastukset vai mitä niiden pitäis olla? Entä käykö konkiks SMD konkat? Entäs puoli johteet niitä ei tunnu mistään bebekiltä löytyvän?
jortsul
09.03.2006 22:12:19
Tältä samalta sivulta löyty vastaus:

"Kumma kauppa tuommonen. Mutta tuolla elektroniikkalinkkejä faq:ssa noita kauppoja on. Valkkaa sieltä mieluisin."

Sori nopeesti selatessanii en huomannutkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)