baron 28.02.2006 20:27:57 (muokattu 28.02.2006 20:33:08) | |
---|
Tuliks tää opetusasia selväks: Opettajat on tyhmiä eikä tiedä mitään ja oppilaat on fiksuja ja niille opetetaan vääriä asioita, niin että ne kyllästyvät musaan ja niistä tuleekin ATK-jätkiä ja insinöörejä ja ekonomeja. Voiks palata alkuperäiseen asiaan: Ihan perus II-V-I sointukierto, soinnut Dm7-G7-Cmaj7 kun sävellaji on Fm? Asteikot? Edit: En mä löydä sopivia asteikkoja. Pitääkö tulkita, että sävellaji vaihtui? My name is Baron, Sir Baron. |
mr.muzak 28.02.2006 21:01:46 | |
---|
Tuliks tää opetusasia selväks: Opettajat on tyhmiä eikä tiedä mitään ja oppilaat on fiksuja ja niille opetetaan vääriä asioita, niin että ne kyllästyvät musaan ja niistä tuleekin ATK-jätkiä ja insinöörejä ja ekonomeja. Voiks palata alkuperäiseen asiaan: Ihan perus II-V-I sointukierto, soinnut Dm7-G7-Cmaj7 kun sävellaji on Fm? Asteikot? Edit: En mä löydä sopivia asteikkoja. Pitääkö tulkita, että sävellaji vaihtui? Öö...vähän ehkä vaatis pidemmän pätkän tota sointukiertoa niin olisi helpompi hahmottaa. Vastaan tässä kohtaa: "Tod.näk. kyseessä on modulaatio, joten dor-mix-ion". |
baron 28.02.2006 21:17:02 (muokattu 28.02.2006 21:18:24) | |
---|
Öö...vähän ehkä vaatis pidemmän pätkän tota sointukiertoa niin olisi helpompi hahmottaa. Vastaan tässä kohtaa: "Tod.näk. kyseessä on modulaatio, joten dor-mix-ion". Kappale on ennen tätä pätkää vaihtanut F-mollista Ab-duuriin ja tähän kohtaan tullaan tritonuskorvauksen kautta, edeltävä sointu Abmaj7 ja tästä lähdetään tritonuskorvauksen kautta Db9, että päästään II-V-I:n kautta takaisin F-molliin. My name is Baron, Sir Baron. |
mr.muzak 28.02.2006 21:31:04 | |
---|
Kappale on ennen tätä pätkää vaihtanut F-mollista Ab-duuriin ja tähän kohtaan tullaan tritonuskorvauksen kautta, edeltävä sointu Abmaj7 ja tästä lähdetään tritonuskorvauksen kautta Db9, että päästään II-V-I:n kautta takaisin F-molliin. Pistä realisoinnut tähän..vähän hankala nyt hahmottaa. |
Pistä realisoinnut tähän..vähän hankala nyt hahmottaa. Piisin B-osa |Bbm7 Eb7| Abmaj7|Bbm7 Eb7sus| Abmaj7| |Dm7 G7| Cmaj7|Db9 |Gm7b5 C7b9| Edit: Raye-Depaul: "You Don't Know What Love Is" My name is Baron, Sir Baron. |
etnopoju 01.03.2006 01:15:49 (muokattu 01.03.2006 01:32:48) | |
---|
Sinun kannaltasi tämä sinulle oleellinen on ilmeisesti purkaa kokemuksiasi musiikinopetuksesta vuosien varrelta muille mnetin lukijoille? Minä kun luulin että tässä puhutaan vähän laajemmin musiikin koulutuksesta, mutta ilmeisesti tarkoitus oli vain puhua sinun kokemuksistasi ja sinun mielipiteistäsi. Luuletko että ketään oikeesti kiinnostaa?:) ajattelin, että ne kokemukset joita minulla on toimivat myös yleisemmällä tasolla. eikö kaikki ihmiset vedä johtopäätöksensä niin? jos sua ei kerran kiinnosta, niin miksi vastaat? vai ärsyttääkö tämä aihe sua oikeasti siksi, että olen ehkä oikeassa? yhtä hyvin joku voi todeta, että "hitsi aika paska kun maailmassa on nälänhätää" tai "vitsi kun suomi hävisi ruotsille", mutta ei se tarkoita sitä, että hänellä täytyisi olla joku ratkaisu asiaan. Et sano, että "näin kaikki asiat on", mutta sanotpahan kuitenkin, että "miksei opettajat sitten tiedä" pelkästään nojaamalla omiin kokemuksiisi vuosien takaa. mä myönnän, että olin väärässä. mä puhuin tuossa vaiheessa vain omista kokemuksistani ja oletin, että ne opettajat, jotka minulla ovat olleet ovat vakio, joten en mielestäni ole puhunut sivu suuni missään vaiheessa. Tuliks tää opetusasia selväks: Opettajat on tyhmiä eikä tiedä mitään ja oppilaat on fiksuja ja niille opetetaan vääriä asioita, niin että ne kyllästyvät musaan ja niistä tuleekin ATK-jätkiä ja insinöörejä ja ekonomeja. kiitos kun vääristät sanani ja asiani täysin. |
mr.muzak 01.03.2006 02:17:38 | |
---|
ajattelin, että ne kokemukset joita minulla on toimivat myös yleisemmällä tasolla. eikö kaikki ihmiset vedä johtopäätöksensä niin? jos sua ei kerran kiinnosta, niin miksi vastaat? vai ärsyttääkö tämä aihe sua oikeasti siksi, että olen ehkä oikeassa? yhtä hyvin joku voi todeta, että "hitsi aika paska kun maailmassa on nälänhätää" tai "vitsi kun suomi hävisi ruotsille", mutta ei se tarkoita sitä, että hänellä täytyisi olla joku ratkaisu asiaan.
mä myönnän, että olin väärässä. mä puhuin tuossa vaiheessa vain omista kokemuksistani ja oletin, että ne opettajat, jotka minulla ovat olleet ovat vakio, joten en mielestäni ole puhunut sivu suuni missään vaiheessa.
kiitos kun vääristät sanani ja asiani täysin. Eiköhän tää nyt ollut tässä.. |
mr.muzak 01.03.2006 02:24:53 | |
---|
Piisin B-osa |Bbm7 Eb7| Abmaj7|Bbm7 Eb7sus| Abmaj7| |Dm7 G7| Cmaj7|Db9 |Gm7b5 C7b9| Edit: Raye-Depaul: "You Don't Know What Love Is" Joo kyllähän tuo on modulaatio C-duuriin, ja Db9 sijaisdominantti C7b9 josta on vaan tehty II-V pelkän V sijaan. Eli pelkistetään Eb7 - Ab - Eb7 - Ab - G7 - C - Db7 - C7... :) |
baron 01.03.2006 08:42:43 | |
---|
Joo kyllähän tuo on modulaatio C-duuriin, ja Db9 sijaisdominantti C7b9 josta on vaan tehty II-V pelkän V sijaan. Eli pelkistetään Eb7 - Ab - Eb7 - Ab - G7 - C - Db7 - C7... :) Kiitti. Kun teoriatietämykseni ei riittänyt, jouduin niin primitiiviseen ja alkeelliseen ratkaisuun kuin kuuntelemaan miltä kuulostaa ja yllättäen "sokea kanakin löysi jyvän" eli päädyin samaan. Kuitenkaan se, että kuulosti hyvältä ei riittänyt, vaan halusin varmistusta. My name is Baron, Sir Baron. |
Janus 01.03.2006 08:44:17 | |
---|
Kuitenkaan se, että kuulosti hyvältä ei riittänyt, vaan halusin varmistusta. Vaikka musiikki kuulostaisi hyvältä, se ei välttämättä ole sitä. (Vanha Arabian aavikoiden sananlasku) |
baron 01.03.2006 08:46:56 | |
---|
kiitos kun vääristät sanani ja asiani täysin Haukut kyllä väärää puuta, kyseessä oli mun pelkistys käydystä keskustelusta. Jos se oli virheellinen niin korjataan: Opettajat ovat fiksuja ja tietävät kaikki asiat ja osaavat opettaa mielenkiintoisesti. Oppilaat eivät aina tajua omaa parastaan ja siksi suhtautuvat opetukseen aiheettoman kriittisesti. Menikö nyt oikein? My name is Baron, Sir Baron. |
baron 01.03.2006 08:47:50 | |
---|
Vaikka musiikki kuulostaisi hyvältä, se ei välttämättä ole sitä. (Vanha Arabian aavikoiden sananlasku) Näköjään siellä tiedetään kaikki asiat!! My name is Baron, Sir Baron. |
J.Ahonen 01.03.2006 09:27:51 | |
---|
Ei voi olla mieliksi kaikille. Paska homma. Mutta, minullakin on fiilis että Konservatorio = Konservatiivinen |
baron 01.03.2006 10:00:30 | |
---|
Ei voi olla mieliksi kaikille. Paska homma. Mutta, minullakin on fiilis että Konservatorio = Konservatiivinen Ootas kun susta tulee opettaja sinne: Kun sä opetat nykyfiiliksesi mukaan, sun oppilaat pitää sua kalkkiksena. My name is Baron, Sir Baron. |
J.Ahonen 01.03.2006 10:36:28 | |
---|
Tässä ketjussa nyt voi mitä ilmeisimmin puhua muistakin kun soinnuista, niin kysyisin. Miksi yhdessä Jaska biisin nuoteissa E on yhdessä tahdissa ylennetty, vaikka F on vakio jo etumerkeistä lähtien? |
Janus 01.03.2006 10:43:30 | |
---|
Miksi yhdessä Jaska biisin nuoteissa E on yhdessä tahdissa ylennetty, vaikka F on vakio jo etumerkeistä lähtien? Toi riippuu niin paljon kontekstista, että kysymyksen perusteella vastaus on: kukaan ei tiedä. Jos pystyt skannaamaan nuottiesimerkin ja laittamaan nettiin, olisi helpompaa vastata. |
EP 01.03.2006 10:52:28 (muokattu 01.03.2006 10:53:45) | |
---|
Tässä ketjussa nyt voi mitä ilmeisimmin puhua muistakin kun soinnuista, niin kysyisin. Miksi yhdessä Jaska biisin nuoteissa E on yhdessä tahdissa ylennetty, vaikka F on vakio jo etumerkeistä lähtien? Esim. V -asteen sointuna C7 sus4 joka purkautuu C7: kaan, se pitää merkitä eis->e (E#->E). Muitakin tapauksia löytyy, toi tuli nyt ensimmäisenä mieleen. |
baron 01.03.2006 10:53:00 | |
---|
Tässä ketjussa nyt voi mitä ilmeisimmin puhua muistakin kun soinnuista, niin kysyisin. Miksi yhdessä Jaska biisin nuoteissa E on yhdessä tahdissa ylennetty, vaikka F on vakio jo etumerkeistä lähtien? Jos sointu ois D7#9 niin erotukseksi sen soinnun fissistä. En muuta keksi. My name is Baron, Sir Baron. |
EP 01.03.2006 10:57:14 | |
---|
Jos sointu ois D7#9 niin erotukseksi sen soinnun fissistä. En muuta keksi. Juu, mutta tarkoitat varmaan erotukseksi f:stä? |
Janus 01.03.2006 10:58:31 | |
---|
Esim. V -asteen sointuna C7 sus4 joka purkautuu C7: kaan, se pitää merkitä eis->e (E#->E). Muitakin tapauksia löytyy, toi tuli nyt ensimmäisenä mieleen. Älä viitsi puhua paskaa. |