Aihe: Mikä vahvistin bändisoittoon?
1 2
Migge
28.02.2006 20:46:03
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi mikä vahvistin olisi riittävän hyvä bändisoittoon eli kuinka moni wattinen jne.
Volle
28.02.2006 20:49:23
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi mikä vahvistin olisi riittävän hyvä bändisoittoon eli kuinka moni wattinen jne.

Semmonen joka kuuluu tarpeeks kovaa.
Nam.
jarkk0-
28.02.2006 20:49:38
eikös tämä riipu aika paljon, että kuinka lujaa bändisi soittaa?
Rock'n Roll
pliksu
28.02.2006 20:51:29 (muokattu 28.02.2006 20:52:36)
Se oli nyt varmaan aikamones samanlainen topic muutaman päivän aikana.
Stuck inside of Mobile with the Memphis blues again
Guitar Hero
28.02.2006 20:53:44
luulisi kokeilemalla selviävän.. ai ei?? joo, i'll get me coat
"Jumalaut mä oon out"
Migge
28.02.2006 20:53:57
Ei nuista muista topiceista oikein ota selvää
Juustonaksu
28.02.2006 21:22:00
Eli 50w hybridi vahvistin riittää?

Eipä juuri. Jos hybridillä tarkoitat trankkua, mihin on etusasteeseen lykätty putki pyöristämään soundia? En menisi sanomaan. Kyllä se 65W kuuluu jo, mutta 50W voi tuottaa ongelmia kovalla soitettaessa. Menee mössöksi, jos on liian vähän watteja, kun kääntää kovalle. =) Trankuilla siis.

Mikäs hybridi mielessä? Laney TF-200 on 65W hybridicombo ja hyvin tuo bändissä riittää. Ominaissoundi on vaan aika tumma ja bassoinen, eli säätöä kaipaa, että kuuluu.

Valvestateihin ei kannata edes kajota, hirveitä surinalootia, mitä olen testannut. Esim. Se 8080 mikälie oli kyllä yksi helvetillinen pettymys, kun olin siitä kuullut hehkutusta ainoana "siedettävänä" Valvestatena.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Jaba
28.02.2006 21:27:39
Eipä juuri. Jos hybridillä tarkoitat trankkua, mihin on etusasteeseen lykätty putki pyöristämään soundia? En menisi sanomaan. Kyllä se 65W kuuluu jo, mutta 50W voi tuottaa ongelmia kovalla soitettaessa. Menee mössöksi, jos on liian vähän watteja, kun kääntää kovalle. =) Trankuilla siis.

Mikäs hybridi mielessä? Laney TF-200 on 65W hybridicombo ja hyvin tuo bändissä riittää. Ominaissoundi on vaan aika tumma ja bassoinen, eli säätöä kaipaa, että kuuluu.

Valvestateihin ei kannata edes kajota, hirveitä surinalootia, mitä olen testannut. Esim. Se 8080 mikälie oli kyllä yksi helvetillinen pettymys, kun olin siitä kuullut hehkutusta ainoana "siedettävänä" Valvestatena.

Mä en tykkää yhtään noista Laneyn Tubefusioneista. Jotenkin kova ja terävä saundi (en osaa selittää). Kallistuisin itse jonkin pienen putkicombon puolelle, ja vaikka pieni kaappi lisäksi.
Da Make
28.02.2006 21:29:56
Mutta tosiaan 50wattia vähintään trankusta, tietysti se käytetty elementtikin vaikuttaa todella paljon. Joku herkästi suuntaava 1x12" on ihan eri juttu kuin vaikkapa 4x12 skobe, herkkyyskin merkitsee ja muutenkin elementin luonne.
Volle
28.02.2006 21:45:25
Kyllä se 65W kuuluu jo, mutta 50W voi tuottaa ongelmia kovalla soitettaessa.

No siinähän onkin merkittävät 1,1 desibeliä eroa, jos muu laiteisto pidetään samana. Toki se voi sitten olla juuri se tarvittava lisädesibeli. :)
Nam.
Aki
28.02.2006 23:01:16 (muokattu 28.02.2006 23:02:27)

Mutta tosiaan 50wattia vähintään trankusta
H&K Edition Blonde oli muistaakseni 40W, ja rauhallisella volyymilla soittavalla bändillä volumea sai avata melko varovasti. Toisaalta, on sitä lujassa rokissa 100W putkicomboakin luukutettu niin että pelotti. Eipä silti, ei siinä rajat tullu vastaan.. :oP

tietysti se käytetty elementtikin vaikuttaa todella paljon.
Nimenomaan. Sekä haluttu soundi. Pistävä ja terävä soundi tulee pienemmästäkin purkista rumpujen läpi, mutta täyteläinen ja paksu soundi vaatii enemmän weetä.

Edit: Niin se pointti, tehon tarve on täysin riippuvainen bändin soittovolyymista. Trankkuwateiksi riittää siis 10-150, putkiwateiksi 1-50.
saastara
01.03.2006 00:53:42

Nämä ovat näitä mielipidekysymyksiä.. Minä olen aina tykännyt 8080:n (ym muiden originellien Vs:ien) rouheasta äänimaailmasta. TF-sarja on omiin korviini kuulostanut aina, lähinnä säröpuoleltaan, säälittävältä muhjulootalta jonka soundiin ei saa selkärankaa vaikka kuinka vääntäisi..

Mutta ihan topiciin vastaten, eiköhän se riipu aika paljon soitettavasta musiikista millaista vahvistinta kannattaa lähteä hakemaan.

Jos kuitenkin pitäisi joku hyvä all-around-vahvistin sanoa niin eiköhän ääneni menisi Fenkun Hot Rod Deluxelle. 40w täysputki riittää mihin tahansa. Upea cleani, lähtee soundit jazzista rockin kautta humppaan kun jaksaa ruuvata. Jos taas on tarvetta hevanderimpaan meininkiin, voi siihen iskeä jonkin timmin etusen niin johan paukkuu.. Käytettynä voisi löytää oikein hyvään hintaankin vielä.
Sinun postimerkkisi palavat.
SH1THEAD
01.03.2006 01:34:38

no eipä riittänyt kyllä mulla betonikämpässä. Meni vain puuroksi koko ajan, mutta ihan ymmärrettävää. Nykyään sitten löytyykin vähän miehekkäämpi vahvistin jolle ollaan hommaamassa vaimentajaa :D
äsh :/
pekurides
01.03.2006 01:53:07

mielummin joku kalliimpi, kyllä ne halvat vaan on oikeestikin ihan paskoja:)
Jos vaa lompakko kestää...
Randallilla ainoita kunnollisia trankkupelejä metalliin muut turhia.imo

Putkivehkeiden ylivertaisuus korostuu juuri siellä reeniksellä milloin taas trankkupelit alkavat saundaan aivan hirveiltä paskakasoilta, valitettavasti:(
saastara
01.03.2006 10:01:42
Kyllä se on edelleen minusta niin, että jos 50w trankku ei riitä, niin sitten voidaan ruveta pohtimaan, josko rumpalin tekniikassa olisi jotakin hiomista.. :)

EQ:lla saa myös ihmeitä aikaan, kunhan vain ensin oivaltaa, että bändisoitossa ei aina toimi se maailman pehmein, helein ja kaunein soundi..
DaKiller
01.03.2006 10:14:13

En menisi sanomaan. Kyllä se 65W kuuluu jo, mutta 50W voi tuottaa ongelmia kovalla soitettaessa. Menee mössöksi, jos on liian vähän watteja, kun kääntää kovalle. =) Trankuilla siis.

50w Marshallin mg sarjalainen ainakin alkoi kivasti rutisemaan ja röyhtäilemään bändivolyymeillä soitettaessa, joten asiaa puhut. Tosin kyseinen vahvistin oli todellinen riesa muutenkin sillä se levisi useamman kerran käsiin ja hyytyi aina kriittisellä hetkellä.
DaKiller
01.03.2006 10:17:37

Kyllä se on edelleen minusta niin, että jos 50w trankku ei riitä, niin sitten voidaan ruveta pohtimaan, josko rumpalin tekniikassa olisi jotakin hiomista.. :)

Se ei ole välttämättä huono juttu jos rumpali soittaa asenteella ja kovaa. Pahemmalta se kuulostaa, kun niille kannuille ei näytetä kuka käskee.
saastara
01.03.2006 13:28:16 (muokattu 01.03.2006 13:28:23)
Se ei ole välttämättä huono juttu jos rumpali soittaa asenteella ja kovaa. Pahemmalta se kuulostaa, kun niille kannuille ei näytetä kuka käskee.

Taas tämä kuuluisa asenne.. :)

Kyllä sen jämäkkyyden ja voimakkuuden saa soittoon jos on vain tarpeeksi lahjakas soittaja.
megaband
01.03.2006 13:52:41
MESA/BOOGIE RECT-O-VERB 50W COMBO!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)