Aihe: Levyjen hinnat alas ja radiooon kunnolista musaa!
1 2 3 4 5
Bonham
22.08.2003 18:48:02 (muokattu 22.08.2003 18:50:51)
Tuossa levymyynti topicissa on herätelty ajatusta joukkovoiman käytöstä yhteiskunnan rattaita vastaan elikkä addressin keräämisestä kahden asian tiimoilta;

Levyjen hnnat on saatava alemmaksi verotusta keventämällä
ja YLE:n soittolistapolitiikan muuttaminen vähemmän listahömppävoittoiseksi..

Voisimme toteuttaa listojen keräämisen maanlaajuisesti, koska m.net tarjoaa meille siihen oivat puitteet.

Pitää laatia kunnollinen perusteltu saate, johon sitten kerätään nimiä kunkin jäsenen kotipaikkakunnlta.

Listat toimitetaan yhdelle jäsenelle, jolla on mahdollisuus toimittaa ne Helsingissä oikeaan osoitteeseen.

Olen valmis työstämään saatetta ja keräämään nimiä Turussa.

Löytyykö idealle tukivoimia?

Nimiä tänne ja kotipaikkakunta perään.

Edit; toki ylläpidolta pitää kysyä lupa moisen homman tekemiseen tätä kautta...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
arcana
22.08.2003 18:50:48 (muokattu 22.08.2003 18:51:47)
Tuossa levymyynti topicissa on herätelty ajatusta joukkovoiman..

Eikö ois kätevämpi laittaa nettiin joku systeemi mihin voi käydä nimensä lykkään?
Rautakanki
22.08.2003 18:51:10 (muokattu 22.08.2003 18:52:40)
Kannatan

Menetelmään en sano juuta enkä jaata. Nettiaddressit ovat tehokkaita keräämään nimiä, mutta kuka poimii sieltä pois ne "Kari Runk" ja muut Aku Ankat?
Bonham
22.08.2003 18:53:19
Eikö ois kätevämpi laittaa nettiin joku systeemi mihin voi käydä nimensä lykkään?

Siitäkin puhuttiin, ilmeisesti joitain ongelmia ja onhan perinteinen iso paperipinkka näyttävä läjäyttää pöytään...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
arcana
22.08.2003 18:54:53
Siitäkin puhuttiin, ilmeisesti joitain ongelmia ja onhan perinteinen iso paperipinkka näyttävä läjäyttää pöytään...

Voihan sen nestä monistaa aina 8)

Siinon varamaan vaan se et ne nimet pitää tarkistaa.
Deep Shadow
22.08.2003 20:54:16

Totta... Itsekin uskon perinteisen paperinipun voimaan! Onhan siinä hieman enemmän hommaa, mutta on se sen verran tyylikkäämpääkin sitten... =)
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
Deep Shadow
23.08.2003 14:40:45
Ei nyt ihan suoraan liity aiheeseen, mutta kerronpa nyt kuitenkin. Olen tämän iltapäivän omistanut Demostudion demojen kuunteluun ja täytyypä vain todeta, että kyllä sieltäkin löytyy monia sellaisia kappaleita, joita mielellään kuuntelisi radiosoitossakin kaiken sen nykyisen hittipoppimusiikin seassa...

Toisin sanoen... Radiokanavat voisivat antaa enemmän mahdollisuuksia myös niin sanotuille demobändeille. YleX:llä on viikon demo, mutta voisi olla esimeksiksi joku erikoisohjelma, jossa soitettaisiin laadukkaita demoja. Niitä tuntuu kuitenkin riittävän..
Sahanpurija
23.08.2003 16:34:42
Alaikäisenä en varmasti olisi kovin uskottava ottamaan nimilistaa hommakseni mutta jos joku systeemi saadaan niin otan kyllä osaa siihen mielelläni.

Kannattaisiko siinä Ylen adressissa ehdottaa enemmän musiikin eroikoisohjelmia, kuten eri tyylijajeille ja esim. demoille omat osuutensa vai pyrkiä muuttamaan koko tarjontaa?
Perhana! Kuka vei mun kalajan? Kyllä, olen kitaristi
Teijo K.
23.08.2003 16:42:22

Kyllähän minä nyt ainakin nimeni laittaisin. Ja jos otetaankin sitten suoraan mallia itsestänsä "Suuresta adressista" niin voisinpa ottaa harteilleni yhden nimenkerääjänkin roolin. Sopisi vaikka lähialueella jonkun paikan jonne menisin listoineni (esimerkiksi jokin pubi) illaksi istumaan. Tieto siitä vain keskustelupalstan kautta M-nettiläisten tietoon, ja avot. Sitten se punnitaan se aktiivisuus.

Bonuksena kaikille naimisissa oleville nettiläisille hyvä tekosyy baariin lähtemiseen.

Ja "kunnollisen musiikin" tilalle voisi ehkä harkita "monipuolista musiikkia"?
Kirjailija-Minä olen kirjailija. Lukija-Ja minun mielestäni sinä olet p---a. (Kirjailija seisoo hetken aikaa järkyttyneenä tästä uudesta ajatuksesta ja kaatuu kuolleena maahan. Hänet kannetaan ulos) (Daniil Harms)
Nimismies
23.08.2003 17:01:30
Nimismies on tämän asian takana ja toimii sen minkä voi Ylivieskasta käsin.
Vihaan Jorma Melleriä.
Moratoria
23.08.2003 17:03:12
koulun aamunavauksessa ilmoittaa moisesta adrressista ni nimiä tulee ainaki sataviiskymmentätuhatta
Bacchus
23.08.2003 17:32:38
Tuossa levymyynti topicissa on herätelty ajatusta joukkovoiman käytöstä yhteiskunnan rattaita vastaan elikkä addressin keräämisestä kahden asian...

On muuten mestarillisen hieno idea! Sitä on itsekin tullut tässä jo liian pitkät ajat päiviteltyä samaa asiaa, että eiköhän pistetä asiaa liikkeelle. Miten menetellään? Pitäiskö sitä addressin keräämistä miettiä? Jos vaikka sun sähköpostiin keräis nimiä...?
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Jabbe
23.08.2003 17:39:37
Hyvä että homma näyttää edistyvän. Eli tehdään tosiaan siltä paperipohjalta, onnistuu varmaan paremmin. Tai no miksei voisi nettiinkin laittaa adressia.

Yksi hyvä paikka missä tuohon voisi kerätä nimiä on varmaankin levykaupat. Levyjen ostajiahan/musiikin kuluttajiahan tämä eniten koskee.

Mitkäs ne tavoitteet nyt varsinaisesti on? Miten tuo levyjen hinta saataisiin alas (ketkä osapuolet siihen voivat vaikuttaa)? Tänään oli Anttilassa -14% alennus levyistä, ovat näköjään mukana siinä ALV:n laskemiskampanjassa.

Entäs Yle, kuinka voisimme perustella, että "suureen yleisöön" uppoaisi muukin musiikki kuin tusinapop ja että laajemmista soittolistoista on etua..?
Deep Shadow
23.08.2003 17:42:08
Mitkäs ne tavoitteet nyt varsinaisesti on? Miten tuo levyjen hinta saataisiin alas (ketkä osapuolet siihen voivat vaikuttaa)? Tänään oli Anttilassa -14% alennus levyistä, ovat näköjään mukana siinä ALV:n laskemiskampanjassa.

Entäs Yle, kuinka voisimme perustella, että "suureen yleisöön" uppoaisi muukin musiikki kuin tusinapop ja että laajemmista soittolistoista on etua..?

Nämä tavoitteet kannattaa oikeasti miettiä tarkkaan ennen kuin tekee mitään.. Koska esimerkiksi Yle on varmasti tarkkaan harkinnut valintansa joita se on tehnyt ja niitä ei varmaan ihan heppoisin perustein käännetä... Mutta pääasia, että muutkin innostuvat tästä ideasta ja saadaan hommaa liikkeelle...
Jabbe
23.08.2003 17:45:35
Mä oon ainakin täysillä mukana tässä hommassa toistaiseksi, kerrankin juttu mihin oikeasti haluaa vaikuttaa. Tosin en oikein usko omiin mahdollisuuksiini käytännön vaikuttamiseen täällä päin, mutta voin yrittää järkätä jonkun muun keräämään nimiä..
waldemarx
24.08.2003 13:29:55
Kannatan, vituttaa pirusti levyjen riistohinnat ja radioo en kyl kauheesti kuuntele, mut vois muutkin ihmiset oppia arvostaan muutaki musaa ku listahittejä. Kyllä pistän nimeni saman tien ku sellanen adressi on.
waldemarx
Bacchus
24.08.2003 14:53:40
Hyvä että homma näyttää edistyvän. Eli tehdään tosiaan siltä paperipohjalta, onnistuu varmaan paremmin. Tai no miksei voisi nettiinkin laittaa adressia.

Yksi hyvä paikka missä tuohon voisi kerätä nimiä on varmaankin levykaupat. Levyjen ostajiahan/musiikin kuluttajiahan tämä eniten koskee...

Mitä jos pyrkis vaikuttamaan siihen, että edes yksi radiokanava soittais jotain edes vähän alternative ja ns. marginaali musaa? Vähän niinkun City joskus muinoin...
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Sahanpurija
24.08.2003 14:55:41
Pidetään tätä nyt ylhäällä, kunnes johto muuttaa pysyväksi. Vai kuinka?
Perhana! Kuka vei mun kalajan? Kyllä, olen kitaristi
Psycho-Monkey
24.08.2003 17:16:21
Erittäin asiallinen aihe. Meikäläinen on täysillä mukana sen minkä intiltä ehdin.
Suurin osa ihmisistä ei tietäisi mitä musiikki on vaikka se tulisi ja purisi heitä persuuksiin. -Frank Zappa-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)