Aihe: Sooloskaba 43 osallistujat tänne, hohoi!
1 2 3 4 5 6 7 8
kanka
28.02.2006 14:32:30 (muokattu 28.02.2006 14:42:32)

Täältä pesee ja kovaa!
Sävellajista ei tietoakaan ja vireet miten sattuu, mutta hauskaa oli! :)
Toivottavasti tuo linkki nyt toimii: http://files.mikseri.net/hifi/k/kane_heinonen_-_sooloskaba43kanka.mp3
toydragon
28.02.2006 15:24:53
Ja kuka on väittänyt, että vain hevitaustojen päälle voi soittaa säröllä arpeggioita ja asteikkoharjoituksia?

Offtopikiksi menee, mutta kuka on väittänyt että hevin päälle voi soittaa vain säröllä arpeggioita ja asteikkoharjoituksia kuten tässä tuntuu olevan taustaoletuksena? Enemmän sellaista boksissa jumittamista voi mielestäni kuulla kaikenmaailman opistomuusikkojen räpellyksissä. Kuten muissakin musiikin tyyleissä myös hevissäkin löytyy useita alagenrejä eikä mittarina voi käyttää ainoastaan jotain Kirk Hammettia tai sitä loputonta joukkoa tilulilu-tukutuku sankareita.

Itse tausta on mielestäni hyvä, joskin jälleen hieman haastava. Kyse saattaa tosin olla omasta taidottomuudesta, kun en itseäni edes kummoisena sooloilijana pidä. Yritän silti parhaani mukaan jälleen osallistua, koska erilaiset taustat antavat itselleni ainakin hyvää näkökulmaa omaan soittotaitooni tai taidottumuuteen. Välillä olisi tietysti mukava soittaa taustaan, jossa ei joutuisi jatkuvasti miettimään mitä seuraavan 15 sekunnin kuluttua tapahtuu.

mut nyt siirrän nakit näppikseltä otelaudalle
"No one plays like him. No one even tries", David St. Hubbins about Nigel Tufnel
orbik
28.02.2006 15:54:58
Kiva tausta.. soolo meni kyllä vähän räpeltämiseksi

http://koti.mbnet.fi/orbik/mp3/orbik_soolo43.mp3
God save the screen
Jucciz
28.02.2006 17:16:42
Vähemmän tässä taustassa on sointuja kuin parissa edellisessä hevitaustassa. :)

Mutta hienoa että löytyy niitäkin, jotka tahtovat yrittää, heittäytyä tilanteeseen vaikka ihan varma ei olisikaan siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu!
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Milkop
28.02.2006 17:37:11

Ehdotan seuraavaa: "Kitarat: soittaminen"-palstan rinnalle perustetaan "Kitarat: hevi, tilutus, Alexi Laiho yms." Näin päästään monesta ongelmasta.

HOHO!1! Onkohan tuo Jucciz pikkaisen rajoittunut, mitä luulette? Taisi olla kiero kasvatus ja nyt pitää näissä ketjuissa itkeä hevistä ja yhdys-sanoista? Juccizhan on vihaisempi kuin monet hevarit :-)
Jucciz
28.02.2006 17:49:10 (muokattu 28.02.2006 17:50:23)
HOHO!1! Onkohan tuo Jucciz pikkaisen rajoittunut, mitä luulette?

Onkohan tällainen keskustelu oikeasti hyödyllistä sooloskaba-threadissa, mitä luulette? "Rajat ovat rakkautta", sanoisi kuka tahansa vastuuntuntoinen isi tai äiti. Nykynuorison paha olo, pakollinen tarve soittaa heviä tabulatuureista ja päihdeongelmat ovat kaikki seurausta rajojen puutteista.

Taisi olla kiero kasvatus ja nyt pitää näissä ketjuissa itkeä hevistä ja yhdys-sanoista?

Tässä ketjussa hevistä ovat itkeneet ihan muut. Lähinnä ne, jotka eivät kykene (eivätkä halua edes yrittää!) muuta soittamaan.

Juccizhan on vihaisempi kuin monet hevarit :-)

Tarvittaessa. :)

Harmin paikka. Eipä taida tulla yhtä ainutta sooloskaba-threadia, joka ei menisi pilalle turhan off-topiccaamisen takia.
kalamies#11 >-)))>
Ronsto
28.02.2006 17:56:23

Onkohan tällainen keskustelu oikeasti hyödyllistä sooloskaba-threadissa, mitä luulette? "Rajat ovat rakkautta", sanoisi kuka tahansa vastuuntuntoinen isi tai äiti. Nykynuorison paha olo, pakollinen tarve soittaa heviä tabulatuureista ja päihdeongelmat ovat kaikki seurausta rajojen puutteista.

Tässä ketjussa hevistä ovat itkeneet ihan muut. Lähinnä ne, jotka eivät kykene (eivätkä halua edes yrittää!) muuta soittamaan.

Tarvittaessa. :)

Harmin paikka. Eipä taida tulla yhtä ainutta sooloskaba-threadia, joka ei menisi pilalle turhan off-topiccaamisen takia.

"Nykynuorison paha olo, pakollinen tarve soittaa heviä tabulatuureista ja päihdeongelmat ovat kaikki seurausta rajojen puutteista."

Voi jessus, mistä näitä pieruja tulee?!?!
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
Ronsto
28.02.2006 17:57:19

Jumalavita, jos tekee mieli soittaa heviä ni sitte soittaa!
pliksu
28.02.2006 17:58:56
"Nykynuorison paha olo, pakollinen tarve soittaa heviä tabulatuureista ja päihdeongelmat ovat kaikki seurausta rajojen puutteista."

Voi jessus, mistä näitä pieruja tulee?!?!

?!?!?! lol apua.

Varmaan siitä samasta kaposesta reiästä, mistä myös nämä vailla minkäänlaista sarkasmintajua eleskelevät koltiaiset putkahtelevat. Keskittykää siihen soittoon.
Stuck inside of Mobile with the Memphis blues again
Ronsto
28.02.2006 18:05:23

Täältä pesee ja kovaa!
Sävellajista ei tietoakaan ja vireet miten sattuu, mutta hauskaa oli! :)
Toivottavasti tuo linkki nyt toimii: http://files.mikseri.net/hifi/k/kane_heinonen_-_sooloskaba43kanka.mp3

Hei tässä oli hyvä meininki :D
Ronsto
28.02.2006 18:07:26

Pysytääs nyt kuitenkin asialinjalla, jookosta?

Juu yritetään ;) Riita katki ja rasvaa väliin
jukepoksi
28.02.2006 18:30:22

Tässäpä tätä:
http://koti.mbnet.fi/jukeb0x/musat/sormihairio_soolo43.mp3

Mitään hajua ei ole skaaloista sun muista, kunhan löin silmät kiinni ja soitin. Vedin muutaman oton putkeen, mutta kävi niin, että 1. oli "paras" (lue vähiten /c:stä).
I've kept the movie rolling but the story's getting old now.
Pande
28.02.2006 18:42:03

Soitin taas liian lähellä monitoria joten hurinaa ja häiriötä riittää :(

Olkoon ny kuitenkin: http://people.jyu.fi/~mkkoykka/pande-ss43.mp3
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." Les Partisans de la Grotte Pompeux #5
Starlia
28.02.2006 20:59:25
Jucciz
28.02.2006 21:02:34
Perkele!

http://ameba.lpt.fi/~vilkmati/sontaa/StarliaSS48.mp3

Oliko tää se biisi, jonka aikasemmin lähetit jo kommentoitavaks täällä samalla keskustelualueella? :)
kalamies#11 >-)))>
Eemil
28.02.2006 21:09:06
Te turhautuneet hevimiehet voitte mennä masturboimaan otelautaa vaikka tuonne "Huvittavimmat/säälittävimmät jne. kitaristivideot"-threadiin - useimmissa digikameroissa on videonauhoitusmahdollisuus. On se nyt kumma kun mikään ei kelpaa ellei se ole heviä.

Se on ihan sama kuinka paljon sä sitä meinaat kummastella. Se ei muuta tilannetta mihinkään suuntaan. Pitkään on toivottu että tulisi muunlainen tausta mutta ei.

Älkää sotkeko asioita ja ihmisiä. Tämäkin tausta jonkun muun tekemänä olisi varmasti "ihan hyvä".

Imase nyt, ei tässä mistään henkilökohtaisuuksista ole kyse, vaikka nyt rupeaa hieman naurattamaan sun asennoituminen.

Älkää jättäkö hyödyntämättä tilanteita, jossa pääsisitte soittamaan jotain, mitä ette jatkuvasti soita.

Edelleen, mä en pidä tämmöisestä musiikista, mun ei tee mieli soittaa tähän päälle mitään. Mulla on soitossa paeruslähtökohtana se että mä nautin siitä. Ei tässä ole mitään tilannetta jota hyödyntää. Opettelisit ajattelemaan asioita muiden näkökulmasta.
Syötin halkomarsulleni rusinoita. -Seeprahim K100 #2
Jucciz
28.02.2006 21:36:56 (muokattu 28.02.2006 21:39:53)
Se on ihan sama kuinka paljon sä sitä meinaat kummastella. Se ei muuta tilannetta mihinkään suuntaan. Pitkään on toivottu että tulisi muunlainen tausta mutta ei.

Miksi minä saan vihat niskoilleni, vaikka tässä välissä on ollut ainakin viisi muuta tyyppiä eivätkä hekään tehneet hevitaustaa? Muistathan myös, että on edelleen aivan taustan tekijän oma henkilökohtainen valinta, millainen tausta tehdään.

Imase nyt, ei tässä mistään henkilökohtaisuuksista ole kyse, vaikka nyt rupeaa hieman naurattamaan sun asennoituminen.

Minua ei enää edes naurata. Jos tausta ei miellytä, miksi siitä pitää urputtaa vielä ketjun kolmannellakin sivulla? Miksi ei voi vain jättää osallistumatta - tai sitten yllättää porukka ja repäistä soolo taustaan, vaikka se ei olisikaan suosikkityylilajia?

Edelleen, mä en pidä tämmöisestä musiikista, mun ei tee mieli soittaa tähän päälle mitään.

Asia on kyllä tullut harvinaisen selväksi, mutta muistathan silti, että juuri tämän kaltaiset kommentit ovat täysin hyödyttömiä. Moni pitää tällaisesta musiikista, vaikka sinulla ei kapasiteetti siihen riittäisikään. Usko pois, en ruvennut tekemään tämän skaban taustaa mielessäni ainoastaan ajatus "Kuinkakohan paljon Eemil tykkää tästä taustasta ja haluaakohan hän soittaa sen päälle vai ei?". Pikemminkin koitin keksiä jotain sellaista, mitä näissä skaboissa ei vielä olisi ollut, ainakaan kovin monta kertaa.

Mulla on soitossa paeruslähtökohtana se että mä nautin siitä.

Meillä on täsmälleen sama peruslähtökohta. Jos vääränlainen tausta estää nautintosi, pysyttele siitä kaukana ja soita vaikka Europen levyn mukana.

Ei tässä ole mitään tilannetta jota hyödyntää.

Näyttää lähinnä siltä, että tässä tilanteessa ei taida olla mitään tehtävissä sen varsinaisen ongelman eteen. Tähän ruikutukseesi mennessä yhdeksän tyyppiä on jo osallistunut skabaan ja uskon, että lisääkin tulee vielä. Hyödyntämisen arvoisia tilanteita ovat omasta mielestäni nimen omaan ne, joissa voi kokeilla jotain sellaista, missä ei vielä ole kovin hyvä (tai joka on täysin uutta itselle). Ilmeisesti näemme asian kovin eri tavalla.

Opettelisit ajattelemaan asioita muiden näkökulmasta... ja tekisit hevitaustan, koska Eemil ei tänään halua soittaa funkkia? Menisit nyt hyvä mies jo itseesi.
kalamies#11 >-)))>
Starlia
28.02.2006 21:41:10
Oliko tää se biisi, jonka aikasemmin lähetit jo kommentoitavaks täällä samalla keskustelualueella? :)

Ei paska parane, vaikka siihen laittaisi kermavaahtoa päälle :)
Tasapaino
28.02.2006 21:45:09 (muokattu 28.02.2006 21:45:46)
Edelleen, mä en pidä tämmöisestä musiikista, mun ei tee mieli soittaa tähän päälle mitään. Mulla on soitossa paeruslähtökohtana se että mä nautin siitä. Ei tässä ole mitään tilannetta jota hyödyntää. Opettelisit ajattelemaan asioita muiden näkökulmasta.

Mitä sitten valitat täällä. En mäkään mene minkään bändin kotisivuille vinemään mitään tollasta. Saa osoittaa hieman arvostusta jos joku on jaksanut laadukkaan taustan raapustaa, ihan oikeasti. Jokaista bändiäkin, joka tosissaan tekee työtä, on syytä arvostaa edes sen verran ettei sanota päin naamaa, että paskaa musiikkia. Jos et taustasta, tai siitä bändin musiikista, pidä, niin älä hyvä ihminen sano sitä päin naamaa negatiivisella sävyllä.
Ora et labora.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)