Aihe: Capcomin pelimusiikkien säveltäjä 80- ja 90-luvulla.
1 2
Spawn
27.02.2006 18:13:40 (muokattu 27.02.2006 18:20:02)
Kiitos linkistä. Miten noita voi tarkemmin ottaen kuunnella? Tiedostothan ovat jotain RSN -nimisiä.

Avaa winRARilla tai vastaavalla. Ne on vain uudelleen nimettyjä .rar-tiedostoja.

Myös Sega-pelien soundtrackeja löytyy: http://www.zophar.net/gym/
Ei kovin kattava arkisto, mutta löytyy sieltä esim. liki legendaarinen Zero Wingin soundtrack. Nämäkin tiedostot tarvitsevat oman plugarinsa kun ovat .gym -tiedostoja. Löytyy tuolta sivuilta.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
obiwan
27.02.2006 19:23:22 (muokattu 28.02.2006 16:12:14)
NESin musaa nsf-tiedostoina (puretaan WinRARilla):

http://www.zophar.net/nsf/
Tosta listasta löytyy säveltäjien nimiäkin.

Ja soittimeksi VirtuaNSF:

http://www.zophar.net/utilities/nsf.html
(Löytyy listan alimpana, muita en saanu toimimaan kunnolla)
Stain
27.02.2006 20:18:50
Avaa winRARilla tai vastaavalla. Ne on vain uudelleen nimettyjä .rar-tiedostoja.

Joo, sain purettua, mutta millä noita spc-tiedostoja sitten voi soittaa? Winamp ei ainakaan pyöritä.
It's a bittersweet symphony, this life
Swan
27.02.2006 20:19:52
Joo, sain purettua, mutta millä noita spc-tiedostoja sitten voi soittaa? Winamp ei ainakaan pyöritä.

Foobarilla pyörii ainakin: http://www.foobar2000.org/
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Visual Sound Route 66
tähtivaeltaja
27.02.2006 21:12:00
Capcomin pelimusiikkien säveltäjä 80- ja 90-luvulla.

Emulaattorit pyörimään ja crediitestä katsomaan ohjelmoijat ja säveltäjät. Tosin, hehheh, monissa vanhoissa peleissä pääsee 'ihailemaan' tekijälistaa vasta pelattuaan pelin läpi. Se on se suurin palkinto näemmä, ultravaikean räiskinnän läpäisystä.
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
Peoplez
27.02.2006 21:18:18
Final Fantasyissä. Tosin tokkopa nekään enää täysin nykypelejä ovat.

Joo tämän meinasin mainita omassa viestissäninkin. Pleikkari ykkösen FF:t loistavat vielä musiikeillaan. FFX on vähän kiperämpi paikka. Muutama loistokipale siitäkin löytyy, mutta valitettavasti itse peli ei ole suosikkejani joten pelasin sen läpi vain kerran, ei ole syntynyt kiintymystä siihen peliin eikä sen musiikkiin. Muistaakseni herra Uematsu ei edes säveltänyt kyseisen pelin kaikkia biisejä? Korjatkaa jos olen väärässä.
"Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros MegaMan Club #014 - Hat Man
DirtyFingers
27.02.2006 21:26:02
Pleikkari ykkösen FF:t loistavat vielä musiikeillaan.

Tosiaankin näin. Kyllä sanoisin vielä, että FF IV-VI kuuluvat samaan kastiin. Varsinkin FF kutosessa on mahtavat musiikit.
"Don't talk to the eyes of a stranger"
Swan
27.02.2006 21:34:21
Joo tämän meinasin mainita omassa viestissäninkin. Pleikkari ykkösen FF:t loistavat vielä musiikeillaan. FFX on vähän kiperämpi paikka. Muutama loistokipale siitäkin löytyy, mutta valitettavasti itse peli ei ole suosikkejani joten pelasin sen läpi vain kerran, ei ole syntynyt kiintymystä siihen peliin eikä sen musiikkiin. Muistaakseni herra Uematsu ei edes säveltänyt kyseisen pelin kaikkia biisejä? Korjatkaa jos olen väärässä.

Unohtamatta NESin ja SNESin FF:ejä, joista löytyy myös todellisia helmiä. Itse asiassa FF6:sta alaspäin ovat jääneet meikäläiseltä kokematta, mutta silti niiden musiikeista löytyy aivan upeita juttuja.

FFX:ssä tosiaan Uematsua auttoivat Masashi Hamauzu ja Junya Nakano. Vaikka kokonaisuutena sen soundtrack ei iske edeltäjiensä tavoin, on To Zanarkand mielestäni ehkä hienoin FF-tunnari, mitä olen kuullut. Pari muuta helmeä tosiaankin löytyy, mutta suureksi osaksi pelin kappaleet ovat verraten keskinkertaisia, ja monet ovat liiankin samanlaisia, erityisesti ne yhden mattosävelen jännitysmusiikit. To Zanarkandin ja Suteki Da Nen eri variaatiot kuitenkin ovat tähän mennessä saaneet meikäläisen pelaamaan FFX:n läpi kolmesti, joista kaksi kertaa peräjälkeen. FFX-2:sta ei sitten puhuta, siihen ei Uematsulla ollut osaa eikä arpaa.
>-)))> #26
Tori:
Peoplez
28.02.2006 00:22:09
FF kutosen soundtrack on myös oma suosikkini. IV, VII ja VIII ovat myös huikeita. IX on mielestäni vähän epätasaisempi, mutta siitäkin löytyy monta killeriä.
"Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros MegaMan Club #014 - Hat Man
Guitaristi
28.02.2006 14:43:39

Ne kutosen kappaleet, joita olen kuullut, ovat kyllä jääneet mieleen. Terra's Theme päällimmäisenä, menee kyllä kärkipäähän meikäläisen listalla. Kokonaisuutena pystyn samaistumaan parhaiten varmaankin FF8:n soundtrackiin, sillä välillä sen teemat kokee rinnasteisena omankin elämän kanssa. Johtunee varmaan osittain hahmoassosiaatioistakin. :)

FF8:n musiikit ovat itselleni kolahtaneet parhaiten, johtuen varmaan siitä että olen sen niin monta kertaa pelannut läpi ja se oli ensimmäinen FF jota pelasin. Kympissä on myös se To Zanarkand-biisi, mikä on todella hieno
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Swan
28.02.2006 15:08:12 (muokattu 28.02.2006 15:14:03)
FF8:n musiikit ovat itselleni kolahtaneet parhaiten, johtuen varmaan siitä että olen sen niin monta kertaa pelannut läpi ja se oli ensimmäinen FF jota pelasin. Kympissä on myös se To Zanarkand-biisi, mikä on todella hieno

Sama vika itse asiassa. Tutustuin sarjaan juurikin kahdeksannen osan myötä, ja senpä vuoksi olen ihan koukussa.

EDIT: Säääh, tuli ihan älytön pakko laittaa Zanarkandin orkestraaliversio soimaan.
>-)))> #26
Tori:
Krice
28.02.2006 16:08:15

Megamanien ja Duck Talesien ja Bionic Commandon säveltäjiä haen, kun en ole niitä saanut selville.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bionic_Commando

Music-kohdasta. Mainitsin tuon Tim Follinin vuoksi, varsinkin kannattaa ihmetellä Ghouls 'n Ghostsin musiikkia. Follin revittelee niissä ihan mielettömästi.
Landola59
28.02.2006 20:46:48
The final boss was Adolf Hitler, who had been resurrected by evil scientists

Muahahaha. Aatu pahiksena!
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Peoplez
02.03.2006 20:03:51
Mulla on tuo peli nesille. Mielettömän omaperäiset musat siinä kieltämättä on. Muistaakseni tuo peli on vain niin törkeän vaikea etten koskaan päässyt viimeiseen bossiin. Hitler :D
Mikho89
06.03.2006 18:39:40

Emulaattorit pyörimään ja crediitestä katsomaan ohjelmoijat ja säveltäjät. Tosin, hehheh, monissa vanhoissa peleissä pääsee 'ihailemaan' tekijälistaa vasta pelattuaan pelin läpi. Se on se suurin palkinto näemmä, ultravaikean räiskinnän läpäisystä.

Joissain tapauksissahan pelurin kärsivällisyys palkitaan extroilla jos jaksaa nämä creditit loppuun saakka katsoa n__n
"A drummer is a musicien´s best friend" ehehee
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)