Vilho 23.08.2003 12:17:07 | |
---|
Alotin tossa harjottelemaan kitaransoiton perusteita. Kun pitäis soittaa rock-kaavaa, sormet ei tahdo oikeen taipua. Eli pitäis soittaa tällanen: E|----------------------------------------------------------| B|----------------------------------------------------------| G|----------------------------------------------------------| D|---5--5--7--7--8--8--7--7--5--5--7--7--8--8--7--7--| A|---3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--| E|----------------------------------------------------------| Mutta pikkurilli ei taivu enää tonne kasiin asti, hyvä kun edes seiskaan, kun pitäis soittaa vielä etusormella toi kolmonen. En tiiä tajusiko kukaan, mitä yritin selittää. Oisko jotain ideoita, miten toi ois helpompi soittaa tai jotain? |
Sahanpurija 23.08.2003 12:52:22 | |
---|
Alotin tossa harjottelemaan kitaransoiton perusteita. Kun pitäis soittaa rock-kaavaa, sormet ei tahdo oikeen taipua. Eli pitäis soittaa tällanen: E|----------------------------------------------------------| B|----------------------------------------------------------| G|----------------------------------------------------------| D|---5--5--7--7--8--8--7--7--5--5--7--7--8--8--7--7--| A|---3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--3--| E|----------------------------------------------------------| Mutta pikkurilli ei taivu enää tonne kasiin asti, hyvä kun edes seiskaan, kun pitäis soittaa vielä etusormella toi kolmonen. En tiiä tajusiko kukaan, mitä yritin selittää. Oisko jotain ideoita, miten toi ois helpompi soittaa tai jotain? Onnistuisko se sillee et soittas sen kasin G-kielen kolmosena? Kyllä se noinkin menee kun jaksaa venytellä useasti. Perhana! Kuka vei mun kalajan?
Kyllä, olen kitaristi |
Absoluto 23.08.2003 13:07:20 | |
---|
Tai sitten voit soittaa saman jutun ala e-kieleltä kahdeksannelta nauhalta. Ei tarvi kurottaa niin paljoa. Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori |
Eemil 23.08.2003 14:17:29 (muokattu 23.08.2003 14:19:45) | |
---|
Toi harjotus on ilmeisesti tarkotettu just sormien "venymisen" parantamiseksi. Treeniä, treeniä vaan, sillä ne sormet rupee toimimaan. Voihan ton harjoituksen soittaa vaikka aluks muutaman nauhavälin korkeemmalta, jotta sormet juuri ja juuri ylttää siihen. Sitten ajan ja kehityksen myötä alemmas. Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
kyllä ne siitä alkaa muutaman viikon treenillä venyyn... :) |
Sahanpurija 24.08.2003 11:06:02 | |
---|
Jos käyt vielä koulua niin siellä ei tosiaankaan ole parempaa tekemistä kuin sormiharjoitukset pulpetin kantta vasten. Venytät silleen niitä sormia painamalla kanteen ;) Perhana! Kuka vei mun kalajan?
Kyllä, olen kitaristi |