Aihe: Musiikinteko-ohjelmia?
1 2 3 4 5 6 7 8 921 22 23 24 25
Jubeh
01.01.2006 05:16:18
Oon vähän pitsalla näissä äänityshommissa kun ensimmäistä kertaa meinaan ruveta äänittään kotona jotain, kunhan saan ostettua ton Behringerin vamp-2:n. Niin asiaan, pystynkö jollain ilmaisohjelmalla nauhottamaan monta kitararaitaa ja koota ne yhteen biisin, + tekemään sillä ohjelmalla myös rummut ja basso?
reiska p
02.01.2006 11:37:05
Onko kukaan koittanut Magix music maker 10 deluxea?

http://site.magix.net/index.php?id=2746

Mielestäni tuo vaikuttaa ihan hyvältä demon perusteella (ei sillä että tietäisin näistä jutuista häränpyllyäkään), mutta jäi vähän epäselväksi että mitä tuolla pystyy tekemään ilman että pitää soittimella soittaa. Pitääkö tuollaisen ohjelman ostaessaan omistaa syntikat ja muut härvelit?

Kaverini osti ja on tyytyväinen. Siinä ei tarvitse osata soittaa eikä tietää musiikin teoriaa, tosin pieni sointujen ja basso kulkujen tuntemus auttaa. Ohjelma sisältää softasyntikat, joten erillistä syntikkaa tai äänipankkeja ei tarvita. Lisäksi siihen voidaan ladata VST soundeja, joita löytyy pilvin pimein ilmaiseksi netistä. Tuloksena on tietysti konemusaa.

Itse en kyllä sitä käytä, sillä teen musaa soittopohjaisesti
elmanuel
02.01.2006 22:04:55
Tässä yks vaihtoehto. Tosin vielä alkumetreillä.

http://www.cockos.com/reaper/index.php
2N3904
03.01.2006 10:57:40
...mistä saan jonkun siedettävän ohjelman missä saa tehtyy rumpu ja bassoraidat helposti ja nopeesti?

Tämä tuntuu olevan aika yleinen kysymys tässä ketjussa. Ratkaisujakin on esitetty monia, tässä yksi lisää, MMA:

http://mypage.uniserve.ca/~bvdp/mma/

Komentorivipohjainen ohjelma, joka kääntää tekstitiedoston (jossa kerrotaan soinnut ja tyylit) midi-tiedostoksi; minimissään saa melko helpolla jotain aikaan, jos valmiit rytmipohjat kelpaavat sellaisenaan. Jos riittää intoa paneutua, ominaisuuksia löytyy vaikka kuinka. Asennus ja käyttöliittymä poikkeavat hiukan siitä, mihin Windowsin kanssa on tottunut, mutta minä olen elävä todiste siitä, että ei-nörttikin voi onnistua asennuksessa ja oppia käyttämään MMA:ta.
kalamies#22 >-)))> -Tieto lisää tuskaa, tiedottomuus ennakkoluuloja-
Stratocaster_90
11.01.2006 19:32:33

Minkä sanoisitte parhaaksi ilmaiseksi musiikin editointi/miksaus ohjelmaksi?
Jubeh
15.01.2006 03:01:19 (muokattu 15.01.2006 03:01:35)
Apua apua, miten pystyisin Audacitylla avaamaan Hydrogenin rumpuraitoja?
Nick Leeson
05.02.2006 12:10:26
Niin monta miestä kuin makuakin.
Sen verran haluan puuttua keskusteluun, että älkää nyt hyvät miehet
jahdatko pelkästään ilmaisia ohjelmia netistä, vaan kerätkää eurot jonoon ja ostakaa virallinen softa. Näin olette mukana kehitystyössä, mitä softan tekijät tarvitsevat. Yhteinen hyöty tulevaisuuteen.
Stratocaster_90
07.02.2006 16:58:37 (muokattu 07.02.2006 16:58:44)

Mikä on paras ilmainen biisin nopeutus, eli temmon nosto, ohjelma?
docci
16.02.2006 11:52:46
Voisiko joku laittaa linkin suoraan lataus hohtaan ohjelmiin joilla voi a)soittaa kitaroita koneelle ja saa monta raitaa päällekkäin b) ohjelma jolla voi tehdä rummut tai tarvittaessa rummut ja melodia esim.fruity loops mutta pienempi

ps. ohjelmien tulisi olla ilmainen ja kohtuullisen helppo käyttöinen:) kun en saa noista oikein mitään tolkkua kun sellainen kivi olen.
docci
16.02.2006 11:54:37
lisäystä.....

Ohjelmien tulisi toimia windows xp:llä
Jape Muusa
06.03.2006 07:17:00

Mua kiinnostaa tietää,minkälaisia eroja toiminnoissa ja käyttöreursseissa noin yleensä on Adobe Auditionin ja Cubasen välillä? Eli jos sulla on kokemusta molemmista softista, nii kerro kokemuksistasi.
Ite oon touhunnu pari kuukautta ton Auditionin kanssa ja ollu ihan tyytyväinen, mutta jatkoa ajatellen ois ihan hyvä tietää onks esim. Cubasessa jotain tärkeitä ominaisuuksia,mitkä Auditionista puuttuu?
HeikKi rahvi
08.03.2006 13:15:41
Olen käyttänyt musiikin tekoon fruity loopsin 3, 4 ja 5.
En ole kokenut itseäni tietokoneekspertiksi ja enemmän keskittynyt tuohon soittelupuoleen. Valitettavasti nuo ohjelmat alkoivat tympimään erittäin kovasti parin vuoden käytön jälkeen. Dance/hiphop-looppeihin 5-versio jotensakin kelpaa omilla sampleilla. Kuitenkin ääneen jää sellainen joku "fruitykohina", joka kuulostaa paremminkin 90-luvun alun musiikilta.

Ohjelma on oikein helppo ja hauska, jos haluaa kokeilla erilaisia ideoita tai musiikin teoria ei ole hallussa, mutta säveltämiseen/omien tuotosten esittämiseen/hieman vakavammin otettavaan musiikkiin tuo ei kuitenkaan oikein sovi.

Haluan ohjelman, jonka avulla voisin väsätä esim. jousitaustoja/urkuja(hammond, wurlitzer, rhodes)/ pop/rock-rumpulooppeja bändin taustalle. Haluan ohjelman, jolla voi myös sävelytää. Haluan myös laadukasta ääntä. Itselläni ei tällä hetkellä ole midi-koskettimia.
Olisiko kellään vinkkejä?
ANtTIKRISTUS
09.03.2006 14:10:15 (muokattu 09.03.2006 15:04:53)
Pystyykö mikään ohjelma semmottaa tekeen, että jos olen tehnyt rummut MIDInä, niin että vois suoraan siitä kääntää jollain ohjelmalla konerummuiksi? En katos osaa tehdä konerumpuja oikeen millään muulla ohjelmalla kuin Guitar-Prolla xD

E: elikkäs semmone ohjelma että se osais kaikki noi kilkuttimet silleen oikein tehä, tuossa esim.

http://d55.yousendit.com/E/2CAOJB2F2SFM43D65HF4P7WOL3/-antti-.mid
Kalassa vietettyä aikaa ei vähennetä ihmisen eliniästä
The Last One
10.03.2006 22:28:01 (muokattu 10.03.2006 22:28:36)
Moikka!

En löytänyt sopivaa aihetta, joten toivon että joku täällä osaisi neuvoa joitakin keinoja musiikin nauhoittamiseen seuraavanlaisella varustuksella: Ohjelmana cool edit pro 2 ja äänikortti DMX 6 fire, jonka Mic in liitännästä olen vahvistimen kautta nauhoitellut kitarat, basson, syntikat ja laulun. Miksaillu cool editillä, mutta tulos on todella tönkköinen.

Aivan aloittelijana en tiedä mitä tekisin... Olisiko eri soittimille jotain kikkoja, eri ohjelmia, joilla nauhoittaa ja miksailla tms. Rummut on tietenkin ilman mikseriä mahdottomuus, mutta mitä siihen väliin voisi laittaa tai millaista ohjelmistoa hankkia? Brittilistojen kärkeen ei ole pakko päästä, mutta jotta tulos olisi jotenkuten kuunneltavaa.

Kiitos jo etukäteen!
ANtTIKRISTUS
11.03.2006 07:04:40
Moikka!

En löytänyt sopivaa aihetta, joten toivon että joku täällä osaisi neuvoa joitakin keinoja musiikin nauhoittamiseen seuraavanlaisella varustuksella: Ohjelmana cool edit pro 2 ja äänikortti DMX 6 fire, jonka Mic in liitännästä olen vahvistimen kautta nauhoitellut kitarat, basson, syntikat ja laulun. Miksaillu cool editillä, mutta tulos on todella tönkköinen.

Aivan aloittelijana en tiedä mitä tekisin... Olisiko eri soittimille jotain kikkoja, eri ohjelmia, joilla nauhoittaa ja miksailla tms. Rummut on tietenkin ilman mikseriä mahdottomuus, mutta mitä siihen väliin voisi laittaa tai millaista ohjelmistoa hankkia? Brittilistojen kärkeen ei ole pakko päästä, mutta jotta tulos olisi jotenkuten kuunneltavaa.

Kiitos jo etukäteen!

Ei täällä kukaan näköjään mitään osaa.... :D
Kalassa vietettyä aikaa ei vähennetä ihmisen eliniästä
joulupukk1
12.03.2006 22:44:55 (muokattu 12.03.2006 22:45:57)
Kertokaas mulle joku hyvä ja helppokäyttönen ohjelma jolla voin tehä noita biisejä ja mitä kaikkee siihen tarvii, ku en oo pahemmin käyttäny noita. Pitää olla ilmainen.
_camilla
25.03.2006 14:59:51
Niin mikä sen Goat Studion osote on??
Markus Y
28.03.2006 22:37:16 (muokattu 28.03.2006 22:41:01)

Niin mikä sen Goat Studion osote on??

http://covertbitops.c64.org/misc/gstudio.zip (linkki löytyy tämän viestiketjun ensimmäisestä viestistä...)

Itse olen tehnyt biisini niin, että tuolla ModPlug Trackerilla olen tehnyt rummut ja bassot (ja mahdolliset muut taustaäänet) ja sitten nauhoitellut siihen kitarat ja vokaalit päälle. Sinänsä tuo modplug on hyvä, kun on niin helppokäyttöinen, mutta äänenlaatu ei ole paras mahdollinen. Nyt olen ajatellut siirtyä johonkin vähän parempaan musiikinteko-ohjelmaan, kun olisi kiva saada vähän paremman kuuloista jälkeä aikaan.

Mitä ohjelmaa te suosittelette, kun tarkoitus olisi tehdä ohjelmalla bassot ja rummut ja soittaa sitten kitarat itse (mahdollisesti ostan sähkörummut ja soitan myös rumpuraidat itse).

Muuten ottaisin samantien tuon pro tools m-poweredin, mutta kun ei taida koneessa ihan tehot riittää (siis jos haluaa tehdä jotain muutakin kuin musiikkia). Eli siis tämän: http://www.thomann.de/thoiw3_maudio_pro_tools_mpowered_prodinfo.html

Eli tarvitsisisin siis Pro toolsista ja ModPlug Trackeristä sellaisen välimuodon (semi-pro tools:) ? Eli siis sellainen ohjelma, joka ei ihan älyttömästi koneelta vaatisi tehoja, mutta jolla saisi kuitenkin (lähes) studiolaatuista tavaraa aikaiseksi (toivonkohan liikoja).

Koneena toimii tällainen verme (en näistä mitään tajua, orjallisesti vaan kopioin nuo speksit):

Prosessori: Amd Athlon 64 3200+
Emolevy: MSI K84 Neo4-fi
Muisti: Ki HyperX 512mb (2 kappaletta)
Kiintolevy: Hitachi Deskstar SerialATAII 250Gb
Näytönohjain: Club-3D X300SE Radeon 128M DDR tv

Jokos tällaisella pelillä saa jotain aikaiseksi ja mitä ohjelmaa suosittelette?
kh 203
04.04.2006 20:51:04 (muokattu 04.04.2006 20:53:02)

Noni, nyt tarvis kunnon musanteko ohjelmaa johon voin lisätä oman kitarani lisäksi rummut, extrakitaroita ja sellast. Parhaan ohjelman antanut palkitaan SUURELLA PLUSSALLA ( sellane ohjelma jonka saa ladattua netistä ).
" Like i said, the angry motherfuckers make the best rock´n roll", Blackie Lawless ( W.A.S.P )
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)