Speedball 28.02.2006 08:23:53 | |
---|
Kuinka paljon jos ollenkaan paskemmat "ESP Pickupit" ovat kuin EMG HZ-4 mikit?? Metal up your ass!!! |
ilopertti 28.02.2006 08:28:07 | |
---|
Jos tarkoitat niitä MMV-mallien mikkejä niin paremmat ovat kuulemma kuin hz:t. -alppu |
Pnctocn 28.02.2006 09:51:14 | |
---|
2x paskemmat? "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Sopivasti paskemmat tai paremmat, riippuu kysyjän mausta. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
myrtonen 28.02.2006 10:38:23 | |
---|
PIKAINEN VASTAUS!!!!!!!!!!!!:::::: HZ-H4 on jo melko lähellä 81-mallia, kyllä nuo Emg:n pickupit jää kakkoseksi. PIKAINEN VASTAUS LOPPUU!!!!!!!!!!!!! Mega Man Club #010 - Gay Man
Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa. |
Spike 28.02.2006 10:39:33 | |
---|
Ne H-100 tai jotain vastaavaa, ovat ainakin vähän tunkkaisen kuuloiset. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Twist 28.02.2006 12:14:15 | |
---|
Kokeile... "Joo, ei, ei, joo, joo, KOVAA, KOVAA!! ei, ei... KOVAA!" Kuin Uusipaavalniemi konsanaan. Taitaa tulla pesää joka ilta. |
Deranged 28.02.2006 14:22:18 | |
---|
Kuinka paljon jos ollenkaan paskemmat "ESP Pickupit" ovat kuin EMG HZ-4 mikit?? Oma kokemus on, että suunnilleen samanmassaisesta, samasta runko-materiaalista tehdystä ja samanvahvuisella kielisetillä varustetusta kiintieätallaisesta kepistä ei saa Ltd:n vakiomikeillä samaa terävää sirkkeli-sahaus-jaujau meininkiä ja mureutta särösoundiin. Ja erottelukyky on jotain ihan muuta. Itse olen tykännyt HZ:sta paljonkin. Ei se Dimebuckerille harmonioissa pärjää, mutta kelpaa rankan ja erottelevan särön tuottamiseen. |
Jucciz 28.02.2006 15:16:05 | |
---|
Olen soittanut yhtä neckthru-LTD-keppiä (noin 500e hintaluokassa), ja ainakin siinä nuo HZ-mikit kuulostivat aika yhdentekeviltä. Aika kliininen, steriili ja persoonaton soundi. Voi olla, että toimii jossain musassa, mutta melkeinpä mikä tahansa Seymour Duncanin mikki kuulostaa persoonallisemmalta havaintojeni perusteella. Jopa floikkakitarassa. ESP-mikeistä en osaa toisaalta sanoa mitään, ei ole kokemuksia. |
Nazareth 01.03.2006 05:10:44 (muokattu 01.03.2006 05:11:40) | |
---|
Hyviä mikkejä nuo on ainaki sen verta mitä mä oon koittanu. En osaa sanoa kumpi o paskempi, pitää vissii heittää kolikkoa. Mulla on valokuvamuisti. Se kait vaikuttaa ehkä ku mä unohdin linssinsuojuksen päälle.IMIK #27 AKKK#6 |
saastara 01.03.2006 12:09:34 | |
---|
Omasta kokemuksesta en osaa sanoa, ovat molemmat sen verta kauheaa sontaa omiin korviini. Sinun postimerkkisi palavat. |
JuSu 01.03.2006 13:13:58 | |
---|
Omasta kokemuksesta en osaa sanoa, ovat molemmat sen verta kauheaa sontaa omiin korviini. Siis mitä? Omaa kokemusta sulla ei ole, mutta 'kauheaa sontaa' mielestäsi silti? Niinkö? Hohhoijaa. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
pliksu 01.03.2006 13:14:55 | |
---|
Siis mitä? Omaa kokemusta sulla ei ole, mutta 'kauheaa sontaa' mielestäsi silti? Niinkö? Kuvastaa mielestäni aika hyvin kitarakamapalstan yleistä tasoa :) Stuck inside of Mobile
with the Memphis blues again |
saastara 01.03.2006 13:26:43 | |
---|
Tarkoitin siis, että en niistä löydä eroja. Viiltävää sarkasmia, jota selkeästi en tarpeeksi korostanut.. :) Sinun postimerkkisi palavat. |
Twinkle 01.03.2006 14:04:42 (muokattu 01.03.2006 14:05:25) | |
---|
Siis mitä? Omaa kokemusta sulla ei ole, mutta 'kauheaa sontaa' mielestäsi silti? Niinkö? Vaikkei omaa kokemusta niillä soittamisesta olekaan, niin onhan se mahdollista tietää miltä soundaavat.. eikös? EDIT: väärä quote, korjasin. |
Werde 01.03.2006 14:12:25 | |
---|
Vaikkei omaa kokemusta niillä soittamisesta olekaan, niin onhan se mahdollista tietää miltä soundaavat.. eikös? Itse en ainakaan pysty lopullisia johtopäätöksiä pelkästään kuuntelemalla tekemään. Reagoiminen soittotatsiin, erottelukyky, huiluäänet ynnä muut selviävät parhaiten kun pääsee itse rämpyttämään. Myös vaffarin ja spedujen kokeileminen eri säädöillä on varsin suotavaa mikkejä vertailtaessa. Mitä "soundaaminen" lopulta käsittää, siitähän se riippuu. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
Twinkle 01.03.2006 14:15:39 | |
---|
Itse en ainakaan pysty lopullisia johtopäätöksiä pelkästään kuuntelemalla tekemään. Reagoiminen soittotatsiin, erottelukyky, huiluäänet ynnä muut selviävät parhaiten kun pääsee itse rämpyttämään. Myös vaffarin ja spedujen kokeileminen eri säädöillä on varsin suotavaa mikkejä vertailtaessa. Mitä "soundaaminen" lopulta käsittää, siitähän se riippuu. No joo, mutta tällä pohjalla harvalla täällä on kokemusta oikeasti mistään muista kuin parista mikeistä, koska pelkällä "testaamisella" ei pysty oikein kuvaa saamaan. Tarvittaisiin se, että omistaa soittimen ja mikit ja käyttelee niitä pidemmän aikaa. |
Werde 01.03.2006 14:49:30 (muokattu 01.03.2006 14:52:35) | |
---|
No joo, mutta tällä pohjalla harvalla täällä on kokemusta oikeasti mistään muista kuin parista mikeistä, koska pelkällä "testaamisella" ei pysty oikein kuvaa saamaan. Tarvittaisiin se, että omistaa soittimen ja mikit ja käyttelee niitä pidemmän aikaa. Ja mielestäni pitäisikin olla niin, ettei lauota painavia mielipiteitä laitteista pelkän vaivaisen kokeilun perusteella. Tuolla alempana olevassa mikkiketjussa juuri otin tähän kantaa, kun muutamien siellä esitettyjen väitteiden perusteella voi olla satavarma ettei niiden kirjoittajilla ollut mitään hajua asiasta. Itse en esim. mikkikeskustelussa ota kantaa muihin kuin omistamiini vermeisiin. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
Aki 01.03.2006 14:55:39 | |
---|
Itse en esim. mikkikeskustelussa ota kantaa muihin kuin omistamiini vermeisiin. Tämä on fiksu näkökanta. Tää kommentointi menee muuten niin helposti siihen että "Tori Amos on kasvissyöjä ja sillä on kauhee lauluääni, joten mäkin lopetin salaatinsyömisen". Äänilevyltä soitinkamojen arvioiminen on 99% tapauksista ihan yhtä tyhjän kanssa. Soundi voi olla juuri samanlainen kun "oikeasti", tai tyystin erilainen. Sama pätee myös livenä kuultuihin bändeihin. Ja jossain määrin myös muiden äänittämiin näytteisiin. Esim kitarakaiutinta 5cm päästä äänittämällä ei saa käsitystä siitä, miltä vahvistin kuulostaa kuulijalle 3m päässä. Ja jonkun itse modaamalla customvahvarilla ei voi arvioida kitaramikkien soundia, jollei tarkasti tunne sitä vahvistinta _sekä_ kitaraa jossa se on. "En tykkää Telecasterin tuntumasta. En oo kokeillu mut Danny Gattonin soitto kuulostaa niin kömpelöltä..." |
oiva tumpeloinen 01.03.2006 16:05:01 | |
---|
Äänilevyltä soitinkamojen arvioiminen on 99% tapauksista ihan yhtä tyhjän kanssa. Soundi voi olla juuri samanlainen kun "oikeasti", tai tyystin erilainen. Sama pätee myös livenä kuultuihin bändeihin. Ja jossain määrin myös muiden äänittämiin näytteisiin. Esim kitarakaiutinta 5cm päästä äänittämällä ei saa käsitystä siitä, miltä vahvistin kuulostaa kuulijalle 3m päässä. Ja jonkun itse modaamalla customvahvarilla ei voi arvioida kitaramikkien soundia, jollei tarkasti tunne sitä vahvistinta _sekä_ kitaraa jossa se on. Tältä pohjalta mä ihmettelinkin jossain toisessa ketjussa itkua testaajan soundeista yleisesti. En nyt muista, mikä threadi se oli, mutta siinä oli vaihdettu kitaran mikkejä ja tehty samplet molemmista täysin samoilla vahvarin ja mikkien ym. asetuksilla. Mun mielestä se oli kaikesta parhaiten kuvaa-antava testi, ja porukat sai aikaiseksi vain haukkua testin paskaa soundia. On turha kitistä, että soundi jossain mikissä on huomattavasti parempi kuin toisessa, kun mikitkin -ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin osat- toimii erilailla eri lankussa ja eri vahvistimen kanssa. |