Aihe: PRS-tietoutta?
1 2
CaptainC
17.02.2006 14:27:44
Kertokaapas, paljonko PRS-kitaroista kannattaa maksaa. Siis karvalakkimalleista, Thomannilla näyttää se perus pulttikaulamalli olla n. 2200 euroa. Täälä väki myy noita Customeita about 2500 eurolla, onko tuollainen pyybtö kohtuullinen käytetystä? Ja onko ero siis se, että löytyy 24 nauhaa ja liimakaula?

Entäs nämä halpis PRS:ät, onko niistä mihinkään?
CaptainC
17.02.2006 14:29:49
Päivitän vielä, siis noin 2000 joku myy näköjään 24 customia - kallista vaiko halpaa? Ja mikäs tämä McCarty-malli oikein on?
Tumppi38
17.02.2006 15:07:08
Päivitän vielä, siis noin 2000 joku myy näköjään 24 customia - kallista vaiko halpaa? Ja mikäs tämä McCarty-malli oikein on?

Laita www.gbase.com hakutiedoiksi PRS ja malli niin saat Ameriikanhinnan. Saman tulee maksamaan suomessa euroina kuin tuolla taaloina (siis alvit + lennot + tullit).
"And when youre old and grey you will remember what they said, That two girls are too many, three is a crowd and four you're dead. (Ray Davies)"
Eemil
17.02.2006 15:16:57
Täälä väki myy noita Customeita about 2500 eurolla, onko tuollainen pyybtö kohtuullinen käytetystä? Ja onko ero siis se, että löytyy 24 nauhaa ja liimakaula?

Se on ryöstöhinta.

-CE on pulttikaulainen, Custom liimakaulainen. Molemmat saa joko 22 tai 24-nauhaisena.

-CE:ssä on tremolo-tyyppinen talla, customissa kiinteä, tai 22-nauhaisessa Customissa voi olla myös tremolo.

-CE:n saa kokomahonkisena, eli ilman vaahterakantta.

-Customissa on mikkivalitsin kiertopotikassa.

-Customissa saa valita kahdesta eri kaulaprofiilista. Eri vaihtoehdot 22- ja 24-nauhaisissa.

-Customissa on paljon lisäoptioita

Kyllä nuo alta 2000€ irtoaa, ellei niissä ole jotain tentoppia tms hintaa korottamassa.

McCarty on 22-nauhainen, siinä on kiinteä talla, omat McCarty mikit puolituksella (push-pull tone), vaahterakansi, sekä lapa on hiukan ohkasempi. Rungossakin taisi olla jotain eroa verrattuna CE- ja Custom-malleihin.
Joka taas johtuu siitä että oon mä naisia yrittäny mutten oo onnistunu. -KMT K100 #2
oiva tumpeloinen
17.02.2006 15:40:30
Se on ryöstöhinta.

Jep.

-CE:ssä on tremolo-tyyppinen talla, customissa kiinteä, tai 22-nauhaisessa Customissa voi olla myös tremolo.

-Customissa saa valita kahdesta eri kaulaprofiilista. Eri vaihtoehdot 22- ja 24-nauhaisissa.

Molempiin Custom-malleihin saa tremolon, 22-nauhaisessa saa vaihtoehtoisesti valita stoptaililla. Muita mallieroja Cu22:n ja Cu24:n välillä on mikit ja kaulan profiili. Molempiin malleihin saa wide thin -profiilin tai sitten valinnaisesti Cu22:een wide fat:n ja Cu24:ään regularin.

Lisäksi on vielä standard-mallisto, mikä eroaa Customista kannen suhteen: Customissa on vaahterakansi, ja stankun body on pelkkää mahonkia, ilman kantta.

Kyllä nuo alta 2000€ irtoaa, ellei niissä ole jotain tentoppia tms hintaa korottamassa.
Eemil
17.02.2006 17:01:10
Molempiin Custom-malleihin saa tremolon, 22-nauhaisessa saa vaihtoehtoisesti valita stoptaililla.

Menikö se niin päin? No, ei sitä kaikkea voi muistaa. :)
Joka taas johtuu siitä että oon mä naisia yrittäny mutten oo onnistunu. -KMT K100 #2
Tomtom
18.02.2006 17:28:37
.. sekä lapa on hiukan ohkasempi. Rungossakin taisi olla jotain eroa verrattuna CE- ja Custom-malleihin.

MC:n body on paksumpi ja lapakulma on suurempi, eli enemmän vanhojen LP- mallien speksien kaltainen. Skaala kuitenkin sama kuin Customissa. Single Cutissa sitten Les Paulin skaala.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
Exhausted
18.02.2006 17:32:41

kyllä ne Epiphonen peittoavat.
Pertsi
28.02.2006 08:38:40
MC:n body on paksumpi ja lapakulma on suurempi, eli enemmän vanhojen LP- mallien speksien kaltainen. Skaala kuitenkin sama kuin Customissa. Single Cutissa sitten Les Paulin skaala.

SC:n skaala on sama 25" kuin Customissa tai MC:ssä. Santanassa 24,5".
Tomtom
28.02.2006 09:46:01
Näin muuten on. Kumma juttu, soitin Custom Shopissa yhtä SC:tä ja olisin voinut vannoa noin lonkalta, että skaala on lyhyempi. Tuntuma oli kyllä kovin LP-tyyppinen, ilmankos en tykännyt. ; )
Pertsi
28.02.2006 20:55:08
Näin muuten on. Kumma juttu, soitin Custom Shopissa yhtä SC:tä ja olisin voinut vannoa noin lonkalta, että skaala on lyhyempi. Tuntuma oli kyllä kovin LP-tyyppinen, ilmankos en tykännyt. ; )

Jep se on toi bodyn ulottuminen 16. nauhalle joka antaa skaalasta lyhyemmän vaikutelman. Mun mielestä SC on jokseenkin omalaatuinen peli, bodyn muoto vain noudattaa LP:n linjoja.
Eemil
28.02.2006 21:00:50
Onkos single cutissa yhtä paksu runko kuin gibsonin lespassa? Ja onko sama kaulakulma?
Syötin halkomarsulleni rusinoita. -Seeprahim K100 #2
Juzzu
01.03.2006 07:43:15
Onkos single cutissa yhtä paksu runko kuin gibsonin lespassa? Ja onko sama kaulakulma?

Miksi sua kiinnostaa kaulakulma?
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
Tomtom
01.03.2006 14:56:45
No eikö se sentään mene niin että MC:ssä ja vanhassa LP:ssä on sama kaulakulma?
Juzzu
01.03.2006 15:17:23
No eikö se sentään mene niin että MC:ssä ja vanhassa LP:ssä on sama kaulakulma?

Ensinnäkin, Lespoissa vaihtelee kaulakulmat n. 3-5 asteen välillä riippuen vuosimalleista ja yksilöistä.
Toisekseen, PRS:n kaulakulman määrä ei ainakaan mun näkemyksen mukaan ole kovin oleellinen koska PRS ei käytä stop-tailia vaan kielet kääriytyy suoraan tallaan. Eli ei ole muuttuvaa kulmaa tallan ja stop-tailin välillä.

Soittoanatomia nyt voi olla jonkin sortin issue kaulakulman kanssa, mulle ainakin suorakaulaiset fendä-tyyppiset kepit tuntuu aluksi hassuilta kun on tottunut kaulakulmallisiin peleihin.
So just shut your face and take a seat Because after all, you're just talking meat...and music? Well, it's just entertainment folks.
Keppi
01.03.2006 15:31:44
Kertokaapas, paljonko PRS-kitaroista kannattaa maksaa. Siis karvalakkimalleista, Thomannilla näyttää se perus pulttikaulamalli olla n. 2200 euroa. Täälä väki myy noita Customeita about 2500 eurolla, onko tuollainen pyybtö kohtuullinen käytetystä? Ja onko ero siis se, että löytyy 24 nauhaa ja liimakaula?

Pulttikauloissa on käsittääkseni vaahterakaula? Customeissahan se on mahonkia. Custom on aavistuksen sustainrikkaampi, kuin CE johtuen juuri mahonkisesta liimakaulasta. CE taas on hieman kirkassoundisempi...siis enenmpi stratomainen. Standard on taas Customiakin tummasointisempi, johtuen kokomahonki rungostaan.

Kyllä noista halpiksista johonkin on, mutta mun mielestä ne on kuiteskin tyypiltään hieman erilaisia...siis jos nyt hakee juuri PRS-tyylistä soundia, eikä vain PRS-merkkistä ja näköistä kitaraa.
...no ei vaineskaan;)
Juzzu
01.03.2006 16:13:13
CE taas on hieman kirkassoundisempi...siis enenmpi stratomainen.

CE-mallien runkomateriaali vaihtelee myös vuosimallin mukaan. Vuoteen '94 asti CE:t oli leppärungolla ja vuoden '94 jälkeen mahonkirungolla.

Itselläni on '90 CE24. Paljon lähempänä se stratomaalimaa on "luonnostaan" kuin Gibsonin maisemia. PRS:n mikeillä tosin se on tuotu takaisin keskialueelle, mutta olen jopa harkinnut laittavani siihen yksikelaiset jotta pääsisi riemuitsemaan luonnollisesta klangistaan.
Keppi
01.03.2006 16:22:08
CE-mallien runkomateriaali vaihtelee myös vuosimallin mukaan. Vuoteen '94 asti CE:t oli leppärungolla ja vuoden '94 jälkeen mahonkirungolla.

Joo...oon kyllä kokeillu molempia vaihtoehtoja, mutt kyllä ne molemmat on mun mielestä kirkassoundisempia, kun Custom. Tietysti toi leppärunkoinen vielä selkeemmin.
...no ei vaineskaan;)
Juzzu
01.03.2006 19:57:24
Joo...oon kyllä kokeillu molempia vaihtoehtoja, mutt kyllä ne molemmat on mun mielestä kirkassoundisempia, kun Custom. Tietysti toi leppärunkoinen vielä selkeemmin.

Tjuuh en väitä ettei mahonkinenkin ois, enpä ole koskaan moisella soittanut niin vaikea sanoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)