Aihe: Rhoadsin piikin korjaus ja maalaus
1
Fingolfin
23.08.2003 13:09:12
Kävipä tuossa sellainen paha onnettomuus, että muori tallasin Jackson RR3r:n piikin päälle ja siitä lähti palanen irti. Liimasin sen superliimalla takaisin kiinni, mutta vähän rumaksihan tuo jäi. Kävin äsken ostamassa kemiallista metallia, metallinhohtomustaa ja metallinhohtolakkaa spraynä. Tarkoitus olisi nyt hioa maalit pois piikin kärjestä ja sen jälkeen iskeä kitit siihen. Ja sitten maalailla se mahdollisimman hyvin.

Kannattaakohan tuollaiseen hommaan ryhtyä ollenkaan, vai tuleeko piikin kärjestä entistäkin törkeämmän näköinen? Onko kellään kokemuksia vastaavista operaatioista?
Strength and Honor
erkko
23.08.2003 14:42:06
Epäilen että saat kitarastasi vaan pahemman näköisen jos alat sitä itse fiksailemaan. Uudesta lakasta jää varmasti raja ja pahimmassa tapauksessa joko uusi tai vanha lakka alkaa kuplimaan (siis keittämään). En suosittele kokeilemaan ellet ole ihan varma mitä olet tekemässä.

Yleisesti ottaen teit vahingon sattuessa juuri niin kuin ei pitäisi:
kitaranrakentajat pystyvät yleensä korjaamaan tuollaiset vauriot huomaamattomiksi kohtuuhintaan, PAITSI silloin kun korjausta on ensin yritetty itse. Silloin korjaus yleensä maksaa huomattavasti enemmän ja lopputulos ei välttämättä ole yhtä hyvä.

Suosittelen kumminkin että viet kitarasi jonkin kitaranrakentajan luokse.
Fingolfin
23.08.2003 16:07:19
Jees, en todellakaan ole varma mitä olen tekemässä joten taidan jättää väliin koko homman. Perhana kun en täältä Lappeenrannasta päin tiedä yhtään kitaranrakentajaa. Pitää varmaan kysäistä musiikkikaupasta jos ne siellä tietäisivät.
Strength and Honor
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)