haljainen 27.02.2006 19:44:03 | |
---|
Elikkä tommoseen on kiinnostus herännyt. Missä hintaluokassa tommoset suomessa liikkuu ja missäpäin pääkaupunkiseutua tommosia pääsis kokeilemaan? Ja saa kertoa ihan kokemuksia jos itseltään löytyy tai edes päässyt joskus kokeilemaan. |
Guitar Hero 27.02.2006 19:50:13 | |
---|
2500e suunnilleen lähtee +-500e. http://www.soitin-huttunen.com/uploads/gib335.JPG tollanen on soitin huttusessa jo muutaman vuoden pyörinyt. kannattaa kyllä testata, ainakin huvin vuoksi, tokain ja epiphonen vastaavat; olen kuullut niiden laadullisesti olevan melko samaa tasoa. tietysti giba on aina giba. merkki vaan maksaa "Jumalaut mä oon out" |
pliksu 27.02.2006 19:51:55 (muokattu 27.02.2006 19:54:20) | |
---|
Vahinko. Uudet Customshopit '63:t ovat 4700e:n pintaan joka tapauksessa Into-Luthmanilla. Stuck inside of Mobile
with the Memphis blues again |
LaXu 27.02.2006 19:53:42 | |
---|
kannattaa kyllä testata, ainakin huvin vuoksi, tokain ja epiphonen vastaavat; olen kuullut niiden laadullisesti olevan melko samaa tasoa. tietysti giba on aina giba. merkki vaan maksaa Yamaha SA myös testiin. Heritagella on myöskin hyväksi haukuttu ES-335 tyyppinen skeba (H-535 tjsp), ei taida vaan Suomesta saada? |
fox 27.02.2006 19:54:20 | |
---|
Missä hintaluokassa tommoset suomessa liikkuu ja missäpäin pääkaupunkiseutua tommosia pääsis kokeilemaan? Kitarapajalla näkyy olevan ES-345 3,8 kiloeuron hintaan. 335:t varmaan on jotain 2,5 kiloeuron luokkaa. Ja saa kertoa ihan kokemuksia jos itseltään löytyy tai edes päässyt joskus kokeilemaan. Ihan upee omanlaisensa semiakustinen.. |
haljainen 27.02.2006 19:54:55 | |
---|
Oho.. en kyllä ihan noin hintavaksi ajatellut.. pitää varmaan mennä rämpyttelee noit tokain ja epiphonen. Tokaita saa tietääkseni musamaailmasta, mutta mistäs noita epiphoneja löytyis ? |
fox 27.02.2006 19:57:34 | |
---|
Yamaha SA myös testiin. Heritagella on myöskin hyväksi haukuttu ES-335 tyyppinen skeba (H-535 tjsp), ei taida vaan Suomesta saada? Yamahan SA jää kyllä Ibanezin AS- ja AM- sarjan kitaroille. Soundillisesti ainakin. Yammun humbukkeri ei oo samoilla tasoilla kuin Super58.. Toki hyvä kitara on SA, en sillä enkä millään.. Tosin jälleen oli tuo topikki kyllä Gibsoni.. ;) |
fox 27.02.2006 19:59:51 | |
---|
Oho.. en kyllä ihan noin hintavaksi ajatellut.. pitää varmaan mennä rämpyttelee noit tokain ja epiphonen. Tokaita saa tietääkseni musamaailmasta, mutta mistäs noita epiphoneja löytyis ? Epin Sheraton on jotain 7-800.. Dot on halvempi, mutta mun mieleen ei oo sen kaula.. Tosin olen paljon moisella soitellu, bändistä löytyy yheltä kitaristilta Epin Dot. Mites olis tollainen?? http://cgi.ebay.com/IBANEZ-ARTIST-A … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem |
Oho.. en kyllä ihan noin hintavaksi ajatellut.. pitää varmaan mennä rämpyttelee noit tokain ja epiphonen. Tokaita saa tietääkseni musamaailmasta, mutta mistäs noita epiphoneja löytyis ? DLX Musicista varmaankin, varmaan muistakin kaupoista, ehkä sieltä Kallion Soundstoresta, kun tuntuu myyvän niitä kaikkien muidenkin myymiä merkkejä... Yamahan voi käydä testaamassa F-Musiikissa. Siellä on roikkunut erittäin muikea SA-2200 varmaan viimeset 6 vuotta ylihintaisena n. 1600€ hintaan. T-kaupassa 1355€. Noita voi ettiä myöskin käytettynä, aina välillä mm. Saksan eBayhin putkahtelee ihan järkihintaan. |
apenaattori 27.02.2006 20:30:16 | |
---|
Entäs Gibsonin Satin-finish ES-335? Nehän on kai alle kahden tonnin vehkeitä. Eoavatko muista Es-335:sta muuten kuin pintakäsittelyltään? Itse olen tuuminut tuollaista blues/rock-kepukaksi Squierin korvaamaan (tarkoituksena panostaa huippulaatuun seuraavassa kitarassa). "The harder you try the dumber you look." |
Fortune 27.02.2006 20:33:28 | |
---|
ES-335:sestahan on tuo budjettiluokan rujomman näköinen malli (mielestäni tosin oikealla tavalla karumpi) ES-333, joka maksoi muistaakseni Kitarapajalla alle 2000 euroa uutena. Kannattanee tarkastaa sekin, jos karumpi ulkoasu ei haittaa: http://www.gibson.com/products/gibson/classic/ES-333.html Ja onhan siinä kivempi onkia löystymään päässyt volapotikka takaisin ruotuun, kun on takana luukku :) |
fox 27.02.2006 20:51:16 | |
---|
Entäs Gibsonin Satin-finish ES-335? Nehän on kai alle kahden tonnin vehkeitä. Eoavatko muista Es-335:sta muuten kuin pintakäsittelyltään? Itse olen tuuminut tuollaista blues/rock-kepukaksi Squierin korvaamaan (tarkoituksena panostaa huippulaatuun seuraavassa kitarassa). Mun mielestä ei oo muuta eroo kuin tuo pintakäsittely (tai sen puuttuminen..;) ) Ja minksvarten ei ehkä sitte 333 voine olla vaihtoehto.. 336 taas ei oo yhtään halvempi, luulen.. (siis se pikkukoppainen versio) |
LaXu 27.02.2006 21:35:04 | |
---|
ES-335:sestahan on tuo budjettiluokan rujomman näköinen malli (mielestäni tosin oikealla tavalla karumpi) ES-333, joka maksoi muistaakseni Kitarapajalla alle 2000 euroa uutena. Kannattanee tarkastaa sekin, jos karumpi ulkoasu ei haittaa: http://www.gibson.com/products/gibson/classic/ES-333.html Ja onhan siinä kivempi onkia löystymään päässyt volapotikka takaisin ruotuun, kun on takana luukku :) Mun mielestä juuri tuo muovinen luukku on tosi halvan oloinen veto. Jos jo parin huntin puoliakustisissa ne elektroniikat on viitsitty raijata sinne kitaraan muulla tavoin, niin ei kyllä alle parin tonnin kepukassa mitään pirun luukkuja tarvisi olla. |
Les Fender 27.02.2006 21:57:29 | |
---|
"Living is easy with eyes closed!" |
Fortune 27.02.2006 23:15:18 | |
---|
Mun mielestä juuri tuo muovinen luukku on tosi halvan oloinen veto. Jos jo parin huntin puoliakustisissa ne elektroniikat on viitsitty raijata sinne kitaraan muulla tavoin, niin ei kyllä alle parin tonnin kepukassa mitään pirun luukkuja tarvisi olla. Aivan sama, minusta tuo on vain hyvää tuotekehittelyä. Ei vituta niin paljoa, kun potikka tipahtaa sisään. |
Joees 27.02.2006 23:39:48 | |
---|
Mun mielestä ei oo muuta eroo kuin tuo pintakäsittely (tai sen puuttuminen..;) ) Ja minksvarten ei ehkä sitte 333 voine olla vaihtoehto.. 336 taas ei oo yhtään halvempi, luulen.. (siis se pikkukoppainen versio) Onko noissa 336-malleissa soundillisesti kauheesti eroo isoveljeensä? En oo päässy kokeilemaan noita pikkukoppasia muistaakseni missään. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
fox 28.02.2006 00:10:18 | |
---|
Onko noissa 336-malleissa soundillisesti kauheesti eroo isoveljeensä? En oo päässy kokeilemaan noita pikkukoppasia muistaakseni missään. Giban pikkukoppasta en oo minä myöskään testannu, mutta sen sijaan ihan vastaavaa (ja tosiaan, samankokosta) Ibanezin AM-kitaraa paljon.. Ei siinä kovin eroo ole johonkin ES-335:n, ehkä vähän pieniäänisempi akustisena.. Kätsemmän kokonen se on ehdottomasti. Mun mielestä. Kiertoherkkyys - no, toki saattaa olla pienempi, mutta jos on vahvistimen edessä "huolimaton" niin toki vonkasee..jos tehoja on. |
Joees 28.02.2006 00:12:21 | |
---|
Giban pikkukoppasta en oo minä myöskään testannu, mutta sen sijaan ihan vastaavaa (ja tosiaan, samankokosta) Ibanezin AM-kitaraa paljon.. Ei siinä kovin eroo ole johonkin ES-335:n, ehkä vähän pieniäänisempi akustisena.. Kätsemmän kokonen se on ehdottomasti. Mun mielestä. Kiertoherkkyys - no, toki saattaa olla pienempi, mutta jos on vahvistimen edessä "huolimaton" niin toki vonkasee..jos tehoja on. Mua ei se kiertoherkkyys haittaa yhtään :) Enemmän vaan just tota kokoa. Olishan se mukavempi kun olis pienempi, paljon kätevämpi. Tällanen kirppu näyttää hassulta sellasen ison kopan kanssa ;) Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
fox 28.02.2006 00:24:29 | |
---|
Mua ei se kiertoherkkyys haittaa yhtään :) Enemmän vaan just tota kokoa. Olishan se mukavempi kun olis pienempi, paljon kätevämpi. Tällanen kirppu näyttää hassulta sellasen ison kopan kanssa ;) Sun kandee kattella joko flea-baysta japsi-AM:miä taikka sitte näitä uus-Iboja (kaipa ne jossain Kiinassa niit tekee), vähän toisenmoisia oon tvannu, en juuri tuollasta pikkurunkosta uutta, mutta tiedän moisia olevan.. Nuot japsi-vehkeet tuppaavat nykyään olla jo tosin jokseenkin hinnoissaan.. vallankin muutamat mallit. Jotain AM-50 - 70 kitaroita löytynee viel kohtuuhinnoilla.. |
Fortune 28.02.2006 14:55:19 | |
---|
Mua ei se kiertoherkkyys haittaa yhtään :) Enemmän vaan just tota kokoa. Olishan se mukavempi kun olis pienempi, paljon kätevämpi. Tällanen kirppu näyttää hassulta sellasen ison kopan kanssa ;) Ja kiertoherkkyys ei ole niin iso juttu, kuin mitä voisi puheiden perusteella luulla. Omassa Gretschissäni on yksikelaiset mikit ja kopassa tilavuutta paljon enemmän kuin 335:sessa, mutta kyllä sen kierron pystyy pienelläkin lavalla ihan hienosti kontrolloimaan. Ei toki kannata maata monitorin päällä tai mikit kiinni Marshallissa, mutta ei minulla mitään ongelmia ole ollut. Päin vastoin, hallittu kierto on paljon helpompaa saada aikaan kuin esim. Les Paulilla, joka vaatii ko. toimintaan joko erittäin intiimin lähestymistavan kitarakaappiin tai sitten infernaalisen äänenvoimakkuustason. |