Ben_D 27.02.2006 15:30:53 (muokattu 27.02.2006 15:31:30) | |
---|
DSL:t ja TSL:t eivät kyllä sovellu mihinkään. JMP:n omistajana Polfus varmasti tietääkin jo asian tosin. ENGLeistä ei saa hyvää puhdasta soundia, Classic Tubea lukuunottamatta, ja se taas muuten on aika lähellä Peavey Classicia havaintojeni perusteella. Ketjun aloittajana ohittaisin nämä kommentit ihan suoraan. |
pliksu 27.02.2006 15:33:34 | |
---|
Ketjun aloittajana ohittaisin nämä kommentit ihan suoraan. Kaikella kunnioituksella, ohittaisin pari muuta vastakkaista kommenttia aika suorilta. Stuck inside of Mobile
with the Memphis blues again |
Laneyn rokkisärö vähän epäilytti. Omistan VH100R:n ja mun mielestä se on omimmillaan juuri rokissa ennemmin kun jossain ubermättöhevissä. All around-koneeksi mäkin sen hankin. Ei yhdestä vahvarista saa jokaiseen musatyyliin täydellistä soundia, eikä Laneyssakaan ole ihan "se mun soundi", mutta oli ehdottomasti paras kompromissi mun tarpeisiini. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
nikander 27.02.2006 15:34:34 | |
---|
|
pliksu 27.02.2006 15:35:29 (muokattu 27.02.2006 15:35:52) | |
---|
Noh, sitten uskallan ehdottaa VHT Deliverance 60:stä. Musamaailmasta pitäis löytyä. Omalla hankintalistallani ykkösenä. Just tuli hankittua käytettynä. Komealta kuulostaa. Loven se teki lompakkoon, mutta toivotaan et kannatti. :) Stuck inside of Mobile
with the Memphis blues again |
nikander 27.02.2006 15:37:50 | |
---|
Just tuli hankittua käytettynä. Komealta kuulostaa. Loven se teki lompakkoon, mutta toivotaan et kannatti. :) Kato prkl. Onnittelut! |
Deranged 27.02.2006 15:59:38 | |
---|
Peavey JSX kannattanee testata. |
Ben_D 27.02.2006 16:04:29 | |
---|
Kaikella kunnioituksella, ohittaisin pari muuta vastakkaista kommenttia aika suorilta. Kuten? |
askomiko 27.02.2006 16:08:44 | |
---|
Ketjun aloittajana ohittaisin nämä kommentit ihan suoraan. Mie oon Jucciczen kanssa samaa mieltä. "Monipuolisen" vahvarin ongelma on minusta siinä että ei vahvarista oikeasti saa montaa erilaista ääntä, niissä on aina se sama perusvire takana, otetaan vaan vähän enempi ja vähempi säröä mukaan. Ainoa oikea ratkaisu on ostaa Peaveysi tilalle Fender Twin, ja Marsun kaveriksi joku kolmannen tyyppinen vehje, vaikka sitten se Mesa. Sitten on tärkeimmät osat virtuaali-Podista kasassa :) Tahdon bändiisi soittamaan.
"Ei oo tosi miten paljon rahanmeno vaikeuttaa rikastumista!" |
Ben_D 27.02.2006 16:10:24 | |
---|
Mie oon Jucciczen kanssa samaa mieltä. "Monipuolisen" vahvarin ongelma on minusta siinä että ei vahvarista oikeasti saa montaa erilaista ääntä, niissä on aina se sama perusvire takana, otetaan vaan vähän enempi ja vähempi säröä mukaan. Ainoa oikea ratkaisu on ostaa Peaveysi tilalle Fender Twin, ja Marsun kaveriksi joku kolmannen tyyppinen vehje, vaikka sitten se Mesa. Sitten on tärkeimmät osat virtuaali-Podista kasassa :) Mutta on suhteellisen jyrkkää sanoa, että DSL ja TSL ovat täysin käyttökelvottomia, koska asia ei näin ole. Kummasti niistä livenä ja studiossa on saatu hyvää käyttökelpoista soundia pihalle. |
Da Make 27.02.2006 16:14:38 | |
---|
Sitten on tärkeimmät osat virtuaali-Podista kasassa :) Erittäin hyvin sanottu! Itsekkin olen huommannut, että mallintavien tarjoamassa monipuolisuudessa on kääntöpuolena se että pian huomaa käyttävänsä vain yhtä-kolmea mallinnusta.. "Twin, British ja Recto". Ja kun ei ole oikein mahdollista saada ainakaan 1k€ hintaluokassa sellaista vahvaria joka tarjoaisi kaikki nuo, on päädyttävä siihen paljon puhuttuun "monipuoliseen" kompromissi putkistyrkkariin. Confordit ovat monipuolisimpia mitä olen testannut tähän mennessä. |
Joel Harald 27.02.2006 16:32:54 (muokattu 27.02.2006 20:56:21) | |
---|
DSL:t ja TSL:t eivät kyllä sovellu mihinkään. Et sinäkään kyllä. Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
superfly 27.02.2006 17:05:35 (muokattu 27.02.2006 17:06:41) | |
---|
mallintavien tarjoamassa monipuolisuudessa on kääntöpuolena se että pian huomaa käyttävänsä vain yhtä-kolmea mallinnusta.... Totta. Mulle on käynyt juuri näin, käytän koko ajan sitä samaa AC30-mallinnusta. Joka on kyllä lajissaan todella hyvä.... :) Surullista. Tämä tosin johtuu ihan vain pelkästä laiskuudesta. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
kimurantti1 27.02.2006 17:25:14 (muokattu 27.02.2006 17:28:15) | |
---|
mallintavien tarjoamassa monipuolisuudessa on kääntöpuolena se että pian huomaa käyttävänsä vain yhtä-kolmea mallinnusta.. Vai johtuisiko siitä, että niistä 50 eri mallinnuksesta vain nuo kolme on onnistuneet? Mulla ainakin näin aikanaan kävi. Mutta joo, ihan hyvä pointti sulla ja oikeassa olet. Askomiko onnistui kiteyttämään asian hyvin. Mutta mä en käsitä "monipuolista" vahvaria niin, että siitä saa mahdollisimman monenlaista soundia ulos, vaan niin, että sen ominaissoundi on sen verran neutraali ettei se suurimmassa osassa musatyylejä ainakaan pistä korvaan bändin kokonaissoundin seasta. Aina kun oon vetänyt cover-keikkoja tms. joilla materiaali on ollut suht. laaja niin on ollut mallintava mukana. Kyllä niillekin oma paikkansa on vaikka monet muuta väittääkin. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Pnctocn 27.02.2006 17:40:19 (muokattu 27.02.2006 17:53:48) | |
---|
toihan olisi monipuolinen: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27838246 e: marsusta ja classicista irtoaa kuitenkin monenlaista jo. Onko tarkoitus hankkia yhtä vahvaria, joka taipuisi mahdollisimman moneen, vaiko näille lisäystä raskaampaan/kevyempään suuntaan? edit2: vitsi poistettu "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Jucciz 27.02.2006 17:41:06 (muokattu 27.02.2006 17:42:51) | |
---|
toihan olisi aika monipuolinen: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27838246 Vitsipalsta poistettiin tarpeettomana. Poistetaanhan tarpeettomat vitsitkin sitten? :) Monipuolinen soundipaletti syntyy paljon helpommin yhden hyvän perussoundin vahvistimesta ja monipuolisesta soittotaidosta kuin useakanavaisesta vahvistimesta ja yksipuolisesta soitannasta. |
jussimus 27.02.2006 17:50:02 | |
---|
Mutta on suhteellisen jyrkkää sanoa, että DSL ja TSL ovat täysin käyttökelvottomia, koska asia ei näin ole. Kummasti niistä livenä ja studiossa on saatu hyvää käyttökelpoista soundia pihalle. Näin on. Kaikki jotka sanoo että TSL on täysin käyttökelvoton paska, tervetuloa huomenna Espoon Dipoliin meidän pändin keikalle arvioimaan mun kitarasaundia. Sen jälkeen jos joku vielä väittää että TSL on paska, niin sit nostan kädet pystyyn ja vetoan makuasioihin ;) |
Niskamies 27.02.2006 19:24:43 | |
---|
DSL:t ja TSL:t eivät kyllä sovellu mihinkään. Millä perusteella? Oletkos kenties omistanut jommankumman, ja testannut sellaista eri säädöillä ja eri pedaalien kanssa? Olet tietysti vaihtanut tehdasputket kunnon putkiin ja/tai biasoinut sen. Ja tietysti kokeillut eri kaappien kanssa. Ethän sä muuten esittäisi mielipidettäsi faktana. More is more. |
nikander 27.02.2006 19:34:47 | |
---|
Ainoa oikea ratkaisu on ostaa Peaveysi tilalle Fender Twin, ja Marsun kaveriksi joku kolmannen tyyppinen vehje, vaikka sitten se Mesa. Tai sitten myydä molemmat ja samalla tarkistaa tuota budjettia ja nostaa se kolmen tonnin hujakoille. |
Spike 27.02.2006 19:35:44 | |
---|
Monipuolinen soundipaletti syntyy paljon helpommin yhden hyvän perussoundin vahvistimesta ja monipuolisesta soittotaidosta kuin useakanavaisesta vahvistimesta ja yksipuolisesta soitannasta. Mutta mitä jos on useakanavainen vahvistin ja monipuolinen soittotaito? So you did but did nothing. Sama meni mänät. |