Aihe: Boss Metal Zone
1 2 3
-Prokitaristi-
23.12.2005 17:07:15
Metal Zonesta saa hyvät rässit ja kasarihevit, jos osaa säätää ja käyttää vahvistimenkin namiskoja. Itselläni on joku HH:n 65w trankku ja saa erinomaiset saundit jos vaan jaksaa niihin vahvarin namiskoihinkin koskea.
Sutela
27.02.2006 12:08:34
Suositteletteko tuota Fenderin 38 wattiseen vahvistimeen? Saako tuolla hyvää thrash säröö? Olisiko missään lisää ääninäytteitä tuosta laitteesta?
Da Make
27.02.2006 12:13:00
Suositteletteko tuota Fenderin 38 wattiseen vahvistimeen? Saako tuolla hyvää thrash säröö? Olisiko missään lisää ääninäytteitä tuosta laitteesta?

Onko kyseessä putkivahvistin?
Tuosta vehkeestä saa vaikka mitä ulos kevyt tirinästä aina ahdettuun sirkkeliin asti. Kaikkea siltä väliltä. Luulen että se on parempi kuin perusvahvarin normisärö.
Vaihtoehtoja olisi esimerkiksi Digitechin Metalmaster ja Line6 Über metal.
Sutela
27.02.2006 12:14:20
Sopiiko tuo hyvin soolojen soitteluun?
Da Make
27.02.2006 12:16:51
Sopiiko tuo hyvin soolojen soitteluun?

Kyllä varmasti, ja jos lisää perään vielä Delay pedaalin niin pitäisi irrota elämää suurempi soolosoundi.

Tuon MT-2 pedaalin säätäminen on tarkkaa puuhaa, mutta kyllä sieltä jotain aina löytyy.
Sutela
27.02.2006 12:19:40
Löytyykö mistään ääninäytettä, kun tuolla soitetaan sooloa? Yritin etsiä itse, mutta en löytänyt. Missä olisi suomenkielinen arvostelu tuosta vehkeestä?
Tympee Huttunen
27.02.2006 12:23:00
Mulla olis yksi MT-2 vielä myynnissä, jos kiinnostaa. Hyvä pedaali kyllä (vaikka myymässä olenkin:)
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
Da Make
27.02.2006 12:38:23 (muokattu 27.02.2006 12:38:41)
Löytyykö mistään ääninäytettä, kun tuolla soitetaan sooloa? Yritin etsiä itse, mutta en löytänyt. Missä olisi suomenkielinen arvostelu tuosta vehkeestä?

Suosittelen että menet lähimpään musaliikkeeseen kokeilemaan laitetta henkilökohtaisesti.
Soundiin vaikuttaa niin paljon muukin kuin pelkkä pedaali;
Soittaja sormineen, skitta, kielet, mikit, vahvari, piuhat, plekut.. muut efektit.
Kyllä sillä saa semmoisen tarvittavan Kirk Hammet soolosoundinkin.
J.Ahonen
27.02.2006 13:34:33 (muokattu 27.02.2006 13:35:40)
Oli joskus, itse särö oli ihan jees, ei mennyt puuroksi etc..

Olisi ihan hyvä vehje, jos ei olisi niitä omia EQ:uita, niiden kanssa on mahdoton elää. Soundia ei saa vaikka 4 vuotta vääntäisi täsmäämään muuhun soundimaailmaan, esim. Vahvistimen, ja puhumattakaan muista mahdollisista pedaaleista. Kyllähän sekin kertoo että noita pedaaleja on torit pullolaan 50 euroon.

EDIT: Toimi muuten "fuzzina" kun pidin Blues driverin kanssa yhtä-aikaa. Ainut tapa jolla minä sain jotain järkeä tosta touhusta irti.
Dr. Lazer
27.02.2006 13:50:39
Onkohan tuohon MT-2 olemassa jotain modaus-hässäköitä/ohjeita/diy? Vois nimittäin itselle ostaa toisen ja ruveta testaileen erilaisilla komponenteilla mitä siitä irtoaa.

Robert Keeley ainski noita modaa.

http://www.robertkeeley.com/product.php?id=16

Hirveä speduhan se on, ei voe mitn hehe. Tiiä sit millanen ton "Twilight Zone" modin kanssa. Vaikea uskoa et siitä kunnollisen kuulosta sais..
"The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'" D.Townsend
skepittäjä
27.02.2006 15:29:58
Hmm, ehkei paras mahdollinen pedaali, mutta kyl siitä hyvät säröt saa. Soundiin kun nyt vaikuttaa moni muukin tekijä, kuin pelkkä pedaali.
migreeni
01.03.2006 20:47:26

Nyt täytyy kyllä tunnustaa virheeni, olen oppinut! Tosiaan MT-2:lla soitin paskan Frontmanin kautta ja kaiken lisäksi ihan skidinä, joten en silloin tajunnut (/osannut) etsiä hyviä soundeja. Meni spedu uudelleen hankintaan!
Puoskari89
01.03.2006 21:00:50
Mulla on metalzone, on asiallinen pedaali jos osaa säätää. Ainakin jos soittaa kleen-kanavalta. Ite teen niin että etin metalzonesta sopivan asetuksen ja hienosäädän soundia vahvistimen omasta EQ:sta.
Kyllä sillä irtoo todella paljon botnea jos pistää low:n klo 3 maihin ja high:n sinne 10-12 kohdalle ja middleä reilusti mureuttamaan ja saamaan erottelevamman soundin.
Kunnon rockit ainakin ite sain pistämällä vahvarista bass klo 9, midle klo 1, treblet nollaan ja sitten metalzonesta low klo 9, high:n pois ja sitten middlet sinne klo 3 ja distortionit melkein täysille.
Kitara ja kahvia. Mitä muuta voisi tarvita!?
Jumina5/6
01.03.2006 21:28:52
Metal Zonehan on ihan legenda. Vaikkapa wanha Gibson Flying-V->MZ-> jcm-800, lähtee kyllä thrashit ainakin, olen kyllä kuullut (onneksi kuulen vieläkin).

Ihmiset on vaan kateellisia kun eivät ole osannut säätää sitä, sitävarten siinä on 'treble', että voi leikata pahimmat siantapot pois, jos siis haluaa.
Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska?
heviäijä
19.03.2015 15:01:18
Itteeni kiinostais vähän joo tuo metalzone
Tuleeko mitää jos käyttää 70w fender transistorikombon kanssa. Saa ehdottaa jotain muitakin säröjä
machinehead72
19.03.2015 22:01:55
heviäijä: Itteeni kiinostais vähän joo tuo metalzone
Tuleeko mitää jos käyttää 70w fender transistorikombon kanssa. Saa ehdottaa jotain muitakin säröjä

Tässä ketjussahan tuota on puitu. Jos osaa/jaksaa säätää niin kyllä soundit saa kohdalleen:) Toisaalta umpipaskaa styrkkaria ei saa millään pedaalilla kuullostamaan hyvältä.. (en siis puhu tuosta sun fenderistä) Osta multa MZ poies ja kokeile! :D Ei tuo mahdoton sijoitus oo ja saa kyllä myytyä eteenkin päin:)
https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia!
heviäijä
20.03.2015 10:17:34
No paljonkos pyytäisit? Mulla on vähän muitakin hankintoja tulossa, toisaalta kiinnostais boss combo drive
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)