Antti1 25.02.2006 16:51:51 | |
---|
Sain kaverilta katsottavaksi viallisen vuosimallia 1996 olevan VS100 nupin, josta ei lähde ääntä. Peli oli kuulemma yksissä treeneissä vaan jättänyt toimimatta ja aiemmin ei ole ollut mitään vikaa. On ollut kytkettynä sopivalla impedanssilla varustettuun kaappin (mä olen ihan henkilökohtaisesti kasannut ton bändin kamat), ei ole ollut oikosulkuja, ei luukutettu tms. Mä oon nyt tehnyt nää kaikki perusjutut, joita ilman suurempaa ymmärtämystä sähköstä voi tehdä. Katsoin sulakkeet, mahdollisesti levinneet tai irronneet komponentit, koitin kaikki liittimet ja potikat lävitse, puhdistin laitteen perinpohjaisesti jne. Missään ei ollut mitään ulkoista vikaa ja sulakkeetkin vielä varmuuden vuoksi testasin yleismittarilla. Virratkiin menee päälle ihan nätisti. Ainoa asia joka selvisi oli se, että särökanavalla itse päätteestä kuuluu vaimeaa ininää. Jotain sellasta arviolta 1KHz tai hieman matalampaa vinkunaa. Tuokin ilmenee vain mastervolaa kunnolla avatessa, joten saattaa olla että vika on yhteinen kaikille kanaville. Cleanilla ei vaan saa kuuluviin, enkä uskaltanut masteria täysille vetää. Onko teillä heittää minkäänlaista arviota mahdollisesta vian laadusta, korjauttamisen hinnasta ja ammattikorjaajalle viemisen järkevyydestä. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään hirveän arvokas vahvistin, eikä sillä ole sen suurempia tunnearvojakaan. Jos tuota ei ole enää järkevää korjauttaa, kuinka paljon tuosta kehtaisi pyytää? Ei kovin montaa kymppiä ilmeisesti? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had |
last command 26.02.2006 12:07:22 | |
---|
Eikös siitä vahvistimesta löydy jopa yksi putki etuasteesta???? Voisiko se vaikuttaa asiaan jos se on lopettanut elämänsä..... Don't never give a damn!!! |
Tympee Huttunen 26.02.2006 12:12:01 | |
---|
Koita hakata vahvistinta, jos kuuluu rätinää ja elonmerkkejä on jossakin kylmäjuotos. Yhden Mosfetin korjasin juuri "sokkona". En tiennyt, missä kylmäjuotos sijaitsi, joten kolvasin uusiksi suuren osan juotoksista. Sulatin juotoksen siis ja lisäsin hieman tinaa. Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n. |
Antti1 26.02.2006 13:08:15 | |
---|
Tuo etusputki ei vaikuta asiaan. Se on helppo todeta pienellä testillä ehjän vahvistimen kanssa: etusputki kokonaan pois --> gaini vähenee vähän, mutta muuten toimii. Mitä taas tuohon nyrkkeilyyn tulee, niin enpä taida harrastaa. :) Voisihan sitä sensijaan koittaa hieman heilutella. Kiitoksia ehdotuksista, kaikki mahdollinen otetaan ilomielin vastaan, sillä onhan tuo ihan käypä treenipeli toimiessaan. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had |
Tympee Huttunen 26.02.2006 14:59:07 | |
---|
Tuo etusputki ei vaikuta asiaan. Se on helppo todeta pienellä testillä ehjän vahvistimen kanssa: etusputki kokonaan pois --> gaini vähenee vähän, mutta muuten toimii. Mitä taas tuohon nyrkkeilyyn tulee, niin enpä taida harrastaa. :) Voisihan sitä sensijaan koittaa hieman heilutella. Kiitoksia ehdotuksista, kaikki mahdollinen otetaan ilomielin vastaan, sillä onhan tuo ihan käypä treenipeli toimiessaan. Siis ei nyt nyrkkeillä tarvitse. Vehkeen ollessa päällä koita vähän kopautella kylkeen. Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n. |
zaih 26.02.2006 20:04:40 | |
---|
Hulluu. Mulla VS-8080 lopetti kokonaan ininät ku putki kosahti. Muista et biisi alkaa kitarariffillä |
Hulluu. Mulla VS-8080 lopetti kokonaan ininät ku putki kosahti. Nuo 8-alkuiset Valvestatet on tyystiin eri laitteita, eikä niillä ole paljoakaan tekemistä tämän toisen sarjan kanssa. Mullakin oli joskus 8280 ja menin sen tyhmyyksissäni myymään Screamerin ja 4x12" kaapin tieltä pois. Siinä oli mahtava soundi. Ei muuten auttanut tuo koputtelu, tai pienimuotoinen heilauttelu. EDIT: Kai tuota putkea voisi koittaa, ei tiedä jos jonkinlainen oikosulku, tai jotain voisi tuon aiheuttaa. Kaivanpa Screamerin vanhat putket naftasta... The dreams in which I'm dying are the best I've ever had |
Niq 27.02.2006 18:18:39 (muokattu 27.02.2006 18:18:52) | |
---|
Pistä se kyljelleen. Näin minä korjasin yhden tutun VS65R:n, josta ei kuulunut pihaustakaan... :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Antti1 27.02.2006 18:39:40 | |
---|
Oon muuten lukenut tuon vinkin aiemminkin täältä. :D Selvisikö koskaan mikä siinä on vikana? Kylmä juotos, irronnut komponentin jalka tms? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had |
Räbbänä 27.02.2006 19:39:36 | |
---|
Voin myydä sille sun kaverilles tän mun vs 8080 combon jos vain hinnasta sovitaan. hehehee Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
Niq 27.02.2006 19:50:29 | |
---|
Oon muuten lukenut tuon vinkin aiemminkin täältä. :D Selvisikö koskaan mikä siinä on vikana? Kylmä juotos, irronnut komponentin jalka tms? Eipä tullut selvitettyä, kun se toimi noinkin. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Antti1 27.02.2006 19:54:59 | |
---|
Aika hurjaa menoa tuollainen. "Ei se sähköisku ollu mitään, ku ei oo uudestaan tullu. On ne savutkin pysyneet vielä toistaiseksi sisällä." :D 8080 ois loistava laite, jos sen sais 100W nupin mallisena, eli 8100. Kellään myytävänä? Eräs toinen ystäväni voisi tuollaista kaivata puolestaan. Myykää edullinen Ibanez SZ ja ostakaa Explorer kilkuttimien kera. |
Räbbänä 27.02.2006 20:03:02 | |
---|
8080 ois loistava laite, jos sen sais 100W nupin mallisena, eli 8100. Kellään myytävänä? Eräs toinen ystäväni voisi tuollaista kaivata puolestaan. Torilla ja huuto.netissä oli aika vasta pari myynnissä.
Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |