Aihe: Säröpedaali
1
Ilez885
31.01.2006 20:51:00 (muokattu 31.01.2006 20:51:30)

Ihan alkaijasiks pyydän anteeksi, jos täällä on jo tällänen topikki, mut ei sattunu silmään, enkä jaksa ruveta etsimällä etsimään sellaista.

Mun pitäis ostaa uus säröpedaali. Vanha on Boss DS-2, enkä ole oikein tyytyväinen, koska efekti ei oikein anna ulostuloa niin paljon, että esim. minkäänlainen tiluttelu kuulostaisi kovin hyvältä.

Mä oon katellu esmes. thomannin sivuilta ja kitaralehdistä Digitechin Death Metalii tai Metal Masterii samoin kuin Bossin MegaDistortionii ja MetalZonee, mut kun en ole viime aikoina oikein mihinkään liikkeeseen päässyt kokeilemaan, niin haluaisin kuulla säröpedaaleista hieman kokeneempien tyyppien neuvoja, että mikä kannattaisi hankkia.
Lähtökohtana olis se, että tarviin sellasta pedaalii, mistä lähtee todella raskas, läpitunkeva särö, ja jonka läpi leadit ym. tilutukset tulevat hyvin.
Hornanturska
31.01.2006 20:55:54 (muokattu 31.01.2006 20:58:20)
Digitechin Death Metal

Unohda heti kättelyssä. Se, että gain säädintä ei vehkeestä löydy on jo tarpeeksi hyvä syy jättää ostamatta. "Säröt täysillä" kuulostaa ehkä paperilla "rockille" mutta sen laitteen säröhelvetti on jotain täysin käsittämätöntä.

Joskus tyhmänä ostin tuon ihan sika säkissä periaatteella. Yritin saada siitä jotain kelvollista mutta se äärimmäinen pörinähelvetti kävi niin paljon psyykkeen päälle, että pedaali lähti nopeasti kaappiin pölyttymään.
Quu
31.01.2006 21:05:16

juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Jucciz
31.01.2006 21:31:28 (muokattu 31.01.2006 21:31:42)
enkä jaksa ruveta etsimään

Muusikoiden.nettiläisten perisynti. Valitettavasti.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Quu
31.01.2006 22:02:52

Muusikoiden.nettiläisten perisynti. Valitettavasti.
Näinhän se taitaa valitettavasti vähän olla, osa noistakin topikeista joita listasin oli peräti sivun tai parin päässä :P
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
McNulty
01.02.2006 03:05:26 (muokattu 01.02.2006 03:05:42)
Tässä on sopiva alusta meikäläisen kysymykselle, kun näitä särö-threadeja on jo miljoona. En siis jaksa aloittaa uutta threadia yhden spedun takia.

Kysyisinkin että onko olemassa parametristä EQua kitaralle pedaalimuodossa. Räkkiinhän tuollaisen toki löytää, mutta entäpä poljettavaksi? Nimittäin minä mielellään ottaisin kitaralle esim. 3-kaistaisen parametrisen EQ:n missä saa itse valita hertsit ja boostin/cutin määrän. Mahdollisimman simppeli.

Noi graafiset on vähän huonoja, kun liu'ut pysy koskaan paikoillaan ja niitä on hankala merkata. Ei pysy mitkään teipit ja vaikka paperille laittaa ylös niin se tahtoo hukkua ennenkö säätö alkaa.

Tosin, olen kyllä miettinyt tuota vanhempaa MXR M-109 6-band EQ "poljinta" missä ei siis ole footswitchiä lainkaan. Sininen rasia siis, ei musta.

Muita hyviä EQ-vaihtoehtoja otetaan vastaan. Vaatimuksena seuraavat:
- simppeli
- kohinaton, surinaton, "läpinäkyvä" eli ei värjää soundia flattina ollessaan
- merkattavissa jotenkin kätsysti omat presetit
- jos vain mahdollista niin ilman liukuja
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
ReBeat
01.02.2006 04:02:13

Tuolla on jotain parametrisiä EQ-pedaaleita listattu:
http://www.amptone.com/g228.htm
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
McNulty
01.02.2006 15:14:58

Kiitoksia... rupeshan sieltä löytymään ihan perinteistä Bossia ja Ibanezin 9-sarjaakin. Pitää vissiin metsästämään ruveta.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Barska
01.02.2006 19:24:42 (muokattu 01.02.2006 19:27:49)

Vinkkivinkki... Tuollainen 9-sarjan ipaneesi oli ainaskin viel syksyllä soitin-huttusen tiskissä.. Ollut muistaakseni vuosia, kun sitä aina poiketessani kuolannut, mut törsännyt rahnani muihin päättömyyksin, niinku bossin feedbacker/distortioniin... (ylihauska, mut joo... tosi tarpeellinen). Tuossahan vaan keskiäänekset (puoli-)parametriset, mut sehän se taikakalu ennen vahvaria vasta onkin...

Editti. Eikun nyt kun muistelen niin, eipäs ookkaan, kun se mikä sillä nyt viimeksi oli on 10-sarjalainen... Mut muistaakseni suhtautuu 9-sarjaan, kuten tube screamerit jne.Et sama kone suunnilleen, niinku.
"Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..."
Aki
01.02.2006 21:03:53

"That implies rack unit, since no param eq pedals exist."

Liekö irroitus kontekstistaan muuttanut sanomaa.

Eniveis, mulla on mielestäni mainio pedaali, Saksan eBay:sta löydetty 80-lukulainen Japsi. Kaksi kaistaa täyttä parametrista, F, Q, ja level. Myönnettäköön, taajuusalueiden alin kohta (100Hz) on vähän eri kohdassa eri kanavilla, korjaantunee konkkien vaihdolla. Aattelin muutenkin modata ton pääsemään vähän alemmas, olisi käyttöä bassolla.

http://users.tkk.fi/~arintama/temp/Pearl_PE-10.jpg
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
rpel
02.02.2006 10:21:10 (muokattu 02.02.2006 10:23:12)
Metal Masterii

Positiivista: Ulostuloa todella paljon, täppäily kuuluu ja hyvin

Negatiivista: Ei gain-säätöä. Morph-säätimestä saa ihan kelvollisen rock-särönkin mutta pääasiassa vain metallin soittoon (nimensä mukaisesti) sillä ulostuloa on tosiaan runsaasti.

Jos tuollasta "yleis"säröä halajat niin suosittelisin vaikka Ibanez SM7 Smash Box, mutta metalliin Metal Master on yksi parhaista mitä kokeillut.

todella raskas, läpitunkeva särö, ja jonka läpi leadit ym. tilutukset tulevat hyvin.

Tuohon MM soveltuu kyllä paremmin kuin hyvin.
Strings
02.02.2006 10:24:53 (muokattu 02.02.2006 11:17:47)
Jos pystyt niin käyppä testaamassa digitechin hot headia.

EDIT: Ja lisään vielä sen, että ei kannata ostaa sikaa säkissä, se mikä kuulostaa toisen korvaan jumalaiselta voi olla toisen korvaan jotain sanoinkuvaamattoman karmeeta.
High velocity bullet at close range can damage the mind.
Sutela
27.02.2006 12:30:24
Millä laitteilla saisi semmoista soundia mikä troy stetinalla on tuossa speed mechanics for lead guitar kirjassa ja metal lead guitareissa?
Krice
27.02.2006 14:02:41

"Säröt täysillä" kuulostaa ehkä paperilla "rockille" mutta sen laitteen säröhelvetti on jotain täysin käsittämätöntä.

Minulla on yleensä gainit täysillä anyway. Olen itsekin miettinyt säröpedaalin ostoa, ja tuo Digitech Death Metal olisi ainakin halpa. Ja coolin näköinen.
Lord of the strings
27.02.2006 14:08:00
Jos pystyt niin käyppä testaamassa digitechin hot headia.

Saako tosta sitten saman tason säröä kun Metal Masterista? Aattelin myydä MM:n ja ottaa Kuumapään tilalle juuri tuon gainipotikan takia.

Kokemuxii??
"Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser
McNulty
27.02.2006 14:34:18
Saako tosta sitten saman tason säröä kun Metal Masterista? Aattelin myydä MM:n ja ottaa Kuumapään tilalle juuri tuon gainipotikan takia.

Kokemuxii??

Et saa samaa ulos kuin Metal Masterista, mutta kuitenkin varsin rouhean "hot stack"-tyyppisen distortionin. Kyllä sillä kuumapäällä hevitkin soittelee... Itse omistin tuollaisen, kun tartti kaivella säröjä muualta kuin vahvistimesta.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)