Tympee Huttunen 27.02.2006 12:25:22 (muokattu 27.02.2006 12:28:56) | |
---|
onko hyvä soundi? laitoitko tuon sarjan itse? Laitatin tuon liikkeessä noin kuusi/seitsemän vuotta sitten. En ollut tuolloin juuri kolviin koskenut. Olisi ehkä kannattanut itse vaihtaa jo silloin. Hyvä soundi, mutta ei se pelkästään mikeillä tule:) Käytän kitaraa harvakseltaan. Treeneissä en koskaan. Äänityksissä leadit ja soolot aina tällä. Ennen käytin treeneissäkin aktiivisemmin. Patteria en ole koskaan vaihtanut. Täytyy varmaan jo tarkastaa, ettei se ole vuotanut. Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n. |
oiva tumpeloinen 27.02.2006 12:29:19 | |
---|
Minkä takia juuri EMG? Taitaa olla statusarvo kyseessä tässä, mutta esim. DiMarzion Evolutionilla tai ToneZonella saisit melkoisen tappavaa soundia. Ihan samalla tavalla niilä Duncaneilla ja muilla on samanlainen statusarvo. Ei sen puoleen, että ne huonoja olisi, mutta ei se EMG:kään sen huonompi ole. Jos haluat sellaista soundia, niin silloin siihen ei paljon DiMarziot auta. Itse tosin en aktiivimikkejä kitaraani laita, on himppasen huonoja kokemuksia itsellä nuoremmilta vuosilta.....ei tosin mitään sellaista, mistä olisi silloin paremmalla nouhaulla selvitty. :) |
Jos mikkien täytyy olla EMG:t laita ihmeessä aktiivit. Jos päädyt passiiveihin niin laita jonkun muun valmistajan tekeleet. Dimebuckeria täällä on ainakin kovasti kehuttu, ja omasta kokemuksesta voin suositella Dimarzion Evolutionia. Porukka laukoo täällä kommentteja tyyliin: "soundiero HZ-Hx:n ja 81:n välillä on olematon", vaikka moni ei varmasti ole edes kumpaistakin kokeillut (saati hieman pidempään soitellut). Huhupuheita ja Mnet-totuuksia yhdistelemällä voi esittää tietävänsä asiasta silti paljonkin. En väitä mikään kultakorva olevani näissä asioissa, mutta huomatakseen EMG:n aktiivi- ja passiiviosaston eroavaisuudet ei tarvitse sitä ollakaan. Hoo kolmosia kepitin Jacksonin DKMG:n ja nelosia LTD MMV-SN:n kyydissä (molemmat ovat sittemmin jo löytäneet uudet omistajat). ZW-setti on ollut Tokain lessukopsussa, projekti-stratossa ja nyt 81-81 setti RG570:ssa. Hieman erityyppisissä karahkoissa on siis noita tullut vertailtua, ja samanlaisiksi en niitä kehtaa kyllä väittää. Yhteistä H4:lla ja 81:llä ovat kohtalaisen ponnettomat clean-soundit, eikä EQ:kaan kovin radikaalisti poikkea samanlaisen rakenteen ansiosta. Mutta erottelukyky, kiertoherkkyys ja "se soundi" tekevät eron. Tuo kliininen, räyhäkäs, riipivä soundi on seikka mistä minä tykkään aktiiveissa. Samasta syystä neljä viidesosaa kepittäjistä taas kiroaa ne alimpaan helvettiin. Tuota soundia ei HZ-sarja pysty pihalle suoltamaan, eli kyllä sillä patterilla joku virka siellä on sittenkin. "Samaa paskaa eri paketissa" ei siis päde mielestäni tällä kertaa. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
Sir Härö 27.02.2006 15:16:04 | |
---|
Se vaan, että HZ mikit ovat paljon halvemmat ja soundiero esim. 81:een on lähes olematon. Jos tahtoo vielä paremman soundin passiiveilla, kannattaa harkita seymour duncanin JB tb4 humppareita. "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
V.U.K. #18 |
Ziggy Bubba 27.02.2006 15:39:24 | |
---|
Meikäläinen asensi omaan SG:seeni EMG 81/85-setin, ja ihmeen kivuttomasti meni tuo asennus. Hyvä homma noissa EMG:issä on nuo potikat, jakki sun muut jotka tulee mukana, mulla kun oli aika kehnot nuo vanhat rahisevat kamat. Periaatteessa kaikki paitsi mikkivalitsin meni vaihtoon... Se pitäis kyllä vaihtaa mun tapauksessa myös :) Ja kitaran hieman tunkkainen ominaissoundi on nyt muisto vain, nousi nimittäin omissa silmissä tuon kitaran arvostus ihan kohisten. Varsinkin hevijuntta- ja rock-tyyppinen ilmaisu onnistuu todella mainiosti. Puhtaat ovat hieman elottomat, vaikkakin miellyttävän selkeä ja erottelevat (pikkurosolla kaulamikki 85 puskee todella isoa ja kirkasta soundia). Eli rok/metal-käyttöön, ainakin mahonkirungon kanssa EMG:t toimii maukkaasti. Eikä tuo loikka passiiveista aktiiveihin ole todellakaan kummoinen... Kyllä se patterikin luulisi tavallisiin kitaroihin mahtuvan. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Werde 27.02.2006 15:42:40 | |
---|
Se vaan, että HZ mikit ovat paljon halvemmat ja soundiero esim. 81:een on lähes olematon. Kuten jo tuossa ylempänä hieman kartoitin, tämä on yksi parhaista vitseistä aikoihin. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
Deranged 27.02.2006 15:57:08 | |
---|
Tuota soundia ei HZ-sarja pysty pihalle suoltamaan, eli kyllä sillä patterilla joku virka siellä on sittenkin. Tuo on kyllä ihan bullshittiä. Ainoa asia, joka tekee soundiin jonkin verran eroa on aktiivien isompi ulostuloteho, jota voi ja tuleekin kompensoida vääntämällä hieman enemmän gainia HZ-mikkien kanssa saman soundin saamiseksi. Mutta äänenlaadullisesti ja taajuusvastetta ajatellen HZ H4 ja 81 ovat identtiset, kun tuo edellämainittu asia on otettu huomioon. Näin omat korvani väittivät. |
Werde 27.02.2006 16:38:35 (muokattu 27.02.2006 16:41:58) | |
---|
Tuo on kyllä ihan bullshittiä. Ainoa asia, joka tekee soundiin jonkin verran eroa on aktiivien isompi ulostuloteho, jota voi ja tuleekin kompensoida vääntämällä hieman enemmän gainia HZ-mikkien kanssa saman soundin saamiseksi. Mutta äänenlaadullisesti ja taajuusvastetta ajatellen HZ H4 ja 81 ovat identtiset, kun tuo edellämainittu asia on otettu huomioon. Näin omat korvani väittivät. Nimenomaan äänenlaatu muuttuu, sillä tuo aktiiveissa oleva esivahvistin on 98% varmuudella differentiaalivahvistin (hiljaisuus puoltaa tätä) jolloin häiriökohina suodattuu pois lähes täysin. Ja tuo "hieman enemmän gainia" esim. vahvistimesta tai spedusta käännettynä on jo täysin eri asia, kuin vahvistus aivan signaalilähteen vieressä. Vai väitätkö tuloksen olevan sama, kun ajat heikon ja vahvan signaalin esimerkiksi säröspeduun? Teoriatasolla lähes samaan tulokseen ulostulossa päästään käyttämällä EMG:n afterburneria, joka kuitenkaan käytännön tasolla ei noista HZ -sarjalaisista aktiiveiden kuuloisia vielä tee. Päinvastoin, ujellus ja kohina lisääntyy entisestään. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
Twinkle 27.02.2006 16:40:20 | |
---|
Kohta lopetetaan kiukuttelu, yritän tempaista tänään narulle sekä 81:stä että HZ:taa. Katotaan sitten mitä niillä on eroa. |
Crimson_swirl 01.03.2006 00:58:38 | |
---|
Onkos tuolla 81/81 ja 81/85 seteillä suurta soundillista eroa? kummat olisivat paremmat metallin soittoon? |
pekurides 01.03.2006 01:42:44 | |
---|
Onkos tuolla 81/81 ja 81/85 seteillä suurta soundillista eroa? kummat olisivat paremmat metallin soittoon? Ei mitään eroa koska käytät kuitenkin pelkkää takamikkiä runtatessasi ja toi etumikki on aivan turha ellet käytä sitä sooloissa ja cleani osissa. 85 pikkasen heikompi signaali ja kehuvat joku ainakin joskus että kaulassa toimisi... Minä hommaisin pelkän passiivitakamikin nii pääset helpoimmalla ja halvemmalla ja varmaan ajan päästä huomaisit että saundikin ehkä rouheempi:) suosittelen lämpimästi metalliin dimarzio tonezonea! mielestäni hakkasi sd:N distortionin 6-0 kun viimeksi testasin jotain uutta ja vanha meni taas nopeasti takasin:) |
moottorisaha 01.03.2006 02:17:24 (muokattu 01.03.2006 02:19:21) | |
---|
Käytännössä melkeinpä samanlaisia nuo HZ ja 81 soundillisesti. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Poonus 01.03.2006 03:07:28 (muokattu 01.03.2006 03:14:48) | |
---|
Käytännössä melkeinpä samanlaisia nuo HZ ja 81 soundillisesti. Noni nyt on jo pakko vastata vaikka m.nettia on tullu seurailtua jo useampi vuosi. Mutta missään nimessä hz ja 81 ei ole sama.. testattu on ja ero on ku paivalla ja yli huomisella :) omsta mielestä ja sen sattu kaveriki huomaamaan, kitarat oli kylla eri mallia ltd laiho ja oma stratoa muistuttava customi oli erittäin mikki herkkä vahvistin. jopa vampin multihärpäkkeessä huomas merkittävän eron paha mennä sanomaan onko se pelkkä signaali boosti 81:llä ku ei se gain vastaa kumminkaan missään samaa ku pelkkä värjäämätö boosteri: jaa a lopetanmpa minun ekan sanelun tähän :D joskus myöhemmin ehkä paremmin JA äidin ki elen opettajat voi olla hiljaa taka rivissä sain muutenki 5:n sieltä että en osaa kirjottaa niinku sanoa. EDIT: Ja tämä on vain minun mielipiteeni ei kannata uskoa ^^ omalla korvalla/tatsilla sen huomaa parhaiten jos on mahdollista tetsailla eri vahvistimien välillä niinku useimmissa musa kaupoissa on |
Jackie 01.03.2006 03:26:23 | |
---|
Mää ostaisin Seymour Duncanin JB:n ja Jazzin......... Sit mää modauttaisin Bossin Super Overdriven Uraltonella........... Ja sit mää kävisin ettimään käytettyä Jcm 800 nuppia. When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out. |
N33m0 01.03.2006 22:18:30 (muokattu 01.03.2006 22:19:10) | |
---|
85 pikkasen heikompi signaali ja kehuvat joku ainakin joskus että kaulassa toimisi... 85 on itseasiassa vähän tehokkaampi kuin 81, mutta se älytön basso laimentaa sitä, itse en käyttänyt edes cleanilla sitä, aika marginaalinen parannus tallan 81:n soundiin. Tosiaan, jos passiivia niin kannattaa kattoo joku muu kuin EMG slow music for slow people |
oiva tumpeloinen 02.03.2006 10:26:53 | |
---|
Tähän topiciin sopien kaveri tuli juuri eilen treenikselle kolvin, kitaran ja 81/85-setin kanssa. Vaihtotoimenpide simppeli, tosin kyllähän asiaan kuuluu muutama kämmi. Suurimman ongelman aiheutti tietenkin pikkaisen ahdas elektroniikkapotero. Kaikki kyllä saatiin kivasti ahdettua sinne, mutta löydettiinhän me sitten pieni ongelmakin. Potikoita piti asentaa 2x volume ja 1x tone, mutta aluksi lopputulokseksi tulikin jännästi 2x volume ja 1x mastervolume. :) Vika onneksi löytyi todella nopeasti. Tonen konkasta oli survottaessa painunut molemmat jalat potikan kanteen. Tämän ongelman eristämällä saatiin toivottu lopputulos aikaiseksi. Muuten kaikki sujui itseasiassa vähän liiankin helposti. ;) BTW....Semmoisen kivan pienen sivuseikan huomasin, että EMG:n mukana tulee todella helpot asennusohjeet. Kaikki on piirretty selkeästi kuvana erilaisille potikkavirityksille, että niistä on pakko tyhmemmänkin ymmärtää tapahtumien kulku. 85 on itseasiassa vähän tehokkaampi kuin 81, mutta se älytön basso laimentaa sitä, itse en käyttänyt edes cleanilla sitä, aika marginaalinen parannus tallan 81:n soundiin. Tosiaan, jos passiivia niin kannattaa kattoo joku muu kuin EMG 85 tuntui kyllä todella tehokkaalta kaulassa verraten 81:een tallassa. Sopiva balanssi löytyi laskemalla kaulamikki todella alas ja nostamalla tallamikki lähes kieliin kiinni. |
moottorisaha 02.03.2006 11:06:14 | |
---|
Porukka laukoo täällä kommentteja tyyliin: "soundiero HZ-Hx:n ja 81:n välillä on olematon", vaikka moni ei varmasti ole edes kumpaistakin kokeillut (saati hieman pidempään soitellut). Huhupuheita ja Mnet-totuuksia yhdistelemällä voi esittää tietävänsä asiasta silti paljonkin. Mnet totuuksia ovat nimenomaan ne selitykset joiden mukaan noissa olisi suuri ero. Lukee mitä tahansa muuta paikkaa tai testaa niitä mikkejä itse, niin huomaa että melko samaa tavaraa ne ovat. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Jormaz 02.03.2006 11:09:31 | |
---|
Mulla on ollut samassa kitarassa EMG:n HZ:t ja aktiivit ja ero oli niin selvä etten tajua miksi asiasta pitää vääntää. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Werde 02.03.2006 11:42:04 | |
---|
Mnet totuuksia ovat nimenomaan ne selitykset joiden mukaan noissa olisi suuri ero. Lukee mitä tahansa muuta paikkaa tai testaa niitä mikkejä itse, niin huomaa että melko samaa tavaraa ne ovat. Mulla on ollut samassa kitarassa EMG:n HZ:t ja aktiivit ja ero oli niin selvä etten tajua miksi asiasta pitää vääntää. Miksi jostain syystä näen heti kumpi on oikeasti kokeillut ja todennut nuo erot, ja kumpi lukee "mitä tahansa muita paikkoja" ja muodostaa mielipiteensä sen perusteella? "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
McNulty 02.03.2006 13:48:42 | |
---|
Vielä hauskempia ovat nämä tapaukset jotka tekevät kaikkensa saadakseen seuraavan lauseen kirjoitettua m.netin palsoille: "Minä olen kokeillut, minä tiedän... te ette voi voittaa, sillä minä tiedän nämä asiat paremmin kuin te!" Itse en kokenut suurtakaan eroa soitellessa EMG-HZ H4 mikein varustetulla Jackson Warriorilla ja Jackson Rhoadsilla missä oli EMG81. Kummankin mikin EQ oli identtinen, puhtailla yhtä kliininen ja mitäänsanomaton. Säröillä soundien pääpiirteet olivat edelleen lähes identtiset. EMG-81 on ehkä hieman enemmän outputtia, mutta sillä ei suurta merkitystä ole. Gainit oli kaakossa muutenkin ja volumea saa lisää vahvistimen etupaneelista. Totta on kyllä se että EMG-HZ H1 ja H2 ovat ihan eri planeetalta kuin EMG81, mutta en kuitenkaan julistaisi yötä ja päivää H4:n ja 81:n välille. Ja jos vielä Werdeä epäilyttää niin voin kertoa että viimeiset 5-6 vuotta tuolla bändikaverilla on ollut skeboissaan kyseiset mikit (niitä on siis tullut pari sataa kertaa soiteltua reeniksellä). Itse olen viimeisen 16 vuoden aikana soitellut useammankin kerran EMG81-mikeillä varustetulla kitaralla. Eipä tarvitse siis lähteä hypoteesien avulla julistamaan kuka tietää mitä, ja kuka on mitäkin testannut ja soitellut. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |