möyssy 27.02.2006 02:56:52 | |
---|
Missä te pidätte peukkua kun soitatte bassolla jossa on pressarimikit. Itellä ei tunnu millään mahtuvan tohon mikin päälle ja jos mahtuu, niin sitten jossain vaiheessa luiskahtaa siitä pois. Onko tähän olemassa jotain ''parannusta'' vai onko vaan opeteltava soittaa vaikka peukalo kielien päällä? |
handegunnar 27.02.2006 08:15:00 | |
---|
Plektralla ''You don't have to be a musician to play rock and roll.
You've just got to love it and want to play it.''
LEE BRILLEAUX |
poppamies 27.02.2006 09:28:52 | |
---|
.. Itellä ei tunnu millään mahtuvan tohon mikin päälle ja jos mahtuu, niin sitten jossain vaiheessa luiskahtaa siitä pois... Jos ei pysy Presarin mikillä niin ei kyllä pysy esim. Jazzinkaan. Onko mikki liian alhaalla? Itse muistelisin (vaikea tietää kun siihen ei kiinitä huomiota) että nojaan peukaloa E-kieleen (4-kielisessä). G-strings are for strippers |
Groovelover 27.02.2006 09:36:35 | |
---|
Peukalo lepää E-kielellä paitsi silloin kun soitan E-kieleltä ääniä, silloin peukku siirtyy mikinreunalle. Kuten joku tuossa sanoikin, jos mikki on liian matalalla niin siihen ei jää kunnollista paikkaa peukalolle. Mikki vaan korkeammalle jos löytyy säätövaraa; yksi tapa saada lisää säätövaraa on nostaa kaulaa laittamalla rungon ja kaulan väliin puuviilu: omassa Precisionissa tuo tehtiin samalla kun siihen asennettiin Badass II-talla. |
Nieby 27.02.2006 09:39:16 | |
---|
kuinka paljon maksaa badass 2 talla |
rijopu 27.02.2006 09:59:33 | |
---|
|
Groovelover 27.02.2006 10:00:06 (muokattu 27.02.2006 10:03:45) | |
---|
kuinka paljon maksaa badass 2 talla Thomannilta 124 e http://www.thomann.de/thoiw3_badass_bab2b_bassbridge_prodinfo.html Tai Millbrook Musiikista 135 e http://www.millbrook.fi/Tallat_bassokitarat.htm T-kaupasta ostettuna tuohon tulee vielä postikulut päälle ja lisäksi sen asentaminen ei ole tee-se-itse homma, jollei omista tarvittavia viiloja (Badassin tallapalat eivät ole valmiiksi lovettuja). Kokonaan toinen asia on tarvitsetko sellaista, voi olla että sun Precisionin talla tekee sen mitä pitääkin ja siinä on riittävästi säätövaraa. If it ain't broke, don't fix it. Itse asennutin sen Badassin vuonna 1997 siksi kun oman Precisionin tallapalat (ne perinteiset ruuvinjengaa muistuttavat) olivat kuluneet jo aika pahasti. Jonkin verran tuli sustainia lisää ja erityisesti E-kielen alimpiin ääniin tuntui tulevan selkeyttä ja napakkuutta, ja intonaation sai paremmin kohdilleen. EDIT: Kappas, tuolta se tosiaan lähtee halvemmalla http://www.bestbassgear.com/badass-bridge.htm |
Nieby 27.02.2006 10:03:09 | |
---|
ja mitä hyötyä siitä on??? |
ja mitä hyötyä siitä on??? No ei siitä ole mitään mainittavaa hyötyä jos ei oo ongelmia sen alkuperäisen Fender tallan kanssa. Minusta ei kannata vaihtaa vain vaihtamisen ilosta niinkuin tässä aikaisemmin jo mainittiin. G-strings are for strippers |
Groovelover 27.02.2006 10:09:04 | |
---|
ja mitä hyötyä siitä on??? Kts. edellinen kirjoitus. Mutta se onko siitä hyötyä juuri sinulle ja sun Precisionille onkin kysymys johon vastauksen tiedät vain sinä itse. |
MPU 27.02.2006 16:53:55 | |
---|
Ebaysta uusia Badasseja saa 60 eurolla kotiin tuotuna ja tulleineen. Marko |