Nieby 27.02.2006 09:07:07 (muokattu 27.02.2006 09:07:17) | |
---|
eli, ihan kiinnostuksen vuoksi kyselen,että mitä hyötyä siitä langasta on? |
poppamies 27.02.2006 09:38:46 | |
---|
eli, ihan kiinnostuksen vuoksi kyselen,että mitä hyötyä siitä langasta on? Päällimmäinen tarkoitus lienee se että sillä sidotaan kielten punoksen loppupää sillai siististi. Toiseksi sen "värikoodin" perusteella voi jossain määrin erottaa eri kielimerkit keskenään. Kolmanneksi seo siisti. G-strings are for strippers |
Groovelover 27.02.2006 09:39:47 | |
---|
Sen tarkoituksena on kai estää kielen punosta purkautumasta, erityisesti jos kieliä leikkaa lyhyemmiksi ennenkuin laittaa ne kiinni bassoon. |
ok, tack |
jiisee 27.02.2006 16:31:06 | |
---|
Auttaa kieltä pysymään tiiviisti ja tiukasti viritintapin ympärillä, eikö? |
Tasapaino 27.02.2006 20:28:46 | |
---|
Eikös se vähän niin ole, että jos kieli olisi punottu loppuun asti, sen taivuttaminen viritintapin ympärille olisi kohtuullisen hankalaa. Ora et labora. |
Hullu basisti 27.02.2006 20:57:11 | |
---|
Eikös se vähän niin ole, että jos kieli olisi punottu loppuun asti, sen taivuttaminen viritintapin ympärille olisi kohtuullisen hankalaa. Voipi olla. Itse kerran soitin 35" kielisetin 34" bassossa loppuun. Oli jostain sellanen viisikielinen setti siunaantunut ja käytin niistä neljä ohkasinta. Ei ollu ongelmia ainakaan niitten kielien kaa. Tosin sitä punottua osaa ei muistaakseni mennyt viritintapin ympäri kuin kahden kielen kohdalla. Silti en menisi tarkoituksella ostamaan liian pitkiä kieliä. Sattu vaan oleen sellaset nurkissa pölyttymässä. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
jounihynynen 27.02.2006 23:26:49 | |
---|
Vähä ohi menöö, mutta meinaako ne punaaset systeemit mitää kun kieliä keittää? Siis pitääkö ne ottaa pois tai kärsiiköne jotenki keittäes? |
Nazareth 28.02.2006 02:31:18 | |
---|
Vähä ohi menöö, mutta meinaako ne punaaset systeemit mitää kun kieliä keittää? Siis pitääkö ne ottaa pois tai kärsiiköne jotenki keittäes? Ei ne oo mulla ainakaa mikskää menny ku o keitelly, väri vaan vähä tummeni mut ei muuta. Mulla on valokuvamuisti. Se kait vaikuttaa ehkä ku mä unohdin linssinsuojuksen päälle.IMIK #27 AKKK#6 |
hemmo 28.02.2006 09:08:54 | |
---|
eli, ihan kiinnostuksen vuoksi kyselen,että mitä hyötyä siitä langasta on? Sen tarkoitus on purkaantua ihnasti, jos ja kun joudut irrottamaan kieliä eri syistä. FenderGibsonMarshallMonster |