Aihe: Emg:n mikit jacksoniin?
1 2 3 4
Crimson_swirl
26.02.2006 21:24:25

Jos nyt pitää valita vain EMG:n aktiivien ja passiivien välillä, niin en minä koe millään tavalla tarpeelliseksi ruveta virittelemään patteria kitaran sisuksiin ja uusimaan siltä osin koko elektroniikkaa. EMG HZ H4 kun on passiivi-versio EMG81-mikistä. En näe mitään syytä vaihtaa EMG:n aktiivimikkeihin, jollei kitarassa ole jo valmiiksi aktiivisetti.

Eli suosittelisit esim. kahta emg HZ H4 tai vastaavaa?
N33m0
26.02.2006 21:27:14 (muokattu 26.02.2006 21:27:42)

Itse valitsisin 81/81 setin, 85 on musta liian bassovoittonen. HZ-H4:kin on tullu testattua, johtui varmaankin mahonkibodysta kun aika tunkkanen soundi oli.
slow music for slow people
mhaarala
26.02.2006 21:30:03
Nuo EMG HZ-H4:t on ihan hyvät mikit. Lisäksi saat ne todennäköisesti kiinni sen kitaran alkuperäisiin vermeisiin, eli periaatteessa vain isket ne niiden vanhojen mikkien paikalle. Edellisessä kitarassani oli tuollaiset mikit eikä ainakaan minulla ole niistä mitään pahaa sanottavaa. Noiden aktiivien kanssa kun joutuu sitten juottamaan piuhoja potikoihin ja mikkivalitsimeen, eikä se välttämättä suju ensikertalaiselta ihan mallikkaasti. Tietysti se oppiminen on jostain aloitettava tälläkin alalla, mutta jos helpommalla haluaa päästä niin pistää vain tuo H4:t.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Jmvk
26.02.2006 21:41:21
Multa löytyy Jaskan tallasta EMG-81 ja hyvin käy rässiin.
Die with a Beer in your hand.
battery
26.02.2006 22:14:03
Aktiivista sen verran hyötyä ainakin, että ei taida kiertää niin kovasti
Crimson_swirl
26.02.2006 22:17:16

Mutta eikös nuo aktiivi mikit saa myös musiikkiliikkees käytyä laitattamas?
oiva tumpeloinen
26.02.2006 22:23:16
Mutta eikös nuo aktiivi mikit saa myös musiikkiliikkees käytyä laitattamas?

Saa. Mutta saattaa tulla kohtuuttoman kalliiksi, jos tarvitsee bodya alkaa jyrsimään.
Crimson_swirl
26.02.2006 22:45:40

Elikkäs hyvä passiivi vaihtoehto olisi 2 HZ H4
WinterMad
26.02.2006 22:55:49
Kertokaapa muuten tuosta EMG H4- mikin soundeista? Ovat tulossa Alderista tehtyyn kitaraan.
Onko soundi kirkas? Onko korkea output?
Ilman soossia ei rässi soi!
mhaarala
27.02.2006 00:38:08
Ihan riittävän korkea outputti niissä oli ainakin minun makuuni. Soundillisesti se oli ainakin lehmusrungossa melko neutraali, eikä kovin yläkireä. Hevanderi irtoaa iloisesti ja kaulamikillä sain irti ja ihan kivaa yhyy-vedätystä. Häiriöihin en noiden mikkien kanssa törmännyt koskaan, kiertoherkkyyttä olisi minun makuuni saanut olla paljonkin enemmän. Eivätköhän ne toimi leppä-runkoisessakin ihan hyvin (alder=leppä). Ja jos jaksaa askarrellapaskarrella niin saahan siihen hommattua Fenderin kautta vaikka JE-1000:n buustaamaan niitä...
Juustonaksu
27.02.2006 07:03:32 (muokattu 27.02.2006 07:05:14)
Jos nyt päädyt mutkien jälkeen passiiveihin niin ei todellakaan kannata jämähtää niihin EMG:hen vaan ihan rohkeasti lähteä miettimään muidenkin valmistajien suoltamaa tehdasroinaa, mitä musakaupoista löytyy.

Tokihan voisin sanoa, että tuo HZ-setti toimii rässissä steriilin ja mitäänsanomattoman soundin kanssa, mutta ainakaan putkivehkeiden kanssa en noita mikkejä käyttäisi vaikka kepillä tökittäisi. Alkoi nimittäin kiertää useammalla eri putkivahvistimella testatessa, eikä mikin volaa ollut avattu kuin n. 3-4 asteikolla 1-10.

Sanon vaan, että kannattaa miettiä myös S. Duncaneita, DiMarzioita ja mahdollisesti jotain itse teetettyjä. Esimerkiksi DiMarzion Evolution on melko kuuma vehjes, erotteleva, mutta persoonallinen. Samoin esim. Duncanin Dimebuckerissa riittää sitä ulosantia ja säröä mielestäni aivan riittävästi.

Jos pistettäisi samalle viivalle joku Duncani/Marzio EMG:n HZ-passiivien kanssa niin mielestäni nuo edelliset menevät ohi kutakuinkin liian selkeästi. Voihan se Thrashin soitto siiten vaikuttaa sitten erikseen. Siis lähinnä se, että ei haluta mitään erityisen persoonallista soundia vaan nimenomaan sellainen karu ja steriili mahdollisimman paljon vain ja ainoastaan sen mikin soundi kitarasta. Itselleni, kun tuo kitaran oma soundi on erittäin tärkeä.

Joskus tein päätöksen, että en lähde EMG korporaation orjaksi, jos en ole aktiivisettiä hommaamassa joskus. Olen sen pari kertaa HZ:lla soitellut ja joka kerta ollut yhtä tuskaa yrittää vääntää sieltä kiertämätön, mutta hyvä soundi. Yritäpä vaikka käydä testaamassa jossakin musaliikkeessä, kun niissä yleensä noita esim. Jacksoneita löytyy, mihin on tungettu tuo setti.

Edit: Niin ja kiertoherkkyys ilmeni, kun oli putkivehkeissä volat pienellä (sekä master että kanava) ja särö miltei nollassa. Eli eipähän siitä ainakaan ole kiinni. Eikä kyllä muilla testatuilla kitaroilla sitä tehnyt (passiivimikitys muistaakseni oli kaikissa).
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
mhaarala
27.02.2006 09:50:08
Tietääkseni Jacksoneissa käytettiin enemmän HZ H3:a, LTD:ssä sen sijaan on käytetty useimmiten H4:sia.
Crimson_swirl
27.02.2006 11:22:11

Onko joku vaihtanut omaan kitaraan aktiivit? Oliko niiden vaihto kovan työn takana vai onnistuiko hyvin?
janik
27.02.2006 11:24:05
Onko joku vaihtanut omaan kitaraan aktiivit? Oliko niiden vaihto kovan työn takana vai onnistuiko hyvin?

Olen vaihtanu, hyvin onnistui kaikki.
-------------------------Fahrenheit
oiva tumpeloinen
27.02.2006 11:27:58

Ei niiden vaihto ole sen vaikeampaa kuin passiivienkaan. Ainoa ongelma saattaa olla se patterikolon tekeminen, jos se ei suosiolla mahdu sinne kitaran sisään. Ai niin, tietenkin joudut niitä potikoita ja jakin vaihtamaan, mutta sen ei luulisi olevan liian vaikea homma.

Sinuna nyt ensimmäisenä avaisin sen elektroniikkapoteron ja katsoisin mahtuuko se patteri sinne. Jos menee, niin sulla ei ole mitään ongelmia sen kanssa. Jos se ei mahdu, niin sitten se vaikeus riippuu sun puusepän taidoistasi.
Tympee Huttunen
27.02.2006 11:36:31
Mulla on tuo emg81-85 setti Jacksonin Ke-3:ssa. Patteri mahtuu.
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
Crimson_swirl
27.02.2006 12:02:24

Mulla on tuo emg81-85 setti Jacksonin Ke-3:ssa. Patteri mahtuu.

onko hyvä soundi? laitoitko tuon sarjan itse?
last command
27.02.2006 12:10:34
Jos meinaat laittaa passiivi mikit niin suosittelisin kyllä Dimarziota tai Seymouria... Esim. Dimarzion sivuilla on pickup picker se antaa esimerkkejä mitkä sopisivat parhaiten mihinkin kitaraan.

Itselläni on pari RR:ää, EMG-81 ja toisessa RR Seymour Duncan Distortion ja kyllä se Duncan on huomattavasti mielekkäämpi ja munakkaampi.... Dimarzio on tulossa EMG: tilalle....Jopa tuo jacksonin BC-50 mikki (Charvetessa) tykittä kireämmin!!!

Tämä kaikki on se mitä minun korvassani kulostaa, joidenkin mielestä EMG on se yksi ja ainoa. Kannattaa yrittää mennä testailemaan jos on pienikin mahdollisuus niin ei tarvitse jälkikäteen harmitella. Henkilö kohtaisesti en suosittele EMG:tä (varsinkaan passiivia)näin se vain on!!!!
Don't never give a damn!!!
myrtonen
27.02.2006 12:22:18
Jos meinaat laittaa passiivi mikit niin suosittelisin kyllä Dimarziota tai Seymouria... Esim. Dimarzion sivuilla on pickup picker se antaa esimerkkejä mitkä sopisivat parhaiten mihinkin kitaraan.

Ennemmin kannattaa valita mikki oman korvan mukaan, mutta voihan tuota pickeriä käyttää viitteenä.

Minkä takia juuri EMG? Taitaa olla statusarvo kyseessä tässä, mutta esim. DiMarzion Evolutionilla tai ToneZonella saisit melkoisen tappavaa soundia.
Mega Man Club #010 - Gay Man Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)