Aihe: Ludwig Supraphonic - maailman äänitetyin virveli
1 2 3
Niskamies
26.02.2006 18:19:09
Mahtava peli, mutta kumma, kun ei yleisesti olla samaa mieltä ;-) Moni on yhtä hyvä ja muutama parempikin. Esim Ludwigin uusi Chrome Over Brass Supra on halvempi ja soundiltaan mielestäni parempi. N&C on lähellä noita Sonoreiden kalleimpia virveleitä niin toteutukseltaan, kuin soundeiltansakin. Siis parempi kuin 999 muuta markkinoilla olevaa. Pilkkua viilataan tässä...

Makuasioista on kyse, ja niistä on vähän vaikea väitellä.

Tai no, helppoa se näyttää teille olevan;)
More is more.
MJP
26.02.2006 20:30:06
Supra on varmaan äänitetyin rumpu jo siitä syystä että Gadd ja Earl Palmer yms. ovat kirjoittaneet musikin historiankirjoihin merkittäviä lukuja sillä rummulla.

Modernia kotimaista soundiesimerkkiä saa esim. Egotripin levyiltä, Haapaniemen Sampolla taitaa olla useampikin Supra (tosin ei varmasti kaikkea ole niillä vedetty)

Ja eiköhän esim. Anssi ja Kuoppiskin tee töitänsä paljon Suproilla.

Itselläni on 5" ja 6,5" suprat sekä 6,5" Black Beauty ja kyllä niillä on kiva soitella....
moderndrummer88
26.02.2006 20:32:28
niin ja sitten jos lähetään suomalaista hevimeteliä myös hakemaan niin maj karman rumpalillahan on jonkinnnäköistä supraa että niitä varmaan levyllä kuulee
"Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." - jonsku1
jpa67
21.04.2006 12:52:56

Paha hinku painaa päälle ja olisin ehkä laittamassa LB552K 14 x 6,5 Supraphonicia. Onko kellään kokemuksia? En ole päässyt testaamaan, mutta jotenkin on tunne että...
Tietäjä
21.04.2006 14:40:48
Collarbonen keikoilla ja demoilla/levyillä on kaikissa supra.. (Maksettuja mainoksia ;))
hollmi-5
21.04.2006 14:50:55
LB552K 14 x 6,5 Supraphonicia. Onko kellään kokemuksia? Minulla on tuosta se Classic Smooth Bronze vuodelta -84. On ollut minulla uudesta lähtien. Tykkään kovasti. Eniten olen sillä soittanut. Monta vuotta se olikin työhevosena. Loistava soundi ja mahtava soitettavuus. Suosittelen. Tuo K-versio on muuten lähes sama, mutta vasaroidulla rungolla. Saattaa se olla vähän erisoundinen, mutta noissa tahtoo olla kaikissa se Supramaisuus hyvässä mielessä, oli versio mikä tahansa.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Rockster
23.04.2006 11:37:52
Pakko myöntää, että Supra oli itselleni kova pettymys. Siis tuona 5 tuumaisena. Se oli jostain 70-luvun puolivälistä. Suitsutusta tuolle virvelille oli tullut joka tuutista, mutta ainakaan omassa soitossa se ei sitten miellyttänyt korvaa. Ovathan nämä makuaisoita. Ehkä odotuksetkin olivat liian kovia. Kai sitä luuli, että soundi pelastaa koko maailman. Olihan se ihan ok, mutta ei mikään killeri. No ainakin meni kaverille joka sitä osasi arvostaa. Kyllä minä siitä puusta kuitenkin enemmän rummun materiaalina tykkään. Ja vaahteraiset virvelit ne vaan soivat omaan korvaan kivasti. Siis laadukkaat sellaiset. Hieman nyt off topicia tuli...
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" Myynnissä Ludwigin 75th anniversary setti, kysy...
moderndrummer88
23.04.2006 12:13:27
Pakko myöntää, että Supra oli itselleni kova pettymys. Siis tuona 5 tuumaisena. Se oli jostain 70-luvun puolivälistä. Suitsutusta tuolle virvelille oli tullut joka tuutista, mutta ainakaan omassa soitossa se ei sitten miellyttänyt korvaa. Ovathan nämä makuaisoita. Ehkä odotuksetkin olivat liian kovia. Kai sitä luuli, että soundi pelastaa koko maailman. Olihan se ihan ok, mutta ei mikään killeri. No ainakin meni kaverille joka sitä osasi arvostaa. Kyllä minä siitä puusta kuitenkin enemmän rummun materiaalina tykkään. Ja vaahteraiset virvelit ne vaan soivat omaan korvaan kivasti. Siis laadukkaat sellaiset. Hieman nyt off topicia tuli...

niin no jos ei metallivirvelin soundi miellytä niin sille ei voi mitään
Nolte
23.04.2006 13:05:31
Itellä on tuo 5" -67 Acro, joka on ilmeisesti soundiltaan aika lähellä vastaavansyvyistä Supraa. Korjatkaa, jos sitä vaatii, kun en ole Supria koskaan kokeilemaan päässyt. Niin, sen verran olen siitä tehnyt huomioita, että tuntuisi aika helpolta viritettävältä. Minulla on siinä Ambassadorit molemmin puolin - alla tietysti sinne kuuluva malli. Joo, ei tämä Acro minunkaan mieltä räjäyttänyt ensi alkuun soundillisesti, varsinkaan sitä rumpua yksinään hakattaessa. Mutta, siellä musiikin seassa se kuulostaa kyllä erittäin hyvälle. Viimeksi soiteltiin hatusta jotain hidasta bluesia, niin kyllä kuulosti virvelisoundi hyvältä. Tuollaisessa hitaammassa menossa jää rummulle mukavasti aikaa soida kunnolla ja senhän tuo Acrolite tuntuu osaavan. Ehkäpä 5" kuitenkin jää raskaampaan menoon ainakin näillä kalvoilla hitusen köykäiseksi.

Vähän Offiahan tämä...
Huono soittaja!
Jeltz
23.04.2006 13:18:39
Drumsonlyn hintoja ludareille tutkittuani alkaa gas heräilemään - 6.5" Supra tai Acro olisi kiva saada. Nyt kun Acroliteäkin saa tuona syvempänä versiona, jossa näkyy vieläpä olevan 10 lugiakin, niin se kiinnostaisi kyllä 100 euroa halvempana kuin vastaava Supra. Onko noissa siis sama runko, ja ainoat erot ovat Acroliten maalaus ja erimalliset lugit, vai onko rungon laadussakin eroa?
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Nolte
23.04.2006 14:52:37
Drumsonlyn hintoja ludareille tutkittuani alkaa gas heräilemään - 6.5" Supra tai Acro olisi kiva saada. Nyt kun Acroliteäkin saa tuona syvempänä versiona, jossa näkyy vieläpä olevan 10 lugiakin, niin se kiinnostaisi kyllä 100 euroa halvempana kuin vastaava Supra. Onko noissa siis sama runko, ja ainoat erot ovat Acroliten maalaus ja erimalliset lugit, vai onko rungon laadussakin eroa?

Muistaakseni joku sanoi joskus, että olisi sama runko. Tuolla Dafryn puolella on keskusteltu vähän tästä:

http://delta.verkkomestari.com/~dafry/foorumi/viewtopic.php?t=202
Huono soittaja!
hollmi-5
23.04.2006 16:21:22
En suoittele uutta Acrolitea. Maalattu runko ei ole ollenkaan saman soundinen, kuin eloksoitu tai kromattu. Kaverini otti maalin pois. Soundi parani, mutta silti oma vanha Acroliteni on paljon parempi.

Suprissakin on yksilöeroja. Myös virittäminen tuntuu monilla olevan hakusessaan. Monien Suprassa on alakalvo liian löysällä ja matto kireällä. Se tappaa Supran (ja Acron) soundin.
Analuuk
24.04.2006 16:45:18
No ainakin meni kaverille joka sitä osasi arvostaa. Kyllä minä siitä puusta kuitenkin enemmän rummun materiaalina tykkään.

Jep. Niin meni! =)
Löysäsin mattoa vielä hieman ja viritin vähän korkeammalle, loistava rumpu.

PS. Kaveri tunnisti sun äänen...
Kyllä asia on näin! Ehkä.
hollmi-5
24.04.2006 16:53:15
Löysäsin mattoa vielä hieman ja viritin vähän korkeammalle, loistava rumpu. Tuo loihtii Supran hengen esiin.
Rockster
24.04.2006 16:55:06
Jep. Niin meni! =)
Löysäsin mattoa vielä hieman ja viritin vähän korkeammalle, loistava rumpu.

PS. Kaveri tunnisti sun äänen...

Hyvä homma että olet tyytyväinen. Ei siinä sinänsä mitään vikaa, mutta ei vaan tehnyt sitä jotain minulle. Kokeilemallahan tuo voi ainoastaan selvitä. Se hyvä puoli noissa Suprissa on, että edelleen myyminen ei ole mikään ongelma.

On sinulla tarkkakorvainen kaveri :)

Ja on muuten hienot Kumut omakuvassa...
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" Myynnissä Ludwigin 75th anniversary setti, kysy...
Analuuk
24.04.2006 16:59:09
Ja on muuten hienot Kumut omakuvassa...

Kiitoksia! niin on...
Kyllä asia on näin! Ehkä.
jpa67
26.04.2006 15:51:42

Supra LB552 tuli. Ikävä kyllä maahantuojalla ei ollut käsintaottua k-mallia jonka halusin, niin laittoi perinteisen mallin. Ei ehkä jaksa odottaa puolta vuotta, eli tyytynen siihen mitä sain. Tuskin huono vaihtoehto tämäkään. Tänään illalla testaus päälle ja huomenna keikoille. Jos jollain kokemuksia käsintaottu vs. tavallinen, niin pistäkää tulemaan. Oon mää oikeasti aika hekumasa!
hollmi-5
26.04.2006 16:13:28
Oon mää oikeasti aika hekumasa! Onnea. Mielestäni taottu ei ole niin hienon näköinen. Soundi ei kuulemma juurikaan eroa.
Tindrum
26.04.2006 16:27:54
VW Beetle - maailman ajetuin auto.

Sori mutta pakko, on tää niin hyvä aihe.
m© Varmuus on paras.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)