KMT 23.08.2003 02:06:58 | |
---|
Omassa bändissä ei ole tapahtunut yhtään mitään ja biisejäkin on muutama, joita ei voi esittää kuin insrumenttaalisesti, Vai olisko järkeä antaa ne biisit erälle rock-yhtyeelle, joka on biisien tarpeessa ja soittajat ovat ihan tuttuja? M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa |
Bonham 23.08.2003 09:08:08 | |
---|
Omassa bändissä ei ole tapahtunut yhtään mitään ja biisejäkin on muutama, joita ei voi esittää kuin insrumenttaalisesti, Vai olisko järkeä antaa ne biisit erälle rock-yhtyeelle, joka on biisien tarpeessa ja soittajat ovat ihan tuttuja? Jos ne on sun biisejä, pidä ne ominasi, soittaa niitä kuka tahansa... ei sitä koskaan tiedä, milloin niitä on myyty miljoonia... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Jep, pidä itselläsi. Sitten kun se bändi myy sun biiseillä tripla platinaa, sua vituttaa jonkin verran :) "It's better to burn out than to fade away" -Neil Young |
Definhel 23.08.2003 15:27:29 | |
---|
Mitä teen? Tee lapsia! oho, nyt täytyy lopettaa, olen sekaisin You Fucking Suck |
Gipsy 23.08.2003 16:46:00 | |
---|
Tee lapsia! oho, nyt täytyy lopettaa, olen sekaisin Mä meinasin ehdottaa melkein samaa! Vedä käteen! Huomaa että se lapsenteko tai sen simuloiminen on jengillä mielessä:) |
KMT 23.08.2003 17:00:25 | |
---|
Mutta ei niistä omista biiseistä ole mitään hyötyä, jos ne ovat vain pöytälaatikossa, jos annan ne sille bändille saisin teosto-korvauksia... Mutta tuo oma bändin tilasta en tiedä yhtään mitään, ei ole keskusteltu yhtään... M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa |
Tympee Huttunen 23.08.2003 17:42:01 | |
---|
No itse antaisin ainakin pois. Mitä siitä jos toinen bändi soittaa samoja biisejä mitä itsekin ehkä joskus saattaisi soittaa. Teostot tulisi kuitenkin sinulle. Rakkaus on niille jotka eivät osaa runkata. |
Bonham 23.08.2003 18:48:31 | |
---|
No itse antaisin ainakin pois. Mitä siitä jos toinen bändi soittaa samoja biisejä mitä itsekin ehkä joskus saattaisi soittaa. Teostot tulisi kuitenkin sinulle. Niin, eikä mikään estä sua soittamasta niitä vaikka tulevaisuudessa uuden bändisi kanssa... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Basismi 23.08.2003 21:22:09 | |
---|
Paras lienee antaa ne biisit HIMille tai the Rasmukselle Teostojen toivossa ;) Eli tottakai piisit kannattaa antaa hyvälle bändille, kustannussopimuksien kanssa voi olla syytä olla tarkempana. |
VÄKIPÄÄ 24.08.2003 04:27:48 | |
---|
Toi lapsi kävi minunkin mielessä... Tee töitä, niistä saa rahaa. Alkoholi ei ole ratkaisu ongelmiin, VÄKIVALTA ON! |
p33lo 03.12.2003 20:19:18 | |
---|
Käy gynekologilla puhumassa lisää. |
Ta Wicked G 04.12.2003 11:01:46 | |
---|
Omassa bändissä ei ole tapahtunut yhtään mitään ja biisejäkin on muutama, joita ei voi esittää kuin insrumenttaalisesti, Vai olisko järkeä antaa ne biisit erälle rock-yhtyeelle, joka on biisien tarpeessa ja soittajat ovat ihan tuttuja? Ei kannata hommata sanoittajaa tai yrittää itse kirjoittaa sanoituksia. Oikeastaan kannattaa antaa biisit sille toiselle bändille jos siellä vois tapahtua prosessia. Fuck the reality! I'm going home! |
Juha86 07.12.2003 21:59:45 | |
---|
vähän offtopiccia, mut kertokaahan yks juttu: kun mulla ja mun bändillä hyviä biisejä (siis omia sävellyksiä), mut me ei olla häslätty minkään teoston kanssa tai mitään, niin onko mahdollista et jos me laitetaan ne biisit mp3:sina nettiin, niin joku voi käydä lataas ne meidän biisit ja hommata itte niihin jotkut oikeudet; eli toisin sanoen varastaa meidän hitit? mut jos sitten johonkin teostoon liittyy (voiko 17-v jätkä ylipäätään liittyä), niin mitä haittaa/hyötyä siitä on? ~totuus ei pala tulessakaan~ |
Jarkko. 08.12.2003 10:43:37 | |
---|
vähän offtopiccia, mut kertokaahan yks juttu: kun mulla ja mun bändillä hyviä biisejä (siis omia sävellyksiä), mut me ei olla häslätty minkään teoston kanssa tai mitään, niin onko mahdollista et jos me laitetaan ne biisit mp3:sina nettiin, niin joku voi käydä lataas ne meidän biisit ja hommata itte niihin jotkut oikeudet; eli toisin sanoen varastaa meidän hitit? Mahdollista, mutta mielestäni erittäin erittäin _erittäin_ epätodennäköistä. Jos oikeasti on asiasta huolissaan, niin kannattaa tehdä todisteet, että itse on kappaleen tekijä. Esimerkiksi postittaa itselleen kirjatussa kirjeessä (jossa näkyy lähetyspvm) nuotin tai tallenteen, eikä avaa kirjettä ennen kuin tulee tarve todistaa. Oikeuksien "hommaamisesta" vielä. Tekijänoikeus syntyy, kun teos syntyy, eli silloin kun biisisi sävellät (tai vaikka sanoitat). Mitään rekisteröitymistä tai ilmoittamista mihinkään, esim. Teostoon, ei tarvita. Voihan joku väittää biisiäsi toki omakseen, ja tästä sitten voidaan kiistellä, viimeisimpänä sitten oikeudessa. Tosin Suomessa tähän ei kai koskaan ole menty ja mentäisiinkin vasta sitten, kun isot rahat olisivat kyseessä. mut jos sitten johonkin teostoon liittyy (voiko 17-v jätkä ylipäätään liittyä), niin mitä haittaa/hyötyä siitä on? http://www.teosto.fi/ kertoo kaiken, myös haulla pitäisi tältäkin foorumilta löytyä paljon ko. aiheesta. Lyhyesti kuitenkin: Ikärajaa ei muistaakseni ole. Haittaa on liittymismaksu eli 100 euron kertakorvaus (vuosimaksua ei ole) sekä tietyt rajoitteet esimerkiksi nettilevitykselle ja tallentamiselle (esim. kokoelmalevyt, joiden julkaisija päättää säästää ja kelpuuttaa mukaan vain teostovapaita biisejä). Hyötynä se, että Teosto valvoo kappaleittesi julkista esittämistä ja kerää siitä korvauksen ja tilittää sinulle. Eli kun keikkaa alkaa olla tai/ja biisi tai biisit soivat radiossa niin taloudellisesti liittyminen kannattaa. |
Stain 09.12.2003 17:29:17 | |
---|
Älä nyt hemmetissa mene toiselle bändille niitä antamaan. Kehittelet niistä hyvät biisit omalle bändillesi. Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
Ta Wicked G 10.12.2003 10:48:05 | |
---|
Älä nyt hemmetissa mene toiselle bändille niitä antamaan. Kehittelet niistä hyvät biisit omalle bändillesi. Paitsi jos tilanne on se ettei ne keksi mitään uutta? Fuck the reality! I'm going home! |
Fortune 10.12.2003 19:17:18 | |
---|
Paitsi jos tilanne on se ettei ne keksi mitään uutta? Siinä tapauksessa kannattanee harkita siirtymistä eläkkeelle (vrt. Eppu Normaali, ne eivät tajua :) |
KMT 11.12.2003 08:17:49 | |
---|
No, siis periaatteellinen ongelma on kun ei ole laulajaa, siis suurimmassa osassa biiseistä on sanat kyllä. Ehkä kyllä olis laulajakin tiedossa mutta... Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
Teemu Tee 11.12.2003 10:22:26 | |
---|
Sinne Teostoon liittyminen ja joka biisistä nuotit arkistoon. Sen jälkeen voit jakaa vapaasti ja antaa poikkaitten julkaista = rahaa! (ehkä...) Tyhjän saa pyytämättäkin |
Stain 11.12.2003 12:39:23 | |
---|
No, siis periaatteellinen ongelma on kun ei ole laulajaa, siis suurimmassa osassa biiseistä on sanat kyllä. Ehkä kyllä olis laulajakin tiedossa mutta... No mikäs ongelma siinä sitten on? Laula sie ne biisit. Ne siis on sun säveltämiä? Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |