Triskal 22.08.2003 22:21:27 | |
---|
Eli minulla hikoavat kädet melkoisesti. Onko teillä vinkkejä miten saisi kapulat pysymään paremmin kädessä? Olen joitakin kapuloita nähnyt, joissa on päällystetty kahva, en tiedä tosin millä. Saako sellaisia kapuloita ihan kaupasta ostamalla ja jos saa niin mitähän merkkiä ne mahtavat olla? Vai pitääkö niihin kehitellä itse jotain patenttiratkaisua? Mailateippi tuntuu aika ilkeältä vaihtoehdolta. |
LumPus 22.08.2003 23:07:40 | |
---|
nimenomaan,kato tennismailan etc. grippiä käyttää moni. myös hanskat auttaa ongelmaan. Viekö elämä liikaa aikaasi? |
Itse totesin että tuollainen tuuletin ja sitten mahdollisesti ranteeseen laitettavat "hikiblokkarit", eli semmoset mitä tennistyypitkin käyttää. Estää hien valumisen kämmeniin ja sitten niihin voi kuivata kämmenensä biisien välissä tjsp. Mulle riittää tuuletin. Pööp. |
LumPus 23.08.2003 00:59:54 | |
---|
muuten hyvä idea...mullekkin on settiin tulos tuuletin..oli vaan helleaallon takia loppu..ittelläni aina n.10 paria kapuloita setissä käsillä niin nappaan melkein joka biisiin kuivat. mutta tosiaan esim. KoRnin David Silveria käyttää pidon maksimoimiseksi kapuloissa grippiä ja sit vielä hanskoja..ja johan luulis pysyvän...kuten nykyään neuvon kaikkia rumpaleita, KOKEILE,SILLÄ SE LÖYTYY! Viekö elämä liikaa aikaasi? |
Liver-Box 23.08.2003 01:33:23 (muokattu 23.08.2003 01:34:14) | |
---|
Mä ihmettelen tota kapuloiden lentelyä/käsien hikoamista .. ? mulla ei o ikinä hienno kädet... ehkä pari kertaa lennellely kapulat käsistä? johtuu =? tekniikka? EDIT: kirjotusafaf "Space Monkey´s Cosmos" |
Speedy 23.08.2003 10:48:20 | |
---|
Mä ihmettelen tota kapuloiden lentelyä/käsien hikoamista .. ? mulla ei o ikinä hienno kädet... ehkä pari kertaa lennellely kapulat käsistä? johtuu =? tekniikka? EDIT: kirjotusafaf Jokaisella kuitenki on persoonalliset(?) kädet, kaikki ei nääs hikoo.. Itselläni kuitenki hikoo (kämmenet) vähänkin lämpimämmällä ilmalla, mutta ei multa kuitenkaan kapulat kädestä putoo..=I Mutta mulla yleensä on joku rätti tai pyyhe, mihin kuivailen käsiä aina biisien välissä, kun tarve vaatii.. Tuuletin tietysti autaa asiaa, ja muutenkin vähentää hikoamista.. Muistaakseni Vaterilla tai A-headilla oli noita grippinauhoja.. En oo kyl koskaan käyttäny, hikoamistahan se ei vähennä, mutta saattaa auttaa kädessä pysymistä..=I Tai talkkiakin varmaan vois kokeilla.. täytyypä kokeilla muuten ittekki tota, se nimittäin vähentää hikoomista..=) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Buusteri 23.08.2003 10:55:54 (muokattu 23.08.2003 10:56:54) | |
---|
heikentävätköhän nuo grippinauhat sun muut kapulan sulavaa liikkumista kämmenen sisällä? vois kyllä luulla että alkais sormitekniikat hieman takkuamaan jos alkais nyt jotain moista käyttämään.. tiiä sitte.. joskus vuosia sitten ku kädet meni vielä rakoille soitosta niin pistin aina kipeään käteen sellasen puutarhahanskan. Ja ei kyllä pysyny keppi kädessä sitten niin millään :) ja niissä niinku oli vielä semmoset "grippipisteet" Mutta kyllä nuo ihan oikeat rumpalihanskat voivat olla ihan toimivia.. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
Roberto 23.08.2003 13:03:43 | |
---|
Paras keino on välttää hien valuminen käsiin rannehikinauhoilla ála Björn Borg. Toinen homma on se, että ostat kapuloita joissa ei ole lakkapintaa. Kämmenen hikoaminen on kuitenkin niin pientä että se vaan parantaa otetta. Kaikenmaailman grippinauhoista ja hanskoista kannattaa pysyä kaukana. |
Joku vaa 23.08.2003 13:21:40 | |
---|
Ei kannata soittaa nii kovaa että kapulat lentää käsistä. Mulla hikoo kädet eikä oo tota ongelmaa enää kun lopetin halon haukkauksen. Siis mulla hikoo kädet koko ajan nii että jos pidän käsiä koulussa pulpetilla nii siinä on tunnin lopusssa sellane pienimuotone lätäkkö (=.Biisin lopussa kuivaa kädet ja käyttää lakkaamattomia kapuloita (mulla on b-stick) nii ei pitäs kohtuu voluumeilla kapulat kädestä lennellä. Ja tietysti tiukempi ote etusormella ja peukalolla auttaa kanssa. Nämä halon hakkaaja amerikan ihmeet käyttää näitä hanskoja ja teippiä mutta täällä suomen oloissa joissa lavat on pienet ei kannata edes harkita. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
afro 23.08.2003 13:44:23 | |
---|
Lakkaamattomat kapulat vois auttaa. Esim. B-Stickin kapuloissa (kuten Joku vaa sanoikin) ei oo lakkapintaa vaan ne on käsitelty mehiläisvahalla, eikä ne mulla kyllä lentele käsistä, tosin ei kädet (kämmenet) kauheesti meikäläisellä hikookaan. Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Tietäjä 23.08.2003 13:44:34 | |
---|
Mulla on yleensä pari paria kapuloita esim. keikalla messissä. Kun toinen pari on märkä ja ei pysy kädessä vaihdan kuivan parin tilalle ja märät kuivumaan jne... Toimii mulla ainakin. |
wille_eemeli 23.08.2003 22:58:30 | |
---|
En huomannut oliko joku ottanut asian jo esille, mutta eikös Lars Ulrich käyttänyt jääkiekko piireissäkin tuttua harso-eristysnauhaa 80-luvulla? En tiedä oliko sitä, mutta siltä se ainakin näyttää. Mietin vain että siitä voi tulla melkoiset rakot kämmeniin... |
Mikko A 24.08.2003 01:19:54 | |
---|
En huomannut oliko joku ottanut asian jo esille, mutta eikös Lars Ulrich käyttänyt jääkiekko piireissäkin tuttua harso-eristysnauhaa 80-luvulla? En tiedä oliko sitä, mutta siltä se ainakin näyttää. Mietin vain että siitä voi tulla melkoiset rakot kämmeniin... Käsittääkseni Larsilla on/oli sormissaan sellaset laastarin tapaset teipit joita kyllä myydään jossain ihan rumpaleille tarkoitettuina. Ensin huvi, sitten nukkumaan. |
petkle 25.08.2003 09:37:37 | |
---|
Kiiltäväksi lakatut kapulat kannattaa tosiaankin kiertää kaukaa, tai ainakin varautua hiekkapaperin kanssa. Itse mielummin soittelen märillä käsillä, kestää jostain syystä iho paremmin. Viimeksi taisi kapula keikalla lentää joskus tenavana jazz-keikalla snobibileissä. Oltiin luvattu soittaa seitsemään asti ja kun kesken biisin aloin vilkuilemaan kelloa joka näytti paria minuuttia yli jäi filli vähän vajaaksi ja kapula kopisi lavan toisella puolella. Tuolloin en vielä varakapuloita pitänyt mukana, mutta eipä ollut biisiäkään enää montaa tahtia jäljellä. Tulipahan ainakin selväksi että minä en ylitöitä palkatta tee :) |
Triskal 25.08.2003 11:47:00 | |
---|
Löysin tämmöisen: http://www.unigrip2000.com Nuo vaikuttavat minusta mielenkiintoisilta ja minua kiinnostaisi kokeilla. Vaan mistä Suomesta löytyisi? |
JeeVes 25.08.2003 14:04:24 | |
---|
Äääähh...kyllähän ne kapulat kädessä pysyy, kun vain tarpeeksi kovaa kiinni pitää ;) :) -Join me in bed- |
J. Cool 27.08.2003 12:15:55 | |
---|
mullaki tuppaa 7a valumaan varsinki ku voimaa ja nopeutta lisää ja jos kädet on kuivat. lakkaamattomat tikut lentelee miten sattuu, lakkapinta on ehdoton. mulla näin päin :) nyt testailen dave wecklin vanhempaa mallia (sitä punasta jossa on hyvä pinnote ja joka on standardia vähän pidempi) ja pysyy hyvin. kapulaa pitäis puristaa mahdollisimman vähän koska muuten jäykistyy ja vaikeutuu soittoki.. |
fox 27.08.2003 13:35:45 | |
---|
Kokeilkaa vanhaa 70-luvun konstia, kieputtakaa semmoinen levee kuminauha noin tuuman päähän kapulan päästä. Sitä voi tarpeen mukaan kieputtaa joko isoks kasaks tai sitten ristiin-rastiin sinne grippialueelle. Pätee lakattuihin ja lakkaamattomiin ja kyllä, siihen tottuu... |
Henga 28.08.2003 13:40:31 | |
---|
Kaikenmaailman grippinauhoista ja hanskoista kannattaa pysyä kaukana. Oikein! Ja näyttääkin v*tun tyhmältä! Terveiset vaan eräälle rumpalille.. =P |
Anri8000 29.08.2003 23:47:51 | |
---|
Mulla on hieman samaa onkelmaa.Paras apu mulle on ollut muuttaa soittoa sen verran ettei yleinen hikoilu ole niin runsasta.Pyyhettä vaan setin viereen ja kädet kuivaksi joka välissä. Lakkaamattomat kepit raasoivat mun kämmenet aivan verille.Toimivat kotona paradiddle naputtelussa. Elämä on vain osa jalkapalloa. |