Sessio 25.02.2006 22:46:12 (muokattu 26.02.2006 11:08:39) | |
---|
Elikkäs probleemi ois seuraava: Ostin joskus kauan sitten käytettynä eräältä kitarasepältä SD humbuckerin, jonka mallia hän ei tiennyt. Asensin kitaraan ja säröpuoli kuulosti aika miedolta (ei Juha)minun makuuni. E: Millä keinolla saisin selville noin osapuilleen, että mistä mallista on kyse? Mittailin sitä tossa ja mittari näytti n. 8,1 kOhmia. En tiedä mittasinko oikein. Miten varmistan mittaamalla että mikki on kunnossa ja että onko se tarkoitettu tallaan vai kaulaan..? Siinä on siis 4-nap. piuha... |
8,1 ei äkkiseltän mun muistini mukaan täsmää mihinkään Dunkkaniin. Voit tarkistaa Duncanin sivuilta mikkien kiloOhmit, jos natsaa jonkin kanssa niin mikki on hyvin suurella todennäköisyydellä juurikin se. Jos soundipolitiikka vaikuttaa ohuelta on mahdollista että olet kolvannut puolitetun johdon kuumaksi. Tosin, jos jo mittasit molempien kelojen ohmit niin tuskinpa vaan... |
Sessio 26.02.2006 13:38:13 | |
---|
8,1 ei äkkiseltän mun muistini mukaan täsmää mihinkään Dunkkaniin. Voit tarkistaa Duncanin sivuilta mikkien kiloOhmit, jos natsaa jonkin kanssa niin mikki on hyvin suurella todennäköisyydellä juurikin se Sieltähän niitä tutkin ja 59-malli oli muistaakseni just toi 8,1 , mutta kun se ei ole 4-nap piuhalla... Jos soundipolitiikka vaikuttaa ohuelta on mahdollista että olet kolvannut puolitetun johdon kuumaksi. Tosin, jos jo mittasit molempien kelojen ohmit niin tuskinpa vaan... Niin minähän en tuosta mittaamisesta ymmärrä mitään, eli pitäiskö molempien kelojen erikseen olla se 4 kOhmia vai miten? |
oiva tumpeloinen 26.02.2006 13:54:06 (muokattu 26.02.2006 14:10:19) | |
---|
Sieltähän niitä tutkin ja 59-malli oli muistaakseni just toi 8,1 , mutta kun se ei ole 4-nap piuhalla... available mods Four-conductor cable. Trembucker. Nickel or gold-plated cover. 7-string version. Seymour Duncan logo. Available in matched set of ’59 bridge and ’59 neck. Colors (humbucker spacing). Tuommoinen löytyi ainakin 'SH-1 ’59 model -kohdalta SD:n sivuilta; 8,13 Kohmia näytti olevan specseissä kanssa.... EDIT: siis tallaversion kohdalla.... http://www.seymourduncan.com/products/humbuckersdescr.shtml#59153Modelhttp://www.seymourduncan.com/compareTones/matrix.asp Tuossa vielä linkit Duncanin sivuilta |
Sessio 26.02.2006 14:26:46 | |
---|
Tuommoinen löytyi ainakin 'SH-1 ’59 model -kohdalta SD:n sivuilta; 8,13 Kohmia näytti olevan specseissä kanssa.... Niinhän siellä oli, en sitten tutkinut tarkemmin noita specsejä... Logoa siinä ei ole, on sen verran vanhempaa sarjaa. |
Tim 26.02.2006 15:45:23 | |
---|
|
Sessio 26.02.2006 17:32:01 | |
---|
http://www.seymourduncan.com/support/seymours_q_and_a_2.shtml#131 tuolla on jotain noita mallimerkintöjä. Lukeeko sun mikissäs mitään? Mistä tiiät että on SD? Ettei vois olla joku Duncan designed malli? Mikin pohjaan on stanssattu SD:n logo, teksti Seymour Duncan ja Made in America. Eli mistään halpis designed mallista ei oo kyse. Ja noissa muissa omistamissani SD:n mikeissä on noiden em. juttujen lisäksi tarra, jossa on mallimerkintä. Tästä joku on vaan menny tempaseen tarran pois. |
Juzzu 27.02.2006 08:20:59 | |
---|
Kas joo, se on varmaan sitten tuo '59:n tallamikki. Mulla on '59-setti mun lespassa, mun mielestä oikein hyvät mikit, eikä varmasti mitenkään ohuet. |
Sessio 27.02.2006 12:58:22 (muokattu 27.02.2006 13:00:25) | |
---|
Kas joo, se on varmaan sitten tuo '59:n tallamikki. Joo, siihen tulokseen päädyin. Olen huomannut, että oot kehunu noita 59:jä niin paljon, että taidan ostaa kaulaan samanlaisen ja vaihtaa tuohon Tokain LP-malliin molemmat. Nyt siinä on se jazz/JB -kombinaatio, jonka siirrän tohon Fenkkuuni. Mulla on '59-setti mun lespassa, mun mielestä oikein hyvät mikit, eikä varmasti mitenkään ohuet. Tarkoitin tuolla miedolla sitä, että samoilla säädöillä kuin JB:llä , soundi ei säröydy yhtä paljon, joka selittynee sillä että ulostuloltaan 59 on heikompi. Soundi ei ollut lainkaan ohkaanen, mielestäni huomattavasti lämpöisempi kuin DiMarzion PAf:ssa. |
Juzzu 27.02.2006 13:27:41 | |
---|
Olen huomannut, että oot kehunu noita 59:jä niin paljon No kukin tykkää mistä tykkää, mutta mun kokemusten mukaan noi '59:t on aika "persoonattomat" mikit joiden läpi kitara kuulostaa siltä miltä se kitara kuulostaa. Ei mitään erikoisia korostuksia missään, toki ehkä yleisilmeeltään jonnin verran kirkkaat mikit vrt. esim. AlNiCo II -mikkeihin. So just shut your face and take a seat
Because after all, you're just talking meat...and music?
Well, it's just entertainment folks. |