S.L.A.S.H 25.02.2006 20:24:29 | |
---|
Tuossa hetki sitten soittelin kitaraa omatekoinen pedaali kytkettynä. Yhtäkkiä vahvistin rupesi savuamaan. Vahvistin on harley bentonin 40w. voiko johtua tuosta pedaalista että joku kärähti tuola vahvistimessa? Vahvistin kyllä toimii vielä savuista huolimatta. Voiko vahvistinta vielä käyttää? |
32788 25.02.2006 20:27:41 | |
---|
Avaa tuo vahvistin ja kato näyttääkö jotkut komponentit palaneilta/kärähtäneiltä... Kirka Saatana! |
saastara 25.02.2006 20:28:41 | |
---|
Toki nämä ovat vain kuulopuheita mutta kollektiivisen tuntemuksen mukaan ei ole mikään ihme jos nuo HB:t alkavat savuamaan omia aikojaan.. Kertokaas ne jotka enemmän tietävät asiasta..? Sinun postimerkkisi palavat. |
Walrus 25.02.2006 20:28:59 | |
---|
Tarkistappa onko vahvari niellyt paljon pölyä. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Les Fender 25.02.2006 20:34:17 | |
---|
HB on niin monipuolinen että siel on savukonekkin sisäänrakennettuna;o) Ei kyllä mikään kovin lupaava merkki tuo savujen päästäminen Kyllä jonkun pitäisi tuo tsekata. Älä ainakaan jätä töpseliä pistorasiaan kun poistut vahvistimen luota ettei pala koko kämppä. "Living is easy with eyes closed!" |
NeonKnight 25.02.2006 20:58:21 | |
---|
Mihin tuo omatekoinen pedaali on kytketty? |
Tympee Huttunen 26.02.2006 01:02:53 | |
---|
Vahvistin ei hajoa. Sieltä hajoaa sisältä jotain. Jos löydät hajonneet osat, niin vaihto ei kalliiksi tule ja vältyt insinöörisauhuilta jatkossa. Kieltämättä mietityttää, miten purkkisi vahvarin hajoitti... Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n. |
Da Make 26.02.2006 01:10:32 | |
---|
Vahvistin ei hajoa. Sieltä hajoaa sisältä jotain. Jos löydät hajonneet osat, niin vaihto ei kalliiksi tule ja vältyt insinöörisauhuilta jatkossa. Kieltämättä mietityttää, miten purkkisi vahvarin hajoitti... "Hi Voltage Super Overdrive Top Boost Hot Distortion" Ei siinä, mutta miettisin vahvarin raijaamista takaisin sinne mistä se on ostettukkin. |
käsi 26.02.2006 01:16:37 | |
---|
ei ihan pieneltä vialta kuulosta jos savuakin puski ulos. laatu pelejä noi hb:t, nojoo olen nähnyt kyllä marsujen ja fenkkujenkin vahvistimien leviävän mutta niillä olikin jo ollut silloin lähemmäs kymmenen vuotta takana aktiivisessa käytössä jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
ei ihan pieneltä vialta kuulosta jos savuakin puski ulos. laatu pelejä noi hb:t, nojoo olen nähnyt kyllä marsujen ja fenkkujenkin vahvistimien leviävän mutta niillä olikin jo ollut silloin lähemmäs kymmenen vuotta takana aktiivisessa käytössä Jos omatekemässä pedaalissa on vähän väärät jännitteet, niin seuraamukset voi olla aika radikaalit. Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n. |
käsi 26.02.2006 01:55:33 | |
---|
Jos omatekemässä pedaalissa on vähän väärät jännitteet, niin seuraamukset voi olla aika radikaalit. tuo on kyllä totta, siinä käryää ihan mikä peli tahansa jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Tympee Huttunen 26.02.2006 01:57:07 | |
---|
tuo on kyllä totta, siinä käryää ihan mikä peli tahansa Eniten tuossa naurattaa, tai kiinnostaa, että vahvistin toimii savuista huolimatta:D Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n. |
E.V.V.K 26.02.2006 10:56:40 | |
---|
Avaappa se ja kato mikä mättää. |
S.L.A.S.H 26.02.2006 15:09:17 | |
---|
|
Tympee Huttunen 26.02.2006 16:29:18 (muokattu 26.02.2006 16:29:59) | |
---|
No nyt on vahvistin avattu. kuva: URL=http://img104.imageshack.us/img104/3913/krhti4he.jpg Kuten kuvasta näkyy yksi vastus on kärähtänyt. Kannattaako tuo vaihtaa? Ja mistä löydän oikeanlaisen? Kiitos kaikille vastauksista. Tietenkin kannattaa vaihtaa. Kolvaat vastuksen irti ja marssit komponenttikauppaan. Laitat komponentin tiskille ja pyydät ehjää tilalle. Ota varmuuden vuoksi kaksi. Maksaa yhteensä noin 0.6-1e. Aika paljon toi on mustunut, mutta eiköhän siitä kyljen värikoodin saa luettua. Anna komponenttikaupan sedän sitä pohtia. Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n. |
JPQ 26.02.2006 17:05:06 | |
---|
Yllättävän nätin näköistä työtä noin muuten siihen nähden mitä oletin... siis kun merkki on sentään tämä mikä on. Tosin enhän minä tiedä kuinka moni haukkuu noita oikeasti omien kokemustensa pohjalta.... |
Tubeman 26.02.2006 17:15:47 (muokattu 26.02.2006 17:16:14) | |
---|
Yllättävän nätin näköistä työtä noin muuten siihen nähden mitä oletin... siis kun merkki on sentään tämä mikä on. Tosin enhän minä tiedä kuinka moni haukkuu noita oikeasti omien kokemustensa pohjalta.... Ja halpoja korjattavia,esim TDA1050 (muistinkohan oikein..) on luokkaa 3-5€ hinnaltaan,se sentään on täydellinen päätevahvari ,eli näistä voi sanoa että ne on kuin vahvistinmaailman Ladoja,kaikki haukkuu niitä,kaikki ajaa niillä ja ne on toimivia ja halpoja hankkia ja korjata.Yleensä työkaluksi riittää yleismittari ja kolvi. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |