Aihe: Harley Benton valuestrings, euron setti
1 2 3 4
Lord of the strings
24.02.2006 14:56:04 (muokattu 24.02.2006 14:56:16)
Dean Markley on mielestäni parhautta. Pysyvät ainakin minulla lähes heti vaihdon jälkeen vireessä eivätkä mene viikossa tukkoon kuten ne yhdet D'ddariot jota kerran kokeilin. N. 2kk välein vaihdan kielet.
"Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser
saastara
25.02.2006 21:57:46
Itselläni on ollut jo lähestulkoon samat kielet vuoden päivät ja kauhealta kuulostaa. Etenkin kun keppi on C-vireessä.. Floikkaan on vain rasittavaa vaihtaa kielet. Ehkä voisin viedä kitaran perushuoltoon ja vaihdattaa kielet samalla..?

Eläköön laiskuus..
Sinun postimerkkisi palavat.
pliksu
25.02.2006 22:08:16
Vuoden vanhat kielet alkaa oleen jo terveysriski :)
Stuck inside of Mobile with the Memphis blues again
nikovirtala
25.02.2006 22:19:36

Onneksi ovat sentään 13-setin kielet.. Ihme kun ovat noinkin hyvin kestäneet.

Mitä väliä sillä paksuudella on? Mulle on 2kk ihan maksimi kielille kuin kielille. Ei voi mitään, kun on tällainen liimanäppi.
käsi
25.02.2006 22:31:53

Jotenkin vaan on sellainen kutina että eivät taida olla kovinkaan laadukkaita kieliä.
Mutta mistäpä sitä tietää, kovinkaan montaa asiaa mitä on hb:n nimellä tuotu maailmaan ei ole tarkoitettu laadukkaaksi asiaksi.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
ministeri
25.02.2006 23:20:38
kielistä vähän off topic...mitä mieltä olette fenderin kielistä?
Katkera
26.02.2006 01:16:56

Fenderin kielet, neva eva!!
Elämä on yks vitsi, mikä pitää ymmärtää ennen ku sille voi nauraa!!
käsi
26.02.2006 01:25:00

joskus kokeilin pari settiä ja oli kyllä aikas hirveet. Sointi katosi todella nopeasti ja varsinkin punotutkielet tuntuivat todella ikäviltä sormiin.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Tympee Huttunen
26.02.2006 01:32:43 (muokattu 26.02.2006 08:54:47)
Mun on kyllä pakko myöntää, etten koskaan ole kuullut eroja ("normaaleissa" perus-)kielissä. En kotona, en treeneissä, enkä todellakaan keikalla. En ymmärrä miksei Thomannin euron setti voisi olla yhtä hyvä, mitä Pyramidin kolmen euron setti. Onko metallissa jotakin vikana? Toki voidaan ottaa vertailukohdaksi Elixirin setti, joka maksaa huomattavasti enemmän. Enemmän kiinnittäisin huomiota kielten huoltoon (niiden pyyhkimiseen käytön jälkeen), kuin niiden merkkiin.

Sitten, kun ollaan niin ammattilaisia, että studiossa hifistellään soundeja, niin voidaan kyllä vähän laadukkaampi setti ostaa. Keikalla tai treeneissä ei setillä väliä ole. Vai voitko kertoa kuulevasi, minkä merkkisiä kieliä suosikkibändisi kitaristi käyttää keikalla? Aivan, vittu et kuule mitään.
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
Tympee Huttunen
26.02.2006 01:36:36
Itselläni on ollut jo lähestulkoon samat kielet vuoden päivät ja kauhealta kuulostaa. Etenkin kun keppi on C-vireessä.. Floikkaan on vain rasittavaa vaihtaa kielet. Ehkä voisin viedä kitaran perushuoltoon ja vaihdattaa kielet samalla..?

Eläköön laiskuus..

On kyllä todella vaikeaa. Hanki samanlainen setti. Vaihda ja viritä yksi kieli kerrallaan. Se on siinä.
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
Volume
26.02.2006 03:19:34 (muokattu 26.02.2006 03:19:54)
Itselläni on ollut jo lähestulkoon samat kielet vuoden päivät ja kauhealta kuulostaa. Etenkin kun keppi on C-vireessä.. Floikkaan on vain rasittavaa vaihtaa kielet.

Oon vaihtanut elämäni aikana kerran kielet floikalliseen kitaraan ja siinä meni pari tuntia. En aio tehdä sitä enää toiste.

Mä oon noista kieliasioista vähän sitä mieltä, että ei pidä tuijottaa euroja kun valitsee itelleen sopivaa settiä. Vuosia sitten testasin veljen kautta Pyramidin kieliä ja tykästyin, joten niitä tulee käytettyjä edelleen - ja noihan ei oo sieltä kalliimmasta päästä. Kaikenlaisia settejä on tullut kokeiltua, mutta noi jotenkin vaan tuntuu parhaalta enkä mä niissä soundieroa mihinkään Dean Markleyhin verrattuna huomaa. Viimeks testasin GHS:n kieliä kun kaveri suositteli ja niiden hintaero on pieni, mutta eipä muuttunut vakiokielimerkki siitäkään.

Yleisin miinuspuoli mikä monissa kielimerkeissä on se, että ne tuntuu jotenkin tahmeilta. Muuten kelpaa periaatteessa kaikki, mutta tahmee tuntuma on vituttavaa ja se tuntuu olevan monen kielimerkin vika, ja vielä sattumalta noiden täälläkin kehutuimpien.

Pyramidin kielisettihän irtoo reilulla 3 eurolla T-kaupasta, mutta kyllä mä setistä enemmänkin olisin valmis maksamaan. Järkevä ajattelu on kuitenkin paikallaan, koska ei mokoma muutama metri hirvittävällä sarjatuotannolla idässä tehtyä metallinpätkää voi liikoja maksaa. Joskus kokeilin sellasia kieliä jotka oli käynyt jossakin vaiheessa valmistusprosessia cryo-jäässä (elixir tms?) ja makso 20 euroa, ja ei kyllä ollut minkäänlaista eroa noihin Pyramideihin verrattuna. Joten meikäläinen ei katso sitä maksaako kielet 1 vai 30 euroa, vaan käytän niitä millä on hyvä soittaa ja mitkä ei kuoleennu heti.

Toistaiseksi en oo HB:n kieliä kokeillut, mutta aikomuksena on. Ihan testin vuoksi vaan, mutta mistäpä sitä tietää vaikka sieltä löytyis seuraava vakiosatsi. :-)
Tämä viesti oli 100 % totuus.
Alexi69
26.02.2006 10:45:26
Eläköön laiskuus..

Tai ehkäpä harjoittelemalla oppisi?Oli se floikan kanssa kielten vaihtaminen ja virittäminen melkoista rämpimistä mutta nykyään siinä ei kauan kestä.
Mutta oikeasti.Miten voi pitää kieliä vuoden kiinni kitarassa??
Eihän teistä kukaan kulje paskaisissakaan alusvaatteissa vuotta(toivottavasti).
Ite käytän Dr:n Hi-Beamejä ja homma pelaa.Kerran kuukaudessa vaihdan kielet eikä soinnin kanssa ole ongelmia.Eikä tuo rahanmenokaan niin kovaa ole että HB:n kieliä tarvitse käyttää.
Sitäpaitsi terveysriskinä noin vanhat kielet on otelaudalle.Ja pahasti.
Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD
Aki
26.02.2006 21:02:32 (muokattu 26.02.2006 21:05:24)

Vai voitko kertoa kuulevasi, minkä merkkisiä kieliä suosikkibändisi kitaristi käyttää keikalla? Aivan, vittu et kuule mitään.

Tää on aina hauska argumentti. Muita samanlaisia:
-No kuulexämuka keikalla syökö kitaristi lihaa? Nii, no mixäsit syöt?
-Kuuletko keikalla pyyhkiikö kitaristi kielet rätillä aina soiton jälkeen?
-Kuuletko vittuileeko bändin rumpali kaupan kassalla?
-Kuuletko jos basisti onkin homo? No mikset itse ole?!

Ja niin edespäin. Ei sitä nyt hyvänen aika tollasta voi pitää lähtökohtana. Ei kukaan kuule edes soittaako Wylde EMG-mikeillä, tai jollain muulla kuin Lespalla. Sille soittajalle itselleen se tuntuma vaan on ihan täysin toinen.

Ja paskoilla kielillä soittamisen kuulee siitä kun soittajaa vituttaa kokoajan niin paljon ettei soitto suju.

Edit: Eihän teistä kukaan kulje paskaisissakaan alusvaatteissa vuotta(toivottavasti).
Juuei, mutta jos ne kalsarit pysyis puhtaana koko vuoden, ni mikäettei. (Elixir)
Sitäpaitsi terveysriskinä noin vanhat kielet on otelaudalle.Ja pahasti.
Otelauta ei mulla näytä minkäänlaisia putsaamistarpeita vuosi putsauksen jälkeen. Johtunee siitä etten soita kitaraa pizzaa syödessä, ja pidän kitarat koteloissaan kun en niillä soita. Ja että käytän Elixirejä.
ministeri
26.02.2006 21:09:10
Dean Markley on mielestäni parhautta. Pysyvät ainakin minulla lähes heti vaihdon jälkeen vireessä eivätkä mene viikossa tukkoon kuten ne yhdet D'ddariot jota kerran kokeilin. N. 2kk välein vaihdan kielet.

Mikä putiikki hesassa myy noita dean markleyn kieliä? Niitä on moni kehunut...En muista et olis tullut vastaan missään...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)