fendsqui 25.02.2006 19:19:45 (muokattu 25.02.2006 19:38:29) | |
---|
Missäs kannattais rakennuttaa kitara, elektroniikkaa, metalliosia ja maalia vaille valmiiks? Että köytyy kaikki kolot ja reijät.. ja tietysti otelauta ja siinä nauhat.. Mitäs tämmönen yleensä maksaa, hinta haarukka on varmaan iso mutta suunnilleen? |
SirElwood 25.02.2006 19:25:27 (muokattu 25.02.2006 19:26:41) | |
---|
Kitaraelektroniikka sisältää mikit, potikat, pari kondensaattoria, jakin, mikkivalitsimen ja mahdollisesti jotain muuta sälää. Ei otelautaa, eikä nauhoja, eikä oikeastaan mitään reikiäkään. Mutta esim. Straton tapauksessa pleksin, johon osat on kiinnitetty. Että niinku mitäh? |
fendsqui 25.02.2006 19:38:55 | |
---|
siis luitkohan ollenkaan mitä tohon oon kirjottanu :D |
Risk 25.02.2006 19:42:24 | |
---|
Tarvitset siis bodyn ja kaulan sähkökitaraan? Haluatko nimenomaan teettää jotain erikoisempaa kuin mitä kaupan hyllystä löytyy? "Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just 'cause some watery tart threw a sword at you!" |
fendsqui 25.02.2006 20:05:31 | |
---|
no en periaatteessa mutta en jaksa alkaa liimailemaan. |
fendsqui 25.02.2006 20:06:19 | |
---|
minkäs kaupan hyllyltä löytyy laadukkaita lespan bodeja? |
Fin_Rocker 25.02.2006 20:07:46 | |
---|
Missäs porautan mun madampille uuden kotelon? meni reiät ihan killiin.. enää en tee mitään missä pitää porata itse.. |
Risk 25.02.2006 20:13:39 | |
---|
"Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just 'cause some watery tart threw a sword at you!" |
entäs suomesta? Ja nuokin edlliset vissiin pilttikaulasia.. Itsellä suunitteilla liimakaula. Vai... onkos tuolla aina ruuvit mitkä jäävät sitten otalaudan alle :S |
Fin_Rocker 25.02.2006 22:45:27 | |
---|
ongelma ratkaistu vittu jee.. menen maanantaina amiksen metallipuolelle teen laserilla kotelon itelleni ja maksoi mitä maksoi prkl |
32788 26.02.2006 12:48:49 | |
---|
ongelma ratkaistu vittu jee.. menen maanantaina amiksen metallipuolelle teen laserilla kotelon itelleni ja maksoi mitä maksoi prkl Saako muuten kysyä, miten tuo poraus meni pieleen? Millä porasit? Itteä rupes hirvittämään jo mahd. tulevan M-15:n puolesta (Siis ei Markku Uusipaavalniemen ;) Onnistuisikohan jos saisin koulussa vedettyä pylväsporakoneella? Ja sitten nuo neliskulmaiset kannattaa varmaan vetää jollain Dremelillä? Kirka Saatana! |
fendsqui 26.02.2006 13:32:33 (muokattu 26.02.2006 13:40:47) | |
---|
Väsääkö noi soitin rakentajat tilauksesta osia ja mikäköhän hinta niiillä mahtaa olla.. ei hinnaston mukaan hirveitä mutta entä jos pitää tehä kaikki mahdolliset kolot ja reijät.. eli siis periaatteessa haluan puoliksi tehdyn kitaran.. |
spyykko 26.02.2006 14:01:32 | |
---|
Väsääkö noi soitin rakentajat tilauksesta osia ja mikäköhän hinta niiillä mahtaa olla.. ei hinnaston mukaan hirveitä mutta entä jos pitää tehä kaikki mahdolliset kolot ja reijät.. eli siis periaatteessa haluan puoliksi tehdyn kitaran.. http://www.kolumbus.fi/sale.custom/ Salen hinnat vaikuttavat kohtuu kovilta, veikkaisin että vähän halvemmallakin voi jostain muualta saada. Koska tällaisessa bisneksessä hinta-asiat ovat aina enemmän tai vähemmän tapauskohtaisia, kannattaa ennemmin ottaa puhelin käteen ja kysyä tarjousta suoraan rakentajalta, kuin tyytyä täältä saataviin arvauksiin. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
fendsqui 26.02.2006 14:15:46 (muokattu 26.02.2006 14:19:53) | |
---|
:DD: Hinnat ovat ainekin kohillaan :D mitäshän mahtais olla tuolla soitinrakentajat amf.... |
spyykko 26.02.2006 14:45:03 | |
---|
Hinnat ovat ainekin kohillaan No niin, no. Eipä näissä hommissa oikein rahan säästö mielessä voi liikkuakkaan, varsinkin ellei maksimoi itse tehtyä työmäärää. Yksittäistuotanto maksaa joka tapauksessa sen verran, että käsintehdyn rungon hinnalla irronnee kaupasta ainakin yksi, ellei useampi valmis Epi tms. Les Pauli. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Fin_Rocker 26.02.2006 15:02:12 (muokattu 26.02.2006 15:10:49) | |
---|
Saako muuten kysyä, miten tuo poraus meni pieleen? Millä porasit? Itteä rupes hirvittämään jo mahd. tulevan M-15:n puolesta (Siis ei Markku Uusipaavalniemen ;) Onnistuisikohan jos saisin koulussa vedettyä pylväsporakoneella? Ja sitten nuo neliskulmaiset kannattaa varmaan vetää jollain Dremelillä? kannattaa suunnitella ja mitata helvetin hyvin. eli ei tälläin puolimutu tuntumalla kuin minä vedin, dremel ehdottomasti, itse vedin tavallisella sähkökoneella ja isoilla terillä repi ihan helvetisti. potikat eivät mahdu oikeinpäin ym.. E: vitutus oli suuri kun koteloni röytämällä porasin |
Fin_Rocker 27.02.2006 15:13:05 | |
---|
jep jep kotelon saan tehtyä tai joku tekee sen torstaina. sen nimisellä laitteella se tehdään ku "levytyökeskus". virtapiuhan kolon joudun viilailemaan, koska sillä ei pysty tekee viisteitä, näin se homma etenee. |
32788 27.02.2006 18:33:35 | |
---|
jep jep kotelon saan tehtyä tai joku tekee sen torstaina. sen nimisellä laitteella se tehdään ku "levytyökeskus". virtapiuhan kolon joudun viilailemaan, koska sillä ei pysty tekee viisteitä, näin se homma etenee. Saakos kysyä paljon tulee maksamaan? Että tietää sitten varautua jos röytää kotelon... Kirka Saatana! |
Fin_Rocker 27.02.2006 20:50:04 (muokattu 27.02.2006 20:56:46) | |
---|
Saakos kysyä paljon tulee maksamaan? Että tietää sitten varautua jos röytää kotelon... En valitettavasti osaa sanoa kun ei tällähetkellä ole rahasta kiinni, mutta mielestäni kannattaa suoraan mennä tekeen amikseen sen kotelon, kun kuitenkin käy noin kätevästi. siihen koneeseen vaan syötetään joku cad kuvan tapanen tiedosto ja se tekee niillä spekseillä sen levyn kätevää eikö? E: ilmoittelen sinulle kyllä sitten torstaina tai perjantaina sen hinnan (kuvien kanssa) E2: Yleensäkin kannattaa tehdä kaikki: auton korjauksesta -> puseroon, ammattikoulua hyödyntäen (soon mun periaate) |
SH1THEAD 27.02.2006 21:55:04 | |
---|
E2: Yleensäkin kannattaa tehdä kaikki: auton korjauksesta -> puseroon, ammattikoulua hyödyntäen (soon mun periaate) Enpä kyllä menisi vannomaan. Autofoorumeja lukiessa ihan järkyttyy mitä on käynyt kun auto on esimerkiksi maalautettu ammattikoululla. Vaatteet nyt on aivan eri asia, mutta oikeastaan mitään metalliin liittyvää en itse paikallisen ammattikoulun pojilla teettäisi, sen verran hyvin ne tunnen. äsh :/ |