joravuo 25.02.2006 19:25:00 | |
---|
kun kitaran kielet on kiinni sieltä kopan puolelta semmosilla nupeilla, ni miten h***vetissä ne irtoo?? ne tuntuu olevan ihan sairaan tiukassa ne ei yksinkertaisesti vaa irtoo.. nimim: eioomunkitara Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Svensson 25.02.2006 19:28:21 | |
---|
Löysennä kielet ensin ja sitten pitäs lähteä ihan käsivoimin. Ota pihevi jos ahdistaa |
oiva tumpeloinen 25.02.2006 19:32:42 | |
---|
Ne tapit ei välttämättä lähde suoraan kielten löystämisen jälkeen. Itseasiassa lienee yleisempää, ettei näin onnellisesti käy. Vaihtoehtoja ongelman ratkaisuun: 1) Vedä lattapääpihdeillä tappeja SUORAAN ylöspäin. 2) vedä kahdella esim. veitsellä tappia suoraan ylöspäin. 3) Tätä käytän itse....työnnä sormella tai jollain kovalla tappeja kaikukopan sisäpuolelta. |
Turder 25.02.2006 20:04:04 | |
---|
Itse löysään kieliä tai otan ne pois ja sieltä kopan sisäpuolelta työnnän ne tapit ulos. Ei tule jälkiä tappeihin eikä ole ktkeamis vaaraa. There is no sound like the one of a good acoustic guitar. |
TOM Floydrose 25.02.2006 20:25:38 (muokattu 25.02.2006 20:27:54) | |
---|
irrota kieli virityskoneistosta ja työnnä sitä kieltä tallan tapin läpi. jos saat parikin milliä meneen sitä kieltä läpi ja pidettyä siellä, niin tappi lähtee jo sormin vetämällä irti. älä anna kielen nousta tapin mukana ylös. |
Itse löysään kieliä tai otan ne pois ja sieltä kopan sisäpuolelta työnnän ne tapit ulos. Ei tule jälkiä tappeihin eikä ole ktkeamis vaaraa. Komp, komp, kitarakin säilyy tällätavoin naarmuttomana. Jos "tappi" on erityisen tiukka sitä voi sieltä sisäpuolelta painaa esim. kolikon avulla suoraan ylöspäin jos tuntuu ettei näpit kestä. "Living is easy with eyes closed!" |
Turder 26.02.2006 12:02:55 | |
---|
Jos "tappi" on erityisen tiukka sitä voi sieltä sisäpuolelta painaa esim. kolikon avulla suoraan ylöspäin jos tuntuu ettei näpit kestä. Itse käytän sormustinta. There is no sound like the one of a good acoustic guitar. |
Aki 26.02.2006 21:08:20 | |
---|
PlanetWavesin viritysveivissä on lovi tuota varten. Toimii. Muista vaan ettet paina niitä tappeja takas yhtään enempää kuin on tarvis. Eli aika kevyesti. |