Rapid * 25.02.2006 14:13:42 | |
---|
Olen jonkin aikaa tyytynyt Tri-AC:n kanssa vaihtoehtoon. Olen siis käyttänyt vanhaa Metal Zonea ikäänkuin boosterina, mutta huomannut että soundi värittyy aika paljon vaikka se ei ole liikaa haitannut. Elikkä haluaisin ehdotuksia hyvästä overdrivesta mieluiten 100 euron alapuolella. Tähän mennessä itse olen miettinyt esim. Boss DS-1:tä. Toisaalta olisin myös kiinnostunut näistä Nobelsin boostereista. Niissähän on jakki ulkoiselle switcherille, joka olisi hyvä vaihtoehto vaikka TC G-Majorin kanssa (siis olen harkinnut midiin siirtymistä, vaikka lattiaspeduissa olen vieläkin). kuitenkin.. kiitos vastanneille Shut Up 'N' Play Yer Guitar |
WeetM 25.02.2006 14:20:19 | |
---|
Jos vain kolvi pysyy kädessä niin erittäin varteenotettava vaihtoehto olisi rakentaa itse vaikkapa soitinrakennuspalstallakin huomiota saanut Fool-Drive 2, joka on kopio Fulltonen Fulldrive 2:sta. Itse sain kyseisen pedaalin tänään kasaan ja olen vähän sitä jo kokeillutkin ja kuulostaa todella hyvältä OD:lta. Ei väritä pahemmin soundia ja kuulostaa todella lämpimältä, kun säröä laittaa reilummin. Boost-namiskasta saa vielä vähän lisäpotkua sooloihin jos sellaisia soittelee. Enemmän juttua Fool-Drivestä löytyy tuolta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=90495Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Bossin DS-1 on ihan hyvä pedaali ja hoitaa hommansa. Se kuitenin sopii mielestäni enemmän vähän raskaampaan säröön. Kuitenkin SD- ja DS-1 ovat molemmat ihan hyviä buustaukseen. SD:llä saa vähän kevyempää säröä, mutta alapäätä se laikkaa vähän ikävästi. Itse ostin buustaukseen pari päivää sitten MXR Micro Ampin. Hyvä laite cleanin (levelin) ja särön buustaukseen. Kannattaa vaan testailla rauhassa eri vaihtoehtoja ja valita vaan se, mikä miellyttää eniten. Kannataa tosin testailla samanhenkisellä vahvistimella, kuin itselläsi on. |
Aki 25.02.2006 15:04:40 | |
---|
Kohta tässä ketjussa on kymmenen Digitech Bad Monkey -suositusta, ja en voi kuin kompata, on erittäin hyvä särö, hintaa noin 50€. Samalta firmalta löytyy Screaming Blues ja Hothead jotka on sitten vähän röyhkeämpää sävyä, ei ehkä aivan yhtä monipuolisia kuin tuo Paha Manki. |
Strings 25.02.2006 15:08:54 | |
---|
Kyllä minä suosittelisin tuota pahaa apinaa, on jopa siitä ihmeellinen että toimii digihärpättimienkin kanssa. High velocity bullet at close range can damage the mind. |
ministeri 25.02.2006 20:24:48 (muokattu 25.02.2006 22:04:25) | |
---|
barber direct drive tai LTD, IbANEZ tube screamerit, bad monkey... edit: niin nuo ensimmäiset saa tohon hintaan vain käytettyinä ostettuna |
Mixeri75 25.02.2006 21:24:44 | |
---|
Ite petyin hieman SD-1:seen, eli se toi soundiin tonea vähän liikaa ainakin mun makuun. Ei ihan suomipopin boostaukseen paras, itelle tuli enempi Rokkisoundit mieleen siitä. Siirryn putkiin kun keksin mihin niitä tarvitsen (viemäreiden lisäksi)... |
oiva tumpeloinen 25.02.2006 21:31:24 | |
---|
Ja ennen kuin pääsee unohtumaan niin pakkohan se on tuoda esiin VS:n Jekyll&Hyde. Sinänsä mukava laitos, että toimii boosterina ja särönä yksillä säädöillä. Käytettynä pitäisi saada tuohon budjettiin. |
Leppala 26.02.2006 10:47:14 | |
---|
Mulla on Boss:in MD-2 (Mega Distortion). Siitä saa ihan ok säröt melkeempä musaan ku musaan. En tosin ole muita kokeillutkaan, enkä ole mikään laitteiden asiantuntija, mutta on mun käyttöön riittänyt. |