Aihe: Ongelma IC:n masterpedaalin kanssa
1
KoRn88.
24.02.2006 11:12:38
Moro!

Nyt tarvis apua ku hermot meinaa totaalisesti kyrvähtää tuon Iron Cobran kanssa. Eli viime aikoina olen ihmetellyt, että onko mun oikean jalan tekniikka huonontunut huomattavasti vai mikä ihme on vikana kun vasemmalla jalalla onnistuu tuplaiskut ja tasaiset tykitykset huomattavasti helpommin kuin oikealla. Jousia olen masterpedaalista säädellyt edes takaisin ja tuskaillut, että mikä on ongelma. Tänään sitten tajusin kokeilla polkea oikealla jalalla slavepedaalia ja kuinkas ollakkaan, tuntuma oli suorastaan loistava. Ero slaven ja masterin välillä on todellakin suuri, mutta en ymmärrä mikä tuota masteria vaivaa. Jotenkin tuntuu, että se ei palauta nuijaa lähellekkään yhtä hyvin kuin slave. Missä voisi olla vika?

Olen pedaalit rasvannutkin vasta, mutta ei parantanut sekään tuntumaa. Pitäisiköhän tuohon ostaa uudet jouset? Pedaali on kohta kolme vuotta vanha ja nyt tuli ensimmäisen kerran masterin kanssa ongelmia.

metallia Kemistä: UNIC
Deino
24.02.2006 11:20:14

Sama ongelma (haha, taas vaihteeksi) tuli noihin minun jammuihin vähän lievenpänä vaan. Nyt slavella saa nopeammin kuin masterilla, vaikka se on ollut kauan toistepäin. Weird...
"riippuu ihan siitä mihin splashi on sijotettu ja miten se Hammetin Kirkki siinä setin edessä keikistelee" -Jaska
Bobana
24.02.2006 12:04:47
Kalvo on kuoleentunut. Ei kimpoa enää samalla lailla. Vaikuttaa huomattavasti tuntumaan.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
miän vain
24.02.2006 12:13:23

Pitäisiköhän tuohon ostaa uudet jouset?

Vaihda jouset keskenään. Jos paranee, osta uudet.

Onhan siinä muitakin säätöjä kuin jousen kireys. Koita laittaa pedaalilautaa pystympään tai nuijan lähtöasemaa kauemmas kalvosta - saat lisää voimaa. Jos tuntuma muuttuu pomppivaksi, jousen löysääminen auttaa. Rajansa silläkin, tietty.

Jos säätäminen ei auta, huolla pedaali. Tai no, tämä nyt kannattaa tehdä joka tapauksessa. Huolellinen puhdistus ja rasvaus, kaikki pölyt ja karvat pois pienistä väleistä (etenkin akseleihin ja niveliin kertyy), ruuvien kiristys. Joku kohta saattaa olla myös liian kireällä, aiheuttaen kitkaa ja hitautta. Kantapään saranan saa helposti liian tiukalle, jolloin tuntuma on tahmea.

Yksi testi vielä. Ota irrota nuija ja jousi, pidä laudasta kiinni niin että ketju on löysällä. Eli nosta se pystyyn. Liikuttele osaa, johon ketju ja nuija kiinnittyvät. Pitäisi olla todella herkkäliikkeinen. Jos tuntuu tahmeutta, laakerit ovat likaiset tai liian kireällä. Yamahan suoravedon salvepuolen huono tuntuma paikallistui mulla tuonne.Notkeampaa rasvaa kehiin ja taas toimii.
Tohtori myhäilee...
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
KoRn88.
24.02.2006 15:42:22
Vaihda jouset keskenään. Jos paranee, osta uudet.

On sitä ihminen tyhmä kun en tätä tajunnut. Iso kiitos sinulle neuvoista! Vaihdoin ne jouset äskettäin keskenään. Slaven tuntuma huononi selvästi, mutta masterin tuntuma ei silti parantunut ainakaan kovin huomattavasti. Tämä on mielestäni aika erikoista.

Onhan siinä muitakin säätöjä kuin jousen kireys. Koita laittaa pedaalilautaa pystympään tai nuijan lähtöasemaa kauemmas kalvosta - saat lisää voimaa. Jos tuntuma muuttuu pomppivaksi, jousen löysääminen auttaa. Rajansa silläkin, tietty.

Unohdin tosiaan aloitusviestissä sanoa, että nuitakin säätöjä olen kokeillut muutella tuloksetta tässä viime päivien aikana. Tuo tuntuma masterista on huonontunut ehkä noin viikon sisällä ja säätöjä olen alkanut ränkläilemään vasta nyt kun tuntuma on selvästi huonompi.

Jos säätäminen ei auta, huolla pedaali. Tai no, tämä nyt kannattaa tehdä joka tapauksessa. Huolellinen puhdistus ja rasvaus, kaikki pölyt ja karvat pois pienistä väleistä (etenkin akseleihin ja niveliin kertyy), ruuvien kiristys. Joku kohta saattaa olla myös liian kireällä, aiheuttaen kitkaa ja hitautta. Kantapään saranan saa helposti liian tiukalle, jolloin tuntuma on tahmea.

Kunnon huollon aion kyllä viikonlopun aikana tehdä, vaikka olenkin tuota aika vasta rasvaillut ja pölyjä puhdistellut.

Yksi testi vielä. Ota irrota nuija ja jousi, pidä laudasta kiinni niin että ketju on löysällä. Eli nosta se pystyyn. Liikuttele osaa, johon ketju ja nuija kiinnittyvät. Pitäisi olla todella herkkäliikkeinen. Jos tuntuu tahmeutta, laakerit ovat likaiset tai liian kireällä. Yamahan suoravedon salvepuolen huono tuntuma paikallistui mulla tuonne.Notkeampaa rasvaa kehiin ja taas toimii.

Tämänkin testasin ja eipä siinä tahmeutta tuntunut olevan.

Eli todennäköistä on, että kalvo on huonontunut, kuten Bobana aiemmin mainitsikin. Mutta voiko se kalvo "kuolla" pelkästään masterin nuijan kohdalta, koska slaven tuntuma on oikein hyvä? Lisäksi ihmetyttää tuo suorittamani jousten vaihto, mistä aikaisemmin tässä postauksessa mainitsin. Korjautuisikohan asia sittenkään pelkällä kalvon vaihdolla vai täytyyköhän tässä pamauttaa uudet jousetkin.

Niskamies
24.02.2006 17:44:18
Eli todennäköistä on, että kalvo on huonontunut, kuten Bobana aiemmin mainitsikin. Mutta voiko se kalvo "kuolla" pelkästään masterin nuijan kohdalta, koska slaven tuntuma on oikein hyvä? Lisäksi ihmetyttää tuo suorittamani jousten vaihto, mistä aikaisemmin tässä postauksessa mainitsin. Korjautuisikohan asia sittenkään pelkällä kalvon vaihdolla vai täytyyköhän tässä pamauttaa uudet jousetkin.

Pistä sekä uusi kalvo että uudet jouset. Selviipä sitten jousien vaikutus, ei ne paljoa maksa.
More is more.
KoRn88.
24.02.2006 18:03:29
Pistä sekä uusi kalvo että uudet jouset. Selviipä sitten jousien vaikutus, ei ne paljoa maksa.

Joo kyllä näin täytyy tehdä. Mutta onko tietoa mistä nuita IC:n jousia saisi tilattua? Thomannillahan nyt ainakin olisi, mutta ei viitsisi sieltä alkaa pelkkiä jousia tilaamaan. Ja 50 euroahan se taisi olla minimi, mitä sieltä edes pystyy tilaamaan. Paikallinen liikekään ei taida nuin pientä tavaraa edes alkaa tilaamaan ja jos alkavat niin sitä saa kyllä odotella luultavasti vuosia.

Hulfok
24.02.2006 18:08:12
Joo kyllä näin täytyy tehdä. Mutta onko tietoa mistä nuita IC:n jousia saisi tilattua? Thomannillahan nyt ainakin olisi, mutta ei viitsisi sieltä alkaa pelkkiä jousia tilaamaan. Ja 50 euroahan se taisi olla minimi, mitä sieltä edes pystyy tilaamaan. Paikallinen liikekään ei taida nuin pientä tavaraa edes alkaa tilaamaan ja jos alkavat niin sitä saa kyllä odotella luultavasti vuosia.

Mun mielestä niihin käy ihan ne taman heavy jouset... Tai sit jonkun muun valmistajan.
ddrum54
24.02.2006 23:06:29
Sopivia jousia löytyy myös hyvin varustetuista autotarvikeliikkeistä. Jäykkyyksissä on valinnanvaraa ja hinnat on naurettavan alhaisia. ( Siis jos vertaa soitinkaupan jousiin.)
2`n 4
Hulfok
25.02.2006 09:11:35
Aika hassua kyllä, koska meillä on ollu ic:at jo 'bout 8 vuotta eikä niissä oo juuri mitään muuta vikaa kun klamppia välitangossa:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)