Aihe: pearl export select elx, mutta mikä laatu?
1 2
Jack Daniels
25.02.2006 09:35:02
Minkähän laatuinen on pearl export select elx setti?
Onko se koivurunkoinen vai mikä?
Mihin tätä vois verrata?
Jeltz
25.02.2006 10:51:13
Minkähän laatuinen on pearl export select elx setti?
Onko se koivurunkoinen vai mikä?
Mihin tätä vois verrata?

Select, elikkäs ELX on kallein Exporteista, hintaerot johtuvat lakkapinnasta EX:n ja EXR:n ollessa muovipinnoitettuja, muuten samanlaisia. Rungot poppelia. Verrattavissa muihin keskikastin setteihin, kuten esimerkiksi Tama Superstar, Sonor Force jotakin, Yamaha Stage Custom ja Premier Cabria. Exportit on ihan ok:t pöntöt, mutta ISS:t (kelluva tomiripustus siis) ovat saaneet paljon kritiikkiä osakseen, ja toiset (kuten minä) eivät tykkää Pearl-tyyppisistä tomivarsista.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
ToMi88
25.02.2006 10:51:29 (muokattu 25.02.2006 10:52:28)

Se on poppelia, ihan ok rummut. Verrattavissa esim: tama superstar ja rockstar- osastoon. Tsekkaa tuo rumpuvertailu faq tosta ylempää, siellä on hyvin lisää infoa.

E: myöhässä :)
fish-eye
25.02.2006 11:09:50
mäkään en ihan kans ymmärrä et minkä takiii pearleis tomholderit on kaks eriä?
ei oo siistinnäköistä kun lähtee bassarist kaks putkee..
mul on ollu exportit et muuten ihan hyvät soundit.. (ne oli tosin sairaan vanhat:D)
it´s so sad but true..
ToMi88
25.02.2006 11:16:03

mäkään en ihan kans ymmärrä et minkä takiii pearleis tomholderit on kaks eriä?
ei oo siistinnäköistä kun lähtee bassarist kaks putkee..
mul on ollu exportit et muuten ihan hyvät soundit.. (ne oli tosin sairaan vanhat:D)

Sehän on vaan kätevä. Jos haluu soittaa vaan yhdellä etutomilla, niin ei jää mitään rumia putkia tököttämään siihen basariin, toisinkun esmes tamalla.
HeavyMachinery
25.02.2006 11:23:23

Sehän on vaan kätevä. Jos haluu soittaa vaan yhdellä etutomilla, niin ei jää mitään rumia putkia tököttämään siihen basariin, toisinkun esmes tamalla.

Tamasta voi ottaa sen toisen tomi holderin pois se on vaan sen putken sisällä....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
ToMi88
25.02.2006 11:35:38

Tamasta voi ottaa sen toisen tomi holderin pois se on vaan sen putken sisällä....

Aijaahas..no, on se silti hienompi kun taman ;)
WyW
25.02.2006 12:24:36

Väittäisin että Exportit on ihan materiaalinsa takia saundillisesti heikommat kuin esim. Sonorin Forcet. Kaverin Forceissa on rungoissa muistaakseni pari viilua vaahteraa ja pari lehmusta. Nämä puut käsittääkseni soivat paremmin kuin poppeli. Olen todennäköisesti väärässä :)

Pearl kyllä pitää muuten pintansa. Virityskoneistot ja hardware on laadukasta (kunhan vaan vaihtaa IIS:t RIMS:eihin).
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
Akahito
25.02.2006 12:26:53

Pearlin tomiholderi on kyllä luotettava, mutta on se kyllä tyhmä miksi sinne basariin pitää tunkea KAKSI putkea yhden sijaan, koska se yksikin on jo liikaa... :(

Noista ISS:istä huomautettakoon, ettei ko. systeemi ole yhtään pöhkö, se on itse asiassa todella fiksu, käytännössä sama periaate kuin Taman StarCast-ripustuksessa, mutta irroitettavissa, siksi omissa silmissäni ehkäpä parempi - ripustus kuten StarCast, OptiMount tai muu kiinteämmänpuoleinen törrötin tulee herkästi tielle rumpukoteloihin asetettaessa.

Mikä aiheuttaa sen, että ISS on ihmisten mielestä usein huono, on aivan muu kuin itse ripustus: Exporttien ohuet (ja välillä muutenkin vähän sinnepäin olevat) 1,6mm prässätyt peltivanteet antavat myöte ja taipuvat, kun siitä ripustaa vähänkään painavamman rummun. Tämä taipuminen aiheuttaa sen epävireisyyden ja soinnin sammumisen; 2,3mm prässätyillä tai valuvanteilla ongelma ei ilmene.

Huonoin puoli ISS:ssä on se keinuminen ja tutina, samoin kuin kaikissa RIMS-adaptaatioissa. Siksi OptiMount on se ns. "high-endimpi" ratkaisu, koska on jämäkämpi soittotuntuman kannalta.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Legatus
25.02.2006 12:27:54
Eikös näissä nykysissä Force 2005 ja 3005 ole ihan 100% yhtä tavaraa eli 3 tonnivitoset 100% Maplea ja 2005 100% Birchiä? Noissa pari numeroo pienemmissä oli vielä sekapuuta... Korjatkaa jos olen väärässä.
Juoksee halvemman perässä.
moderndrummer88
25.02.2006 12:32:13
Eikös näissä nykysissä Force 2005 ja 3005 ole ihan 100% yhtä tavaraa eli 3 tonnivitoset 100% Maplea ja 2005 100% Birchiä? Noissa pari numeroo pienemmissä oli vielä sekapuuta... Korjatkaa jos olen väärässä.

oikeassa olet
"Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." - jonsku1
Rockster
25.02.2006 13:24:47
Noita ISS:iä on haukuttu lähinnä sen takia, että vire putoaa ripustuksen kohdalta. Huomasin samaa ongelmaa kun pidin tomeja ns liian kallellaan eli pystyssä. Jos tomit ovat mahdollisimman vaatasossa, tuota vireongelmaa ei enää ole.
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
ddrum54
25.02.2006 13:37:33
Mikä aiheuttaa sen, että ISS on ihmisten mielestä usein huono, on aivan muu kuin itse ripustus: Exporttien ohuet (ja välillä muutenkin vähän sinnepäin olevat) 1,6mm prässätyt peltivanteet antavat myöte ja taipuvat, kun siitä ripustaa vähänkään painavamman rummun. Tämä taipuminen aiheuttaa sen epävireisyyden ja soinnin sammumisen; 2,3mm prässätyillä tai valuvanteilla ongelma ei ilmene.

Mulla on 16" ft:sta tehty mopobasari, jossa raiserina on ISS. Eli tässä tapauksessa rumpua ei ripusteta mihinkään. Vanne on 2,3mm paksu prässivanne. Kun laitan raiserin paikoilleen ja kiristän vain sen verran ettei se klonksu, niin jo siinä vaiheessa ISS pullauttaa kalvon ulos, aiheuttaen virittämisen mahdottomuuden. Ongelmana on se, että se ISS:n alakynsi painuu vanteen alle, kalvon kehystä painamaan. Mielestäni ( ja hyvin monen muunkin mielestä ) ISS on idioottimaisen innovaation tulos.

Käykääs kattomassa Pearl Forumilla käyttäjien mielipiteitä. Yleisin kommentti ISS:stä on " ISS sucks ".

BTW: Starcast ( vanha malli ) on helvetin ruma, mutta se toimii.
2`n 4
Hakki
25.02.2006 17:08:32
Käykääs kattomassa Pearl Forumilla käyttäjien mielipiteitä. Yleisin kommentti ISS:stä on " ISS sucks ".

Byääh. Hyvin on toiminut tähän asti. Optimount olisi kyllä parempi, mutta ISS riittää aivan mainiosti.
while(true) {play(metal);}
miscage
25.02.2006 17:33:27
Itselläni tuppaa välillä 14" lattiatomi tipahtamaan ripustuksesta, ja muutenkin heiluu kuin hullun mulkku. Eli en ole tyytyväinen tuohon ISS-ratkaisuun ollut.
Speedy
25.02.2006 21:42:30

Ihan ok setti, itse olen ainakin tykännyt.. Hinta/laatu suhde on hyvä ja kun on vähän edulisempi setti niin ei itketä niin paljon jos sattuu pikku naarmu tulemaan keikkaillessa..=)

Emperor/ambassador kalvo yhdistelmällä toimii ainakin hyvin.. tuo ISS ongelmakin voi ratketa sillä kun kalvoissa on eri paksuiset ne metalli reunat..Emperoreissa ei ainakaan pahasti ota kiinni..Riippuu tietty miten kireällä on.. Mutta ei silti, eipähän ne omaisuuksia maksa nuo Optimountitkaan, täytys vaan sijoittaa..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Hakki
26.02.2006 13:08:25
Mulla on varmaankin vaan käynyt flaksi, kun en ole tähän mennessä onnistunut saamaan ISS:llä esim 16" tomini vannetta mutkalle tai putoamaan sitä ripustuksista tms. Kyllähän ne hiukan heiluvat soitettaessa mutta eivät häiritsevästi. Aluksi hirvitti, mutta kunhan vaan varmistuu siitä, että ripustukset ovat oikeasti tarpeeksi kireällä niin mitään hätää ei ole.
while(true) {play(metal);}
fabarm
26.02.2006 14:02:18

3005 lehmus/vaahterarunko.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
moderndrummer88
26.02.2006 14:03:57
3005 lehmus/vaahterarunko.

eikös 3003 ollu tuolla yhistelmällä?
"Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." - jonsku1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)