Aihe: RekaStudiot : Misirlou
1
Demostudio
03.02.2006 13:51:54 (muokattu 08.02.2006 00:26:52)
Bändin nimi: RekaStudiot
Kappaleen nimi: Misirlou

URL: http://www.rekastudiot.com/Kappaleet1.mp3 (Mp3)

Tämän halusin kuunneltavaksi ihan siksi että on niin hyvä biisi, toista mieltä voidaan olla siitä miten sen olen itse tulkinnut...antaa palaa...kiitän etukäteen...
rlo
06.02.2006 10:07:07

Toivoisin arvosteluja. Konerummut korvataan oikeilla, meni vaan mankka paskaksi viikonloppuna. Sellaisia ne analogiset vehkeet on, kivoja kun toimivat, mutta herkkiä hajoamaan.
Les Is More
kimke
07.02.2006 11:30:39 (muokattu 07.02.2006 11:34:47)
Ihan lepposan mukavastihan tuo rullaa. Minun mieleeni saisi kyllä olla kuitenkin hiukkasen raisumpi meininki. Toisaalta oikeat rummut varmaan tuo lisää sitä kaivattua menoa biisiin. Basso sais kuulua ehkä paremmin. Kuuntelin kylläkin vain tietokoneen kaiuttimien kanssa, joten sinänsä ei ehkä kannata paljon miksausneuvoja antaa. Mutta soiton puolesta muuten ihan toimiva, tiukka kokonaisuus. Tieten omia biisejä ois mukavampi kuulla.

Kun tuolla toisella yleistä-palstalla nyt keskustellaan tämän palstan hiljaisuudesta, niin vihjasempas tässä, että käyppäs joutessas kuunteleen Ardennesin Pillow Book ja anna jotain kommenttia.

edit: taustapimputus (piano) on hyvä
PHy
08.02.2006 11:58:48 (muokattu 08.02.2006 12:16:02)

hyvä biisi ... tulkinnut...

Biisi oli hyvä ja tulkinta myös. En tiedä missä olen kuullut tuon aiemmin, joten vertailukohtia muihin versioihin ei ole.

Soundit ovat mainiot ja se pianojuttu sopii taustalle erinomaisesti -olkoonkin, että se tuntui hieman toistavan itseään. Kitara kuulostaa hyvältä vaikka ajoittain siitä tuli mieleen balalaikka ja Viktor Klimenkon näköiset kasakat tanssimassa ripaskaa.

Kappale toimii alusta loppuun tuollaisena mutta se voisi toimia (tietysti) elävillä rummuilla sekä perinteisellä 60-luku-rautalanka-kitarasoundilla.

En tiedä kuulinko harhoja mutta sain sen vaikutelman, että tempo vaihteli ajoittain.

Tuolla jossain herättelit keskustelua näiden demojen kommentomattomuudesta. On totta, että palautetta on mukava saada ja pahimmillaanhan siitä voi vaikka oppia jotain. Kommentoitkin jo Kasvukivun 'Hei mä hengitän'-biisiä, kiitos siitä. Lisäksi bändiltä löytyy parin sivun takaa 'Chat' sekä 'Hei mä hengitän'. Niistäkin olisi mukava kuulla mielipiteitä.

Se kolmas demo on tietysti 'Ei syytä' eikä 'Hei mä hengitän', joka sekin siis löytyy palstalta.
rlo
08.02.2006 12:33:12 (muokattu 08.02.2006 12:34:13)

Kappale on alunperin Ventures rautalankabändin tekemä ja se on myös elokuvan Bulp Fictionin tunnusmusa. Jotenkin näin se menee. Pitää katsoa vielä säveltäjä levynkannesta kunhan pääsen himaan.

Konerummut korvataan oikeilla, olen vihdoinkin saanut mankan pelittämään.

Tuo rautalankasoundi ei tosiaan ole aito kun äänitettäessä minulla ei ollut stratoa studiolla, soitin sen telellä ja sen tosiaan tarkkakorvainen huomaa. Uusin tämänkin, tai teen uuden version....
Les Is More
hege
23.02.2006 23:42:57
Kyllä nämä Rekan hommat on minun mieleen mitä oon täältä kuunnellu. Pisteet sille
Mika Antero
24.02.2006 11:24:04
Kappale on alunperin Ventures rautalankabändin tekemä ja se on myös elokuvan Bulp Fictionin tunnusmusa. Jotenkin näin se menee.

Jaa-a, en tiedä alkuperäisestä, joku kansanlauluhan se lienee? Tunnetuin versio (se Pulp Fictionissakin soiva) on Dick Dale & His Del-Tonesin. Muistaiskohan joku muu kappaleen alkuperän paremmin?

Tämä RekaStudiot -versio on taidokas kopio, mutta armottoman laiska Dick Dalen hysteeriseen menoon verrattuna. Hyvää kitarointia silti.
jaakkima2
01.11.2006 23:03:30
Nostetaan ylös. Sen verran hyvä "kopiointi" johonkin mitä en tiedä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt