jakasepp 25.02.2006 01:44:36 | |
---|
Tulipahan taas todettua. Ostin tuossa viime kesänä uuden Fenderin elektroakustisen sunburst kitaran opiskelijabudjetilla 235e. Soittelin sillä satunnaisesti noin 5k. Noh, kitaran otelaudan maalipinta hajosi täysin ja kaulasta tuli aivan hirveän näköinen. Vein skeban takuuhuoltoon viikko sitten ja valitin, että tämmöinen ei kertakaikkiaan ole hyväksyttävää. Myyjät ottivat yhteyttä Fenderiin kaksi kertaa ja tukkuliikkeeseen kerran ja soittivat sitten takaisin minulle. Soitin ei kuulemma mene takuuseen, koska tämän hintaluokan soittimessa on aivan "normaalia", että maalipinta hajoaa aivan p**kaksi. Huomautin, että minun mielestäni ei ole millään standardilla "normaalia", että otelaudan maalipinta hajoaa aivan hirveän näköiseksi alle vuodessa. Kyllä kahdella ja puolella sadalla pitäisi saada vehje mikä kestää ainakin sen kaksi vuotta! Siinä sitten aikamme neuvoteltuamme pääsimme sopuratkaisuun. Musiikkiliike hyvitti täyden hinnan Fenderin rottelosta vaihtaessani sen Ibanezin täyspuukannelliseen kitaraan, missä kaula on ruusupuuta. Itselleni jäi maksettavaksi vain kitaran alkuperäisten hintojen erotus. Ja täytyy sanoa, että kyllä tuo Ibanezi sitten tuntuu ja soi aivan helevetin paljon kauniimmin, kuin halpis Fender. Kiitoksia vaan Jyväskylän Musikantille rehellisestä ja ansiokkaasta toiminnasta. Niin, ja se Fenderin halpiskitara oli muuten Fender DG-5CE. Jos joku kyseistä kitaraa katselee niin suosittelen harkitsemaan kaksi kertaa. Kaikkein eniten vaihdetussa kitarassa ihmetyttää se, että miten Fender kehtaa julkaista tuollaista tavaraa Fenderin omalla nimellä. Olisin ymmärtänyt, jos kitarassa olisi lukenut, että valmistaja blaablaablaa ja pienellä Fender, mutta ei. Siinä jökötti kissan kokoisilla kirjaimilla, että Fender. Ja mitä Fender symboloi? Laatua, ikää, kestävyyttä. Noh, sinänsähän tämä on aivan ymmärrettävää. Fenderhän on nykyään osakeyhtiö ja globaali osakeyhtiö pyrkii maksimoimaan voittoaan. Markkinaheebot eivät ole näköjään taas ymmärtäneet, että tällaisilla roskatuotteilla pilataan vuosikymmenien saatossa syntynyt tuotemerkki, johon asiakkaat luottavat. Mitä tästä siis opimme? Jätä muutama tuoppi olutta ottamatta ja panosta se satanen enemmän siihen kitaraan niin ei tarvitse myöhemmin murehtia. Syystä tai toisesta epäilen, että tiedän liikaa asioista, joista on aivan älytöntä tietää paljon mitään. -Erlend Loe |
kivi 25.02.2006 01:55:08 | |
---|
Ja mitä Fender symboloi? Laatua, ikää, kestävyyttä. No, Fenderin akustiset on kyllä kautta aikojen symboloineet "halvimpia edes jonkun merkkisiä ritsoja mitä rahalla saa", että sikäli tuo oli kyllä odotettavissa. :-) Mutta ikävä kuulla. Eihän sen toki noin pitäisi kitaran kuoriutua. Sentään _sähkökitaroistaan_ kuuluisaa merkkiä. Sanoit, että otelauta oli maalattu. Ja kansikin. Minkä värinen oli siis tämä elektroakustinen, kopaltaan ja otelaudaltaan? (Josko tästä löytyisi selitystä sattumaan.) |
jakasepp 25.02.2006 02:08:13 | |
---|
Eipä kai siihen mitään kummallisempaa selitystä löytyne kuin se, että otelaudan puu oli niin pehmeää. Sitä en tietenkään silloin ostohetkellä tajunnut tarkistaa. Tämän värinen oli paitsi elektroakustinen soololovella: http://www.fender.com/products/search.php?partno=0960600232 Jeps, no mutta onneksi hyvän musiikkiliikkeen ansiosta vehje saatiin vaihdettua minimaalisin kustannuksin ja nykyinen peli soi kuin unelma. Fenderin sivuilla ei muuten kyseistä kitaraa enää ole, joten ovat taitaneet vetää sen pois tuotannosta :) Syystä tai toisesta epäilen, että tiedän liikaa asioista, joista on aivan älytöntä tietää paljon mitään. -Erlend Loe |
Vipu 25.02.2006 09:42:33 | |
---|
Jep olen samaa mieltä että kannattaa aika nopeasti ostaa se laadukas kallis ja hyvä soitin tai kitara tai mitä ostaakaan kuin että eka ostaa jonkun ihan huonon ja sit ostelee 5kk välein jonkun ihan vähän paremman. Itselläni eka kitara oli joku Yamahan perus jolla nyt jotenkin soitteli ja sen jälkeen ehkä meni 1v ja ostin hyvän Ibanez rg320:n ja hyvin on pärjännyt. Seuraava hankinta on Behringer ultratwin 212 XG combosta johonkin 6505 nuppiin ja 4x12 kaappiin. eli heti tuolta huonosta behringeristä hyvän luokan kaappiin ja nuppiin. |
Itse sain tiistaina postista Epiphonen Emily-SG:n (G-310). Veljet. 253e silkkaa silmänruokaa ja tatsikin on vielä vallan mainio. Kitara soi mainiosti ihan niinkin vaan sitten kun ryyditin sitä putkivahvistimella meidän treeniksellä, niin soundi oli mitä karsein. En olekkaan koskaan kuullut niin paskoja mikkejä, mitä siinä kitarassa on. Runko kun on leppää, niin pitäisi olla ehkä hieman tummempisoundinen mikki korvaamassa sitä mahongin puutetta. Tuli ihan liikaa räkäistä keskialuetta. Onneksi asia on korvattavissa pöydällä asennusta odottavalla Teuvon erikoisella. Köyhä voi ostaa kyllä paskaakin kunhan omistaa jotain kallista ensin. Harrastuksenahan se kitaran parantelu menee. Sama juttu autoissakin ;) Mutta mystinen juttu jos maalipinnat irtoilee. Ei pitäis kauheasti tapahtua ellei ole jotain kosteus tms. ongelmia? shitfuck inc. |
kivi 25.02.2006 12:32:01 | |
---|
Mutta mystinen juttu jos maalipinnat irtoilee. Ei pitäis kauheasti tapahtua ellei ole jotain kosteus tms. ongelmia? Eihän tuossa otelaudassa edes pitäisi olla maalipintaa..? Hmm. Mieleen juolahtaa Pirkka-lehden kysy-palsta, johon raivosta kirjava rouva kirjoittaa, että hänellä on vasta puolivuotias Airamin pumpputermos, ja nyt jo lohkeilee musta maali termoksen sisältä. No, Airamilta vastataan, ettei heillä ole ainoassakaan termoksessa mustaa pinnoitetta, eikä taida olla koko maailmassakaan sisältä pinnoitettua termaria, kyllä se on se rouvan oma kaffe kun on jämähtänyt seiniin ja nyt lohkeilee... Mutta tässähän ei tietenkään ole kyse tästä. Piti vain kertoa. :-)
|
Tympee Huttunen 25.02.2006 12:38:02 | |
---|
Jos tarkoittaa lakkauksia? Mexico Fendereistäkin ne kauniisti rapisee. Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n. |
Sir Härö 25.02.2006 13:37:07 | |
---|
Sanoit, että otelauta oli maalattu. Ja kansikin. Minkä värinen oli siis tämä elektroakustinen, kopaltaan ja otelaudaltaan? (Josko tästä löytyisi selitystä sattumaan.) Vai onko nyt mennyt kaula- ja otelautakäsitteet väärinperin? Näin minä ainakin tekstistä ymmärsin. Enhän minä silti aksuttimista oikein mitään tiedä. Ei ole kokemusta. "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
V.U.K. #18 |
myrtonen 25.02.2006 13:56:58 | |
---|
Vai onko nyt mennyt kaula- ja otelautakäsitteet väärinperin? Näin minä ainakin tekstistä ymmärsin. Mulle ainakaan "kitaran otelaudan maalipinta" ei sano mitään. Ikinä en ole kitaraa, jossa on otelauta maalattu, nähnyt. Mega Man Club #010 - Gay Man
Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa. |
tommiot 25.02.2006 13:58:39 | |
---|
Mulle ainakaan "" ei sano mitään. Ikinä en ole kitaraa, jossa on otelauta maalattu, nähnyt. Näin tuossa yhden Squierin teräskielisen, jossa oli otelaudan maalit kuluneet. Alta näkyi jotain vaaleata puuta 8) |
myrtonen 25.02.2006 14:00:55 | |
---|
Näin tuossa yhden Squierin teräskielisen, jossa oli otelaudan maalit kuluneet. Alta näkyi jotain vaaleata puuta 8) Joku lastulevykaula, jonka päälle maalattu ruskeaa, jotta näyttäisi ruusupuulta? Sairasta. Mega Man Club #010 - Gay Man
Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa. |
Krice 25.02.2006 15:07:28 | |
---|
Ja mitä Fender symboloi? Laatua, ikää, kestävyyttä. Huonoutta. |
Super-Jari 25.02.2006 15:21:08 | |
---|
Huonoutta. Huono provo. Syy: Ibanez GRG 170 DX |
McNulty 25.02.2006 15:52:45 | |
---|
Kyllä köyhä voi halvallakin löytää varsin asiallisen soittopelin. Se vain vaatii silmää, sinnikkyyttä ja hieman ehkä tuuriakin. Metsästysonnea, näet! :) Suosittelen tsekkaamaan Ibanez AW (ArtWood) sarjan soittimet. Ovat hintaisekseen varsin laadukkaita (myös tasalaatuisia) soittimia. Pikkusiskolle löydettiin Ibanezilta alle 300e erittäin pätevä teräskielinen jumbo. Soundaa ihan ok, B-Bandin lisensoitu elektroniikka, hyvä satula, hyvät tallaluut (vaikka vissiin muovia ovatkin) ja pitää vireensä. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |