Basboy 23.02.2006 20:12:40 | |
---|
kertokaa kokemuksia nauhattomista.. onko niiden itte tekeminen vaikeeta? mistä sais aloittelialle tosi halvan ei tarvittis olla hyvä? |
bize 23.02.2006 20:17:38 | |
---|
Luvallisesti out! |
Jalmus 23.02.2006 20:18:00 | |
---|
Mä teetätin ihan uudesta Tokai Jazz Sound bassosta heti uutena nauhattoman. Soitinliikkeen kitaranikkari poisti nauhat ja veti viilut tilalle, eikä maksanut ainakaan mulle silloin yhtään extraa. Nauhattomalle tuli markoissa hintaa n. 2000 mk. Ja on sillä pari levyraitaakin soitettu. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Basboy 23.02.2006 20:26:24 | |
---|
onko niillä helppo soittaa? |
bize 23.02.2006 20:34:14 | |
---|
Vaikeempaa kun nauhallisella. Luvallisesti out! |
Jalmus 24.02.2006 14:27:35 | |
---|
Soundi on erilainen, atakki on erilainen, intonaation löytäminen vaikeampaa... Kyllä niitä ongelmia nauhattoman kanssa tulee, joten en suosittele vasta jonkin aikaa soittaneelle. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Pirkka 24.02.2006 17:59:17 (muokattu 24.02.2006 18:05:07) | |
---|
Soundi on erilainen, atakki on erilainen, intonaation löytäminen vaikeampaa... Kyllä niitä ongelmia nauhattoman kanssa tulee, joten en suosittele vasta jonkin aikaa soittaneelle. Näin sitä tsempataan... Sori vaan mutta mun mielestä tuo on turhaa pelottelua. Jos haluaa soittaa nauhatonta niin hankkii sellaisen ja rupee treenaan. Ei se mikään mörkö ole. Samat asiat sillä pystyy soittamaan kuin nauhallisellakin. |
pasikaikkonen 24.02.2006 18:12:27 (muokattu 24.02.2006 18:21:52) | |
---|
Tzäp ! Vasta vähän aikaa nauhattomalla soittaneena täytyy sanoa, että oli vaikeampaa kun kuvittelin ! ...opettelussa edelleen, pakko myöntää... Yksin soittelu on helpompaa, mutta bändin kera soittaessa huomaa miten epävireessä sitä voikaan välillä olla. ( vaatii myös kitaristilta ahkeraa virittelyä ) No pikkuhiljaa alkaa sujua ja alan oppia kuuntelemaan virettä ilman, että pitää kokoajan katsella niitä nauhan "paikkoja". Lisäksi alan oppimaan liuttamaan oikeaan korkeuteen vireen vähän muuttuessa. (Bassoni on tehty nauhattomaksi nauhallisesta ja onneksi ne nauhan kolot näkyvät vielä.) ...mutta kivaa nauhattomalla soittelu on ja ajoittain nauhallisella soittelu tuntuu vähän rajoitetulta meiningiltä. (2 bassona on nauhallinen lainaverme) Sen verran tuo nauhattomalla soittelu on innostanut, että kontra tulee hankintaan joskus tulevaisuudessa, sitä odotellessa ...treeniä, treeniä, laikka punasena :) SPINAL TZÄP !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!! |
pasistito 24.02.2006 23:32:17 | |
---|
Itse olen ehkä myös hankkimassa nauhatonta. Huomenna lähden kiertämään helsingin musaliikkeitä niiden toivossa, että saisi vähän kokeilla. Kontraa olisi myös tarkoitus alkaa soittamaan joskus. Onko tuo nauhattoman opetteleminen minkäänlainen helpotus kontraan lähtemiseen? Olen vähän kontraa soitellut, ja täytyy sanoa, että perkeleen hankalaa se on nauhalliseen sähköbassoon verrattuna. Kun se 5. nauhakin on siellä melkein bodyn luona niin menee suuntavaistot ihan sekaisin. - 2-3 vuotta bassoa soitellut (klassista kitaraa tosin 8:tta vuotta) |
Niskamies 25.02.2006 00:36:51 | |
---|
Itse olen ehkä myös hankkimassa nauhatonta. Huomenna lähden kiertämään helsingin musaliikkeitä niiden toivossa, että saisi vähän kokeilla. Kontraa olisi myös tarkoitus alkaa soittamaan joskus. Onko tuo nauhattoman opetteleminen minkäänlainen helpotus kontraan lähtemiseen? Olen vähän kontraa soitellut, ja täytyy sanoa, että perkeleen hankalaa se on nauhalliseen sähköbassoon verrattuna. Kun se 5. nauhakin on siellä melkein bodyn luona niin menee suuntavaistot ihan sekaisin. - 2-3 vuotta bassoa soitellut (klassista kitaraa tosin 8:tta vuotta) Mun mielestä nauhattoman basson soittamisesta ei ole oikeastaan mitään hyötyä kontran kanssa - muuten kuin siis korvan kehittymisen kannalta. Kontra ja sbasso ovat kaksi aivan eri soitinta. Noin lyhyesti sanottuna, kontran soittaminen perustuu asemasoittoon. Yhdellä asemalla saa kolme säveltä - perussävelen, puolikkaan sävelaskelen, ja kokosävelaskeleen. Sähkärissä kun yhellä asemalla saa helposti 1,5 sävelaskelta. More is more. |
http://www.thomann.de/thoiw3_harley … 0fltbk_fretless_ebass_prodinfo.htmlJo on aikoihin eletty kun alkavat kopioimaan Tanglewoodia!!! Huhhuh... http://www.tanglewoodguitars.co.uk/ … m/electricBasses/REB4-HN-Medium.jpg oli vaikeampaa kun kuvittelinMulle se oli helpompaa kuin kuvittelin. En enään ja vielä omista nauhatonta, mutta kun sellaiseksi omani tein, sujui soittelu ihan mukavasti jo vallan pian. Tätä tosin edelsi aika monen vuoden soittelu nauhallisella. Nauhattoman soundi on jossain mielessä paljon parempi, joten vähän sinnepäin rämpiminenkin kuulostaa joskus hyvältä. Rajansa toki kaikella, ja ne nauhamerkit on syytä olla näkyvillä. Yksin treenaus ei ole hyvästä ilman taustanauhaa tai muuta, josta oikean sävelkorkeuden kuulee. Sähkärissä kun yhellä asemalla saa helposti 1,5 sävelaskelta.Ja me isompisormiset 2,5. Himpula, nyt heräs kiksit vihdoin saattaa tuo yksi projektibasso nauhattomaksi. Nauhattoman soundissa vaan on sitä jotain. |
pasistito 25.02.2006 10:45:39 | |
---|
Mun mielestä nauhattoman basson soittamisesta ei ole oikeastaan mitään hyötyä kontran kanssa - muuten kuin siis korvan kehittymisen kannalta. Kontra ja sbasso ovat kaksi aivan eri soitinta. Noin lyhyesti sanottuna, kontran soittaminen perustuu asemasoittoon. Yhdellä asemalla saa kolme säveltä - perussävelen, puolikkaan sävelaskelen, ja kokosävelaskeleen. Sähkärissä kun yhellä asemalla saa helposti 1,5 sävelaskelta. Juu tiedän kyllä, että ovat eri soittimia. Ajattelin juuri tuota sävelkorvajuttua, kun niillä muutamalla kerralla kun olen kontraa soittanut, ei ole oikein sävelet olleet niin puhtaita. Kyllä sitä kuuntelee, mutta vielä ei oikein osaa. |
inflames 26.02.2006 10:54:05 | |
---|
'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |