petank 10.02.2006 14:37:18 | |
---|
Osaisitteko vinkata, mitä vaihtoehtoja kannataisi käydä kokeilemassa YAMAHA LL16:lle - siis saman hintaluokan teräskielisiä. Jammuhan maksaa Thomannilla 710€, Fasulla 899,00 €. |
Turder 10.02.2006 17:00:46 | |
---|
Onpas sen hinta noussut kun oman hankin joskus loppukesästä/alkusyksystä -05, oli Thomannin hinta 628€. Tuo F-Musiikin listahinta on sitten jo ihan vitsi. Oma mielipide on, että parempaa et saa muilta valmistajilta tähän hinta/laatu -suhteeseen. Toki jos kitaran soundista tai ominaisuuksista ei pidä niin turha sitä on väkisin hankkia. Samassa hintaluokassa mm. Guild GAD 40C on ihan ok. There is no sound like the one of a good acoustic guitar. |
starsailor 10.02.2006 19:48:15 | |
---|
Martin D-15 maksaa kitarapajalla 880e, mutta on kokomahonkinen ja Yamaha on kauttaaltaan laadukkaammista materiaaleista. Ainakin jos perinteisesti ajatellaan kuusen ja ruusupuun olevan niitä parhaita. Larrivee:n D-03 malli taitaa lähteä myös alta tonnin ja siinä on kuusikansi ja mahonkikyljet ja -takakansi. Yamaha LL16 en ole koittanut, mutta noita molempia muita olen ja ihan hyviä ovat, Guildin edellämainittu malli on myös ihan ok, joskin mielestäni ylihinnoilte suomessa ja sen saisi netin kautta halvemmalla. Yamaha:n ainaut huonopuoli taitaa olla viimeistely lakka, joka on ei-niin-kauniisti vanhenevaa (koska se ei vanhene) ja äänenlaadullisesti heikompaa (yleisesti nitrolakkoja pidetään parhaimpina, mutta ne ovat myös herkkiä), tämäkin on kuitenkin enemmän spyykkeen juttuja kuin faktaa... |
petank 24.02.2006 20:55:42 (muokattu 24.02.2006 20:56:38) | |
---|
Tulipa vertailtua D-15:a ja Yamahaa Fasulla. On aikamoiset erot - ja molemmissa sekä hyviä että huonoja puolia. Tässä omat havainnot tarjolla olleista yksilöistä: Yamaha + kantavampi ääni + enemmän sustainia + kaula hieman helpompi soitettava - kovemmin soitettaessa osa kielistä särisee nauhoja vasten - laajat soinnut menevät mössöksi, jotenkin keskialueen ongelmalta tuntuu - ei pidä virettä niin hyvin kuin Martin (kielet molemmissa samaa luokkaa) Martin + saundi erittän puhdas, monimutkaisistakin soinnusta erottaa kaikki äänet + persoonallisempi saundi ja näkö - alapää menee ikävästi tukkoon - onko saundi liiankin erotteleva? onko liian vähän sustainia? Asiaa mietittyäni tuntuu siltä että olen enempi Martin-miehiä. Tuo alapään humina kylläkin mietityttää... Onko suunnilleen saman hintaluokan Martineissa malleja, joissa tuota piirrettä ei olisi? Vai oliko kyse vain yksilön ominaisuudesta? Mites muuten jälleenmyyntiarvo? Martin on kalliimpi kuin Jammu, mutta säilyttääkö myös arvonsa paremmin? |
Eikös tuossa Yamahassa ole lakattu body? Se tekee sointiin tosi ison eron. Itse olen Martin-miehiä, ja Martinin DM on kuusikannella varustettu versio tuosta D-15:stä, se voisi olla oikeinkin sopiva. Itse näillä näkymin ostan sen jahka saan pari sähkistä alta pois. Mitä Martinin jälleenmyyntiarvoon tulee, dollarilla on viimeaikoina ollut tapana heitellä, ja taitaa nyt olla nousemassa pohjalta, joten niiden arvo saattaa olla nousussa. |
petank 26.02.2006 18:59:49 | |
---|
Onko pääkaupunkiseudulla muissa kaupoissa kuin Fasulla tuota LL16:a? |