Aihe: Basistin asialla, jelppikää soundiasiassa.
1 2
Simplex
23.02.2006 22:31:55

Lupasin muuan puolihullulle basistille että kysäisen täältä neuvoa. Idea on se että keikkalle mennään mahdollisimman pienellä roudauksella(siltä soundi kyllä kuulostaakin) ja nyt pitäis keksiä miten soundi saataisiin paremmaksi ilman että tartvitaan uusia PAINAVIA kamoja. Hänellä meneee basso suoraan pöytään josta sitten subbariin, thats it! Olisko esim. jonkin moinen etuaste tms. pedaalihärpäke mitään? Kaikki ideat otetaan vastaan jos roudattavuuden keveys säilyy.
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
balzary
23.02.2006 22:33:14

Pöydän ja basson välissä ei siis nyt ole mitään?
Karlsson
23.02.2006 22:33:47
Lupasin muuan puolihullulle basistille että kysäisen täältä neuvoa. Idea on se että keikkalle mennään mahdollisimman pienellä roudauksella(siltä soundi kyllä kuulostaakin) ja nyt pitäis keksiä miten soundi saataisiin paremmaksi ilman että tartvitaan uusia PAINAVIA kamoja. Hänellä meneee basso suoraan pöytään josta sitten subbariin, thats it! Olisko esim. jonkin moinen etuaste tms. pedaalihärpäke mitään? Kaikki ideat otetaan vastaan jos roudattavuuden keveys säilyy.

Jos tosiaan pärjää PA-laitteistolla monitoreineen, niin joku etunen vaan. Esmes Sansampin BassdriverDI on oikeen oiva laitos. Menee taskuun.
hemmo
23.02.2006 22:34:29

Piuha?

Putkietusta suosittelen. Tuollainen pikkuloota tai vastaava:

http://www.thomann.de/thoiw3_art_tube_mp_studio_v3_prodinfo.html
FenderGibsonMarshallMonster
Zarmo
23.02.2006 22:38:18

Behkun BDI21!!!
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
pardy
23.02.2006 22:39:03

Behkun BDI21!!!

Hep. Tämä.
Simplex
23.02.2006 23:09:03 (muokattu 23.02.2006 23:13:21)

Juu ei, paitsi se piuha tosiaan.

Voisitteko vielä vähän valaista että mitä nää vehkeet tekee soundille? Onko noissa edellä mainituissa purkeissa sama vaikutus soundiin?
rattledad
23.02.2006 23:21:28

While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
pardy
23.02.2006 23:21:58

Voisitteko vielä vähän valaista että mitä nää vehkeet tekee soundille? Onko noissa edellä mainituissa purkeissa sama vaikutus soundiin?

Toin Behkun BDI21 on samalla vähän vahvarisimulaattori. Ts. ei tuu niin kliiniä soundia mitä suoraan linjaan. Tyylistä/miksaajasta/tähtien asennosta riippuu sitten että onko se tavoiteltua.
Simplex
24.02.2006 20:59:28

Toin Behkun BDI21 on samalla vähän vahvarisimulaattori. Ts. ei tuu niin kliiniä soundia mitä suoraan linjaan. Tyylistä/miksaajasta/tähtien asennosta riippuu sitten että onko se tavoiteltua.

Mutta tuleeko botnea lisää?

Minkälaisia ne Hartken vahvistimet on? Kuulemma kevyitä, onko vastaavia tarjolla?
pardy
24.02.2006 21:21:25

Mutta tuleeko botnea lisää?

No jos niin haluaa.
poppamies
24.02.2006 22:08:48

No itellä on ollut vähän aikaa SansAmp Bassdriver DI käytössä ja olen käyttänyt sitä suoraan päätevahvistimiin. Toimii loistavasti ja jaksaa mukisematta syöttää päätettä kuin päätettä. Siinä on soundi mukana taskukoossa, oli sitten perässä melkeinpä minkälaiset vehkeet tahansa, bassokamat, päätevahvistin tai mikseri. SansAmp (aivan kuten kuten ilmeisesti tuo Behringerin kopiokin) on loistava etuaste pedaalin muodossa ja sillä saa monipuolisella tavalla muokattua sen soundin lopulliseen muotoon eikä tarvitse murehtia siitä että se menisi pilalle sama mihin sen signaalin syöttää. Uskomatonta mutta totta. Vastaus kysyjän kysymykseen on etuaste. Se on sitten makuasia ja kustannuskysymys minkämerkkisen ja mallisen hankkii.
G-strings are for strippers
Johnny Buzz
24.02.2006 23:41:02

Putkietusta suosittelen. Tuollainen pikkuloota tai vastaava:

http://www.thomann.de/thoiw3_art_tube_mp_studio_v3_prodinfo.html

Millanen peli toi on? Saaks hyvät soundit?
www.soulstab.com
Soulstab live 25.2.2006 @ Club Volume (entinen Premiere Nights), Helsinki w/ Longshot, Electric Monk
ozmo
25.02.2006 00:42:21
Onkos kellään muuten kokemusta MXR:n M-80 etusesta? Minkä henkinen saundi siinä on? Jos siis vaikka Tech 21:n BDDI:hin vertaa... Monipuolisemmalta ainakin paperilla vaikuttaa. Tiedän "paperilla", mut tollasen härpäkkeen meinasin seuraavaks kun "pääsen" sans ampulasta eroon. Vittu ku ei oo mitään väliä miten hyvä laite olis kyseessä, aina siihen kyllästyy ja sit pitää alottaa uutta kierrosta. Damn, gas... :)
"What's the connection between American beer, and making love in a canoe? -They're both fucking close to water."
Overdozea:http://www.mikseri.net/artists/?id=49946
Aki
25.02.2006 03:46:34

No itellä on ollut vähän aikaa SansAmp Bassdriver DI käytössä ja olen käyttänyt sitä suoraan päätevahvistimiin. Toimii loistavasti ja jaksaa mukisematta syöttää päätettä kuin päätettä.
Kaverini käytti myös noin, mutta omasta mielestäni soundista puuttui aika paljon. Usealla eri testatulla nupilla (ja toisen nupin etusesta pelkkään päättäriin yms) toimi paljon eloisammin.

Asiaan. Passiivibasso tarvitsee DI-boksin mikseriin kytkiessä, koska muutoin eivät impedanssit sovi yhteen ja basson soundi tummenee ja tylsyy vahvasti. DI-boksina toimisi Behkun DI-100, GI-100, tai vaikka mainittu BDI-21. BDI:tä voi myös käyttää etuasteena jolloin käytössä on äänenvärisäätöjä. Myös putkietuaste toimii DI-boksina.
Jos bassossa on aktiivimikit (mm useat EMG:t), DI-boksille ei ole tarvetta.

Mutta jos bassosignaali on syötetty pelkkään subbariin, ei ole mikään ihme ettei soundi oikein tyydytä. PA-subbarille on tyypillistä ohjata 100Hz:ä pienempiä taajuuksia, basson aktiivinen alue on karkeasti 50Hz-3000Hz:n taajuuksia.
poppamies
25.02.2006 08:32:02

Kaverini käytti myös noin, mutta omasta mielestäni soundista puuttui aika paljon. Usealla eri testatulla nupilla (ja toisen nupin etusesta pelkkään päättäriin yms) toimi paljon eloisammin...

Ai jaa, minun mielestä toimii ainakin minulla paremmin ilman "toista" etuastetta. SansAmpissa on aika täyteläinen ja pyöreä soundi itessään ja jos siihen vielä laittaa toisen etuasteen perään niin minusta soundista tulee pikkasen liian "soft". Saan itse paljon erottelevamman soundin suoraan päätteeseen. Olen kayttänyt SansAmpia FX returnissa GK Backlinessakin vaikka siinä on hiton hyvä etuaste itessään. Nämä on makuasioita.
G-strings are for strippers
hemmo
25.02.2006 08:45:10

Ai jaa, minun mielestä toimii ainakin minulla paremmin ilman "toista" etuastetta. SansAmpissa on aika täyteläinen ja pyöreä soundi itessään ja jos siihen vielä laittaa toisen etuasteen perään niin minusta soundista tulee pikkasen liian "soft". Saan itse paljon erottelevamman soundin suoraan päätteeseen. Olen kayttänyt SansAmpia FX returnissa GK Backlinessakin vaikka siinä on hiton hyvä etuaste itessään. Nämä on makuasioita.

Olen huomannut, että kaikissa päätteissä ei riitä hööki toistamaan "pelkkää" etusta, esim. juuri SamsAmppia tai vastaavaa kovin hyvin eli riittävän kovaa.
FenderGibsonMarshallMonster
sumerland_
25.02.2006 09:14:30
Jos bassossa on aktiivimikit (mm useat EMG:t), DI-boksille ei ole tarvetta.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta: ei kai siitä suoranaista haittaa ole, jos aktiivibasson ajaa pöytään DI:n läpi?

Nimim. kokeillut tätä eräässä spexissä, soundi oli hyvä
Johnny Buzz
25.02.2006 09:17:44

Ostin hemmolta tommosen, ja törkeen hyvin on toiminut. Voisin katella jos saisin jotain soundisamplea ääniteltyä sillä.

Ois aika jees, jos jaksaisit jotain klippiä tehä. Toi vaikutti mielenkiintoiselta peliltä jo pelkästään hintansa puolesta.
www.soulstab.com
Soulstab live 25.2.2006 @ Club Volume (entinen Premiere Nights), Helsinki w/ Longshot, Electric Monk
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)