lostmind 23.02.2006 21:45:15 | |
---|
Osaako kukaan Sonar 4 (producer editionin) käyttäjä kertoa, miten saan Sonarin tunnistamaan ulkoisen äänikortin? Sonar tunnistaa kyllä midin, joka tulee ulkoisesta äänikortista, mutta audiota ei. En saa edes valittua Sonaris muutaku koneen oman äänikortin audio in- ja outputiks. Missä vika? Pystyn kuitenkin esim. Cool Edit Prohon nauhottamaan audiota, vaan en Sonariin. |
kivi 23.02.2006 22:07:55 | |
---|
Osaako kukaan Sonar 4 (producer editionin) käyttäjä kertoa, miten saan Sonarin tunnistamaan ulkoisen äänikortin? Sonar tunnistaa kyllä midin, joka tulee ulkoisesta äänikortista, mutta audiota ei. En saa edes valittua Sonaris muutaku koneen oman äänikortin audio in- ja outputiks. Missä vika? Pystyn kuitenkin esim. Cool Edit Prohon nauhottamaan audiota, vaan en Sonariin. Kyllä. Sulla ei ole ASIO-ajurit päällä, joten ohjelma tunnistaa pelkän windows-kortin. Eli kun olet vaihtanut sopivat ajurit ohjelmasta (muistaakseni löytyy ihan VST-valikosta), niin johan alkaa VST-connections -laatikossa olla mistä valita. :-D |
lostmind 24.02.2006 20:38:47 | |
---|
Kyllä. Sulla ei ole ASIO-ajurit päällä, joten ohjelma tunnistaa pelkän windows-kortin. Eli kun olet vaihtanut sopivat ajurit ohjelmasta (muistaakseni löytyy ihan VST-valikosta), niin johan alkaa VST-connections -laatikossa olla mistä valita. :-D Hmm. Missä tää VST-connection laatikko on? En löydä mistään palkista. Nyt pitäis olla ajurit kunnossa. |
kivi 24.02.2006 20:49:58 (muokattu 24.02.2006 20:50:53) | |
---|
Hmm. Missä tää VST-connection laatikko on? En löydä mistään palkista. Nyt pitäis olla ajurit kunnossa. Olisko settingsin takana? Mä en muista, se on jotenkin ihan esillä, niinkuin ensimmäisen kolmannekesen lopussa sitä yläpalkkia. :-D Hyvin kuvattu. Mutta kun olen kotona enkä millään studiolla, ei mulla täällä mitään ohjelmia ole... ja viimeksi tein ProToolsilla... Siinä on samassa VST plugins, VST instruments, VST connections... |
Ukko 24.02.2006 23:05:08 | |
---|
Hyvin kuvattu. Mutta kun olen kotona enkä millään studiolla, ei mulla täällä mitään ohjelmia ole... ja viimeksi tein ProToolsilla... Siinä on samassa VST plugins, VST instruments, VST connections... Teit kotona...ProToolsila....eikä ole softia. Sori, olen juovukkeessa ja tahdon vittuilla kaikille :) |
Teit kotona...ProToolsila....eikä ole softia. Sori, olen juovukkeessa ja tahdon vittuilla kaikille :) Joo just. En tehnyt kotona Pro Toolsilla, tein studiolla Pro Toolsilla. Mulla ei kotona edes ole kuin jotain satunnaisia tavallisia tallentimia, muutama roudausarkullinen sälää ja pari kitaraa seinällä, omalla pajalla on sitten enemmän, mutta sekään ei ole kotona. |
lostmind 25.02.2006 03:20:05 | |
---|
Sain jotenkin kummasti ton nyt toimimaan vihdoinkin. Yhtäkkiä se ulkoinen äänikortti vaan ilmesty audio inputtiin. Noo, ei se tyyli vaan lopputulos.. |
Ukko 27.02.2006 16:39:50 | |
---|
Joo just. En tehnyt kotona Pro Toolsilla, tein studiolla Pro Toolsilla. . Sorry ! |
kivi 27.02.2006 18:58:16 | |
---|
Sorry ! No harm done. :-) |
lostmind 03.03.2006 02:14:20 | |
---|
Nyt ilmeni uusi ongelma kun inputti saatiin hoidettua. Käytän siis ulkoista äänikorttia ja siihen olen laittanut kaksi 1/4 jackia (left ja right) kiinni, jotta saisin stereona nauhoitettua. Nyt kun nauhotan Sonariin, niin nauhotus tulee monona ja lisäksi Sonar katkaisee nauhotuksen, pätkii ääntä jne. Missä vika ja miten saan stereona nauhotettua? Hienoa jos joku osaa auttaa. |
kivi 03.03.2006 19:51:17 | |
---|
Nyt ilmeni uusi ongelma kun inputti saatiin hoidettua. Käytän siis ulkoista äänikorttia ja siihen olen laittanut kaksi 1/4 jackia (left ja right) kiinni, jotta saisin stereona nauhoitettua. Nyt kun nauhotan Sonariin, niin nauhotus tulee monona ja lisäksi Sonar katkaisee nauhotuksen, pätkii ääntä jne. Missä vika ja miten saan stereona nauhotettua? Hienoa jos joku osaa auttaa. Tuota... etkö sä ole ollenkaan säätänyt ohjelman asetuksia? Otapa aikaa ja lue se manuaali kunnolla. Kynän kanssa alleviivaten. Nyt on siellä päässä liian monta asiaa sekaisin että tällä tavalla pystyisi auttamaan. |
lostmind 04.03.2006 18:47:23 (muokattu 04.03.2006 18:57:05) | |
---|
Tuota... etkö sä ole ollenkaan säätänyt ohjelman asetuksia? Otapa aikaa ja lue se manuaali kunnolla. Kynän kanssa alleviivaten. Nyt on siellä päässä liian monta asiaa sekaisin että tällä tavalla pystyisi auttamaan. No nyt stereona nauhoitus onnistuu, enää mysteerinä on tuo drop outin syy, koska manuskan esimerkkitapauksista ei liiemmin mikään natsannu. |
Ukko 04.03.2006 19:23:06 | |
---|
No nyt stereona nauhoitus onnistuu, enää mysteerinä on tuo drop outin syy, koska manuskan esimerkkitapauksista ei liiemmin mikään natsannu. Latenssia isommaksi. Kuuntelu onnistuu monitoroinnin ohittamalla. Jos ei pelitä niin äänikortti uusiksi ja koneeseen enempi tehoja. Muuten menee hengen haukkomiseksi. |