Minulla on sellainen ongelma, että komppaukseni kuulostaa elottomalta. Kun kuuntelen kokeneempia kitaransoittajia, huomaan että oma komppaukseni ei kuullosta läheskään niin hyvältä, eikä se ole läheskään yhtä rytmikästä. He kun saavat yksinkertaisenkin kompin kuullostamaan hyvältä. Komppauksestani kuulostaa aina vain "jäykältä" ja väkisinväännetyltä. Mitä minun tulisi harjoitella? Teenkö jotain väärin? Auttakaa, olen hädässä! Joo. Lopeta plektran käyttö ja soita kynsillä. Lähtee ihan erilailla. |
Henko 28.02.2006 10:31:54 | |
---|
Jaa elotonta? Rupee soittaan death metalia, eikä mielellään livenä. Mustikoiden.netin jäsen nro 22944 |
SH1THEAD 28.02.2006 14:42:50 | |
---|
itse olen onnellinen siitä, että minut tutustutti kitaran soittoon ala-asteen opettajani, joka on ikuinen beatles-fani. Sen johdolla soiteltaessa tuli opittua huomaamattaan rento tatsi soittoon, koska biisit olivat avosointuisia akustisella rämpyttely biisejä. Mitä nyt tulee komppauksen elottomuuteen, niin suosittelen vain pitämään ranteen rentona ja antamaan mennä. Kyllä se siitä lähtee kunhan vain kokemus kasvaa. äsh :/ |
Minushuman 01.03.2006 19:13:43 | |
---|
Jaa elotonta? Rupee soittaan death metalia, eikä mielellään livenä. Hitto! Ehit ensin! "You name it, I done it." - William Guarnere |
Jzci 01.03.2006 20:36:49 | |
---|
Hyvää harjoitusta on soittaa jotain yksinkertaista soinnutusta tämmöisellä kompilla: (plektrakäsi soittaa) alas, alas, ylös ylös, alas, ylös. Saanko kysyä että mikä tuossa on ideana? Ja miten pitkiä aika-arvoja soitetaan? Vaikuttaa lähinnä hämmentävältä ja inhottavalta soittaa, mikä ei ainakaan auta tuomaan sitä rentoutta tuohon komppaukseen. |
Rinneto 01.03.2006 20:43:26 | |
---|
Jotkut on varmasti jo maininnut, mutta kannattaa viljellä erilaisia kikkoja siinä kompissa. Esim Palm Mutea (jonka tuolla viime sivulla joku jo selitti) eli demppaamista, ja ehkäpä heittää vaikka pari huiluääntä sekaan, niin saa yksinkertaisenkiin komppin kuullostamaan hyvältä. Marshall Silver Jubilee 2553 Half-Stack. |
Jzci 01.03.2006 20:51:29 | |
---|
Jotkut on varmasti jo maininnut, mutta kannattaa viljellä erilaisia kikkoja siinä kompissa. Esim Palm Mutea (jonka tuolla viime sivulla joku jo selitti) eli demppaamista, ja ehkäpä heittää vaikka pari huiluääntä sekaan, niin saa yksinkertaisenkiin komppin kuullostamaan hyvältä. Mutta jos ei tuollainen perusrento, ja varma ote ole hallussa, niin enpä usko että tuollainen kikkailu kovin hyvin onnistuu. |
-Zappa- 01.03.2006 22:58:00 | |
---|
Runkkaa enemmän! |
Angus 01.03.2006 23:14:56 | |
---|
Hommaat jonkun AC/DC:n live-DVD:n, pistät sen pyörimään ja katsot/kuuntelet hyvin tarkkaan mitä Malcolm Young tekee ja siitä otat oppia. Toimii varmasti. Rock 'N' Roll! |
Jackson Dinky 02.03.2006 19:58:45 | |
---|
Jotkut on varmasti jo maininnut, mutta kannattaa viljellä erilaisia kikkoja siinä kompissa. Esim Palm Mutea (jonka tuolla viime sivulla joku jo selitti) eli demppaamista, ja ehkäpä heittää vaikka pari huiluääntä sekaan, niin saa yksinkertaisenkiin komppin kuullostamaan hyvältä. Eiköhän se demppaus ihan kuulu komppaukseen eikä mihinkään kikkoihin. Ajat autoa, se on kikka että vaihdat vaihdetta että säästät bensaa? Korjatkaa yhdys sananne! |