Aihe: Mistä rumpalin kuulokkeet?
1 2 3
kampela
18.08.2003 18:26:01 (muokattu 18.08.2003 18:47:39)

joo ne jo äsken mainitut metronome merkkiset metronomikuulokkeet ikäänkuin sulautuvat päähän.
hyvin istuvat.
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die
kampela
18.08.2003 18:28:23

Samat vehkeet löytyy treenikäytöstä myös täältä. Merkiltään taisivat olla "Metrophones".

Sen sisäisen klikin säätimen näyttämä tempo on tosin mitä sattuu, ja patterin väsyessä käy samoin myös temmolle, mutta ulkoisen äänilähteen kanssa ihan helvetin käyttökelpoinen peli. Luurien vaimennus on ainakin 25db (todennäköisesti enemmänkin) ja hyvin pehmustetut luurit ovat korville niin mukavat kuin nyt luurit yleensä voivat olla.

Keikoilla käytän tosin nykyään Shuren korvamonitoreita katu-uskottavuuden vuoksi :-)

juu kelasin itte tehä fruity loopsilla jotain parempii metronomi
häröilyjä ja soittaa niitä sitten minidiskin kautta luureihin.
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die
J. Cool
18.08.2003 20:06:41

mulla on sennheiser HD25. eristää hyvin ja äänenlaatu on tasokas. maksohan nuo hunajaa mut on ollu kyllä ehdottomasti hyvä hankinta. musan ja klikin kanssa reenaus on kuitenkin erittäin tärkeää ja sellaset kuulosuojain+nappikuuloke tärvelee vaan korvat..
TamaMan
22.08.2003 12:32:26 (muokattu 22.08.2003 12:33:55)

Hakusessa ovat itsellänikin lopulliset rumpusoitto-kuulokkeet, mutta viime vuodet olen pärjännyt näillä:

http://www.audio-technica.co.jp/products/hp/ath-lx3.html

Siinä on kaksi inputtia (6.3mm ja 3.5mm) sekä passivinen volume/balanssisäädin sekä klippi, jolla piuhan saa kiinni esim. paidan kaulukseen taakse, jotta kädet ei sotkeennut kaapeliin kesken soolon.

Taustamusan/klikin käyttö pääsääntöisesti kai vaatii (kuuloke)vahvistimen. Itselleni mixattu bändi sekä klikki vahvistuu viimekädessä tällä hetkellä PC:n äänikortista (Speaker Out) syystä, että käytän omaa SoundFonttia klikkinä:

http://koti.mbnet.fi/~leppaluo/personal/xml/battering.xml

Tai tässä suora linkki heille, jotka eivät käytä IE:tä:
http://kotisivu.mtv3.fi/leppaluo/download/mirror/MetronomeClick.sf2

Tilauksessa on Musikhaus Thomannilta on Rolandin RH-50 "closed" -kuulokkeet:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-159270.html

Nähtäväksi jää, peseekö ne noi Audio-Technican luurit...

-TamaMan
akik
22.08.2003 12:59:25
kehtaako muuten voilla vic firthin luureilla kuunnella muutakin (lue:musiikkia) kun rumpukonetta ja metronomia ja miten paljon tollainen puolisuljettu malli vaimentaa ?
jussiohman
23.08.2003 18:12:55
Tietääks nyt kukaan, toimiiko nuo Vic Firthit metronomilla. Vai tartteeksi vahvistimia ym.
-väliaikainen häriö-
Henga
24.08.2003 21:04:45 (muokattu 24.08.2003 21:08:01)
Jopp..Sennheiser ei petä missään asiassa.Ei tarvii kääntää potikoita kaakkoon vaan kuuluu hyvin pienelläkin volumella.Ja paskatkin rummut kuulostaa niitten kanssa hyvältä.heh
rampage
25.08.2003 17:01:14
unohtakaa thomannit ja soitinlaineet! itse tilasin Vic Firthin SIH-1 -kuulokkeet jenkeistä (www.percussionsource.com) hintaan 73,50 e (sis. rahditus ja kotiinkuljetus!). tän halvemmalla ette varmaan saa muualta.
"Bang that head that doesn't bang!"
akik
25.08.2003 18:50:46
unohtakaa thomannit ja soitinlaineet! itse tilasin Vic Firthin SIH-1 -kuulokkeet jenkeistä (www.percussionsource.com) hintaan 73,50 e (sis. rahditus ja kotiinkuljetus!). tän halvemmalla ette varmaan saa muualta.

ja toimitusaika 2 kuukautta ?
jussiohman
25.08.2003 19:17:59

Joo, okei. Mut sano toimiiko se `nomin kanssa.
-väliaikainen häriö-
Mikko A
25.08.2003 19:30:21
ja toimitusaika 2 kuukautta ?

Kyllä ne kamat tulee sieltä Jenkeistä lentorahtina ihan viikossa.
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
Raato.
27.08.2003 19:57:47
Tuo Sennheiserin HD25 on paras mitä itsellä on vastaan tullu, ei juuri ulkopuoliset äänet kuulu.
Ne päässä voi mm. säättää rumpumikkien paikkoja ja kuunnella samalla miten ääni muuttuu koska itse rummun ääni ei tule läpi vaan pelkästään kuullokkeista. Loistavaa.
Mutta miksei minulle ole kerrottu kaikkea?
rampage
28.08.2003 01:01:59
Joo, okei. Mut sano toimiiko se `nomin kanssa.

en oo soittanut vielä metron kanssa, mutta uskon että toimii. noi kuulokkeet eristää n.25 db ulkoista volyymiä, joten klikki ei "katoa" kaiken rumpumätön alle. itse soitan cd:ltä tulevan klikkiraidan päälle ja hyvin kuuluu, eikä tarvi luukuttaa musiikkia/klikkiä släbäreihin täysillä.

äänenlaatu on ihan ok, muttei mitään sennheiser tasoa. varmasti kuitenkin riittävä, varsinkin jos haluut kuulla vain ja ainoastaan sen monotonisen kilkityksen siitä metrosta.

muuten, toimistus jenkeistä kesti vain reilun viikon tilauksesta...
"Bang that head that doesn't bang!"
jussiohman
23.10.2003 19:21:07
Tänään ostin Jyväskylän Musikantista nuo Vic Firthin kuulokkeet. Ja arvatkaa mitä maksoin... 40e! Ne oli tehny ison tilauksen Firthille ja saanu niitä kuulokkeita sikahalvalla pienen erän. Kävin jo testaamassa ja toimii pirun hyvin. Jeess pikkasen hienoa. Ne eristää reippaasti rumpujen äänen ja klikki kuuluu hyvin! Eli älkää ostako mistään soitinlaineelta 80e vaan hakekaa musikantilta 40e:n hintaan.
"Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!"
jussiohman
29.10.2003 08:51:39
Hmm.. Eikö ketään kiinnosta tollanen tilaisuus?
"Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!"
MaSa.
19.11.2003 19:44:16
Tähän asti olen välillä soitellut ihan Peltorin raksakuulokkeet korvilla

Niin mäki ja hyvin toimii
J.K.Ruudio
23.11.2003 14:31:26
Tuollaista Fic Firth:in SHI1stä olen Thomann:ilta katsonut ja luultavasti tilaan sellaiset sellaiset,jos saa jonkun kimppatilaukseen. Hot Deal:seissa oli 75e tarjouksessa.
Käyttäisin sitä muusikiinkuunteluun rummuttaessa ja samoin metronomin käyttöön. Ei oikein toimi toi nappikuuloke/kuulokkeet päälle systeemi.
Tuplat ne olla pitää!
Drummer666
23.11.2003 14:58:45
Vois täsä kans itte tollaset ostaa kun tehää kaverien kans tilaus luultavasti , on meinaan ollu itellä cd,ltä harjottelu vähä vaikeeta ku itte musiikkia ei kannettavasta kuulu yhtää...
Menneisyys on ohi, Nykyisyys on nyt, Tulevaisuus on edessä Nyt Elämme Nykyisyyttä
Paas
23.11.2003 18:52:26
mulla on sennheiser HD25. eristää hyvin ja äänenlaatu on tasokas. maksohan nuo hunajaa mut on ollu kyllä ehdottomasti hyvä hankinta. musan ja klikin kanssa reenaus on kuitenkin erittäin tärkeää ja sellaset kuulosuojain+nappikuuloke tärvelee vaan korvat..

Tollaset olen ajatellut hankkia nyt tässä lähiaikoina.
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)